FARSKÉ OZNAMY
Rímskokatolícka farnosť Všetkých svätých v Poproči
v 45. týždni od 7. novembra – do 13. novembra 2022.
Bohoslužby
Pondelok | Pondelok 32. týždňa v Cezročnom | 14:00 | Pohr. za ✟ Cecíliu Jaklovskú |
7.novembra | období | 15:00 | Pohrebné obrady v Dome smútku |
18:00 | na poďakovanie za prežité roky | ||
a Božie požehnanie | |||
Utorok | Utorok 32. týždňa v Cezročnom | 18:00 | za ✟ Ladislava Michalka, rodičov |
8.novembra | období | Juraja, Katarínu, Cecíliu, Štefana | |
a Agnesu Gaborovcov | |||
Streda | Výročie posviacky Lateránskej | 18:00 | na poďakovanie za 85 r. života, |
9.novembra | baziliky | za zdravie a Božie požehnanie | |
celej rodiny | |||
Štvrtok | Sv. Leva Veľkého, pápeža | 18:00 | za zdravie Márie a Božiu pomoc |
10.novembra | a učiteľa Cirkvi (spomienka) | pre celú rodinu | |
Piatok | Sv. Martina z Tours, biskupa | 18:00 | za ✟ Jozefa |
11.novembra | (spomienka) | ||
Sobota | Vigília – 33. nedeľa v Cezr. období | 18:00 | na poďakovanie za uzdravenie |
12.novembra | a Božie milosti | ||
Nedeľa | 33. nedeľa v Cezročnom období | 10:30 | na poďakovanie za roky prežité |
13.novembra | v manželstve, dar dieťaťa a Božiu | ||
pomoc pre rodinu | |||
14:00 | za Boží ľud farnosti (detská) | ||
Lektori Božieho Slova | |||
Sobota | Vigília – 33. nedeľa v Cezr. období | 18:00 | I. Sopková |
Nedeľa | 33. nedeľa v Cezročnom období | 10:30 | I. Drábik, V. Drábiková |
V nedeľu pobožnosť o 15:00 hod.
Katechéza pre prvoprijímajúcich a rodičov v nedeľu pri popoludňajšej sv. omši.
Od soboty 12. novembra (sv. omša o 18:00) začne nový kurz dvojročnej prípravy na sv. birmovania pre 7. a 8. ročník.
V nedeľu bude zbierka na energie.
DUCHOVNÉ SLOVO
Rok rodiny
Z apoštolskej exhortácie sv. Jána Pavla II. Familiaris consortio
Laici odborníci
75. Rodinám môžu nemalou mierou pomôcť aj tí osobitne vyškolení laici (lekári, právnici, psychológovia, sociálni pracovníci, poradcovia a iní), ktorí alebo jednotlivo alebo spojení v rôznych združeniach a podujatiach poskytujú pomoc svojím poúčaním, radou, usmerňovaním a ochranou. Na nich možno vhodne vzťahovať povzbudenia, ktorými som sa príležitostne obrátil na Kresťanské združenia rodinných poradcov: “Vaše úsilie je také, že sa vhodne môže nazvať poslaním. Také vznešené sú totiž ciele, ktoré sleduje, a taký význam majú pre dobro spoločnosti i samého kresťanského spoločenstva výsledky, ktoré z neho vyplývajú… Všetko, čo môžete urobiť na prospech rodiny, bude mať iste účinok, ktorý prekročí jej hranice, dostane sa aj k iným ľuďom a bude mať vplyv na spoločnosť. Budúcnosť sveta i Cirkvi prechádza cez rodinu.”
Hromadné oznamovacie prostriedky
76. Niekoľko osobitných slov treba venovať aj pracovníkom hromadných oznamovacích prostriedkov, ktoré majú veľkú váhu v súčasnom živote. Je známe, že hromadné oznamovacie prostriedky “ovplyvňujú, a často veľmi hlboko, z citovej i rozumovej, mravnej a náboženskej stránky tých, čo ich používajú”, najmä ak ide o mladých. Tieto prostriedky môžu teda blahodarne pôsobiť na rodinný život a mravy i na výchovu detí, ale súčasne sú v nich skryté aj “nástrahy a nebezpečenstvá, ktoré nemožno podceňovať”. Môžu sa stať – ako sa to, žiaľ, stáva v rôznych krajinách – chytrácky a umele zmanipulovaným prostriedkom rozkladných ideológií a zdeformovaných názorov o živote, rodine, náboženstve a mravnosti, keďže nerešpektujú pravú dôstojnosť človeka a jeho učenie. Toto nebezpečenstvo sa v skutočnosti stáva ešte nástojčivejším, lebo “súčasný spôsob života – najmä v priemyselne vyspelých krajinách – veľmi často vedie rodiny k tomu, aby sa hľadeli zbaviť zodpovednosti za výchovu detí; a práve v ľahkých spôsoboch úniku (v domácnostiach je to hlavne televízia a určité publikácie) nachádzajú spôsob, ako vyplniť čas a ako zamestnať deti a dospievajúcu mládež”. Z toho vyplýva “povinnosť… brániť najmä deti a mládež pred ?útokmi? zo strany hromadných oznamovacích prostriedkov” a bedlivo dbať na ich rozumné používanie v rodine. Úlohou rodiny je aj to, aby našli pre svoje deti iné možnosti zábavy, a to zdravšie, užitočnejšie a prospešnejšie pre telo, mravy a ducha, aby tak “deti mohli viac a hodnotnejšie využiť svoj voľný čas a správne usmerňovať svoju energiu”. Nakoľko však hromadné oznamovacie prostriedky, podobne ako škola a prostredie, často v značnej miere ovplyvňujú výchovu detí, rodičia ako osoby, ktorým sú tieto prostriedky určené, majú sa aktívne zúčastňovať na ich umiernenom, kritickom, bdelom a rozumnom používaní. Majú sledovať, ako pôsobia na ich deti, a usmerňovať ich orientáciu tak, “že by sa svedomie detí vychovávalo k tomu, aby vedeli veci vyrovnane a objektívne posudzovať a aby ich takýto úsudok viedol k prijímaniu alebo k odmietnutiu predkladaných programov”.