FARSKÉ OZNAMY
Rímskokatolícka farnosť Všetkých svätých v Poproči
v 44. týždni od 31. októbra – do 6. novembra 2022.
Bohoslužby
Pondelok | Vigília – Všetkých svätých | 18:00 | za ✟ Máriu Vincovú, syna Ladislava |
31.októbra | a nevestu Helenu a Rastislava Gregu | ||
Utorok | VŠETKÝCH SVÄTÝCH | 09:00 | za ✟ ružencového bratstva |
1.novembra | (slávnosť) | 11:00 | za Boží ľud farnosti |
Streda | Všetkých verných zosnulých | 18:00 | Pohr. za ✟ Zbyňka Frankoviča |
2.novembra | (spomienka) | ||
Štvrtok | Štvrtok 31. týždňa v Cezročnom | 18:00 | za ✟ Šetfana Petráša, výročná |
3.novembra | období | ||
Piatok | Sv. Karola Borromea, biskupa | 18:00 | za ✟ Annu |
4.novembra | (spomienka) | ||
Sobota | Vigília – 32. nedeľa v Cezr. období | 18:00 | za ✟ Jozefa Sopka, polročná |
5.novembra | |||
Nedeľa | 32. nedeľa v Cezročnom období | 10:30 | za ružencové bratstvo |
6.novembra | 14:00 | za Boží ľud farnosti (detská) | |
Lektori Božieho Slova | |||
Pondelok | Vigília – Všetkých svätých | 18:00 | M. Grega |
Utorok | VŠETKÝCH SVÄTÝCH | 09:00 | B. Lörinczová |
11:00 | O.Brada, Z. Bradová | ||
Sobota | Vigília – 32. nedeľa v Cezr. období | 18:00 | Z. Morvayová |
Nedeľa | 32. nedeľa v Cezročnom období | 10:30 | D.Petrášová |
V pondelok bude pobožnosť o 17:30, v nedeľu o 15:00 (ruženec, odprosenie Božského Srdca, premienka).
Dušičková pobožnosť na cintoríne v utorok o 15:30, v kostole v stredu po sv. omši.
V piatok od 17:00 adorácia k úcte B. Srdca, v sobotu o 17:15 fatimská pobožnosť.
Sviatosť zmierenia: pondelok, streda, štvrtok, piatok od 17:00, chorí a starší veriaci v piatok od 8:00 hod.
Katechéza pre prvoprijímajúcich a rodičov v nedeľu pri popoludňajšej sv. omši.
Od soboty 12. novembra začne nový kurz dvojročnej prípravy na sv. birmovania pre 7. a 8. ročník.
Zbierka na misie vyniesla 324,-€. Všetkým darcom úprimne Pán Boh zaplať.
DUCHOVNÉ SLOVO
Rok rodiny
Z apoštolskej exhortácie sv. Jána Pavla II. Familiaris consortio
Biskupi a kňazi
Kňaz alebo diakon sa musia na tento apoštolát včas a dôkladným štúdiom pripraviť. A majú sa vždy správať k rodinám ako otcovia, bratia, pastieri a učitelia. Majú im pomáhať prostriedkami milosti a osvecovať ich svetlom pravdy. Je teda potrebné, aby náuka a rady, ktoré poskytujú, boli vždy v dokonalom súlade s autentickým učiteľským úradom Cirkvi tak, že budú môcť pomáhať Božiemu ľudu utvárať si správne chápanie viery a potom ho uplatňovať v konkrétnom živote. Z tejto vernosti učiteľskému úradu vyplynie aj to, že kňazi sa budú starostlivo usilovať o jednotu vo svojich názoroch, aby tak vedeli svojich veriacich uchrániť pred úzkosťami svedomia.
Duchovní pastieri a laici majú v Cirkvi účasť na Kristovom prorockom poslaní; laici tým, že vydávajú svedectvo o viere slovami a kresťanským životom, duchovní pastieri zasa tým, že rozlišujú, čo je v takom svedectve rýdzim výrazom viery a čo menej zodpovedá svetlu viery, a napokon rodina ako kresťanské spoločenstvo tým, že má osobitnú účasť na viere a vydáva o nej svedectvo. Tak sa rozvíja dialóg aj medzi duchovnými pastiermi a rodinou. Teológovia a odborníci v rodinných otázkach môžu k tomuto dialógu veľmi prispieť tým, že budú presne vysvetľovať učenie učiteľského úradu Cirkvi, ako aj skúsenosti z rodinného života. Takto sa učenie Učiteľského úradu stane zrozumiteľnejším a súčasne sa otvára cesta pre jeho postupné rozvíjanie. No predsa je dôležité pripomenúť, že najbližšia a záväzná norma v učení viery náleží hierarchickému učiteľskému úradu aj v otázkach týkajúcich sa rodiny. Jasné vzťahy medzi teológmi, odborníkmi v rodinných otázkach a medzi Učiteľským úradom nemálo prispievajú k správnemu chápaniu viery a podporujú – v jej medziach – aj oprávnený pluralizmus.
Rehoľníci a rehoľníčky
74. Pomoc, ktorou rehoľníci, rehoľníčky a Bohu zasvätené osoby môžu prispieť k apoštolátu rodín, nachádza prvý, základný a jedinečný výraz práve v ich zasvätení sa Bohu, ktoré ich robí “pred všetkými veriacimi v Krista” schopnými pripomínať “ono podivuhodné, Bohom ustanovené zasnúbenie, ktoré sa vo svojej plnosti zjaví v budúcom veku a pre ktoré jediným Źeníchom Cirkvi je Kristus”.169 Robí ich aj svedkami tej univerzálnej lásky, ktorá pomocou čistoty zvolenej pre nebeské kráľovstvo ich uschopňuje ochotnejšie sa venovať službe Bohu a apoštolskej činnosti.
Z toho pre rehoľníkov a rehoľníčky, pre členov sekulárnych a iných inštitútov usilujúcich sa o dokonalosť, vyplýva možnosť, aby rozvíjali svoju službu jednotlivo alebo spoločne na prospech rodín, aby sa zvlášť starali o deti, predovšetkým opustené a nechcené, o siroty, o deti chudobné, telesne alebo duševne postihnuté. Nech navštevujú rodiny, starajú sa o chorých, pestujú styky, založené na úcte a láske, s neúplnými rodinami a s takými, čo sa nachádzajú v ťažkostiach, alebo sú rozvrátené. Nech pomáhajú poučovaním a radami pri príprave mladých ľudí na manželstvo a manželským dvojiciam v otázkach zodpovedného rodičovstva. Nech otvárajú svoje domy pre pohostinstvo, jednoduché, no srdečné, kde by rodiny mohli nájsť zmysel pre Boha, duchovnú záľubu v modlitbe a oddanosti ducha Bohu a pravý príklad života, prežívaného v láske a bratskej radosti ako medzi členmi širšej Božej rodiny.
Tu by som rád pripojil nástojčivé povzbudenie pre zodpovedných vedúcich inštitútov Bohu zasväteného života, aby totiž – samozrejme, pri stálom rešpektovaní vlastnej a pôvodnej charizmy – považovali apoštolát rodiny, a to kvôli dnešným okolnostiam, za jednu z najnaliehavejších a najdôležitejších úloh.