FARSKÉ OZNAMY
Rímskokatolícka farnosť Všetkých svätých v Poproči
v 39. týždni od 26. septembra – do 2. októbra 2022.
Bohoslužby
Pondelok | Pondelok 26. týždňa v Cezročnom | 18:00 | za ✟ Magdalénu Žakarovskú, |
26.septembra | období | polročná | |
Utorok | Sv. Vincenta de Paul | ||
27.septembra | (spomienka) | ||
Streda | Streda 26. týždňa v Cezročnom | 16:00 | Pohr. za ✟ Emíliu Pasternákovú |
28.septembra | období | 17:00 | Pohrebné obrady v Dome smútku |
18:00 | za ✟ Eduarda Hiľovského, výročná | ||
Štvrtok | Sv. Michala, Gabriela a Rafaela, | 18:00 | za ✟ Máriu Michalkovú, mesačná |
29.septembra | archanjelov (sviatok) | ||
Piatok | Sv. Hieronyma, kňaza a učiteľa | 18:00 | za ✟ Michala |
30.septembra | Cirkvi (spomienka) | ||
Sobota | Vigília – 27. nedeľa v Cezr. období | 18:00 | za ✟ Annu a Júliusa |
1.októbra | |||
Nedeľa | 27. nedeľa v Cezročnom období | 08:00 | za ružencové bratstvo |
2.októbra | 11:00 | za pútnikov do Fatimy (pri kaplnke) | |
Lektori Božieho Slova | |||
Sobota | Vigília – 27. nedeľa v Cezr. období | 18:00 | Z. Bradová |
Nedeľa | 27. nedeľa v Cezročnom období | 08:00 | H. Majcherová |
11:00 | D. Petrášová, D. Hiľovská | ||
Z. Mašlanková | |||
V nedeľu pobožnosť nebude.
V sobotu o 17:15 bude fatimská pobožnosť.
V nedeľu o 11:00 sv. omša pri kaplnke Panny Márie Ružencovej (v prípade nepriaznivého počasia v kostole), pred omšou bude modlitba sv. ruženca, premienka individuálne.
Od soboty začína ružencový mesiac október.
Zbierka na opravu vchodu do kostola vyniesla 1612,-€. Všetkým darcom úprimne Pán Boh zaplať.
DUCHOVNÉ SLOVO
Rok rodiny
Z apoštolskej exhortácie sv. Jána Pavla II. Familiaris consortio
Príprava (pokračovanie)
V týchto rôznych obdobiach prípravy na manželstvo, ktoré sme opísali len v hlavných črtách, má sa angažovať kresťanská rodina a celé cirkevné spoločenstvo. Biskupské konferencie – podobne ako sa starajú o vhodné podujatia v snahe pomôcť budúcim manželom lepšie si uvedomiť dôležitosť svojho rozhodnutia a duchovným pastierom pomôcť zistiť, či budúci manželia majú náležité dispozície – tak nech sa postarajú o vydanie Direktória pre pastoráciu rodín. V ňom bude treba predovšetkým určiť minimálny obsah, trvanie a metódu “prípravných kurzov”, kde by mali byť vo vzájomnej rovnováhe vieroučné, pedagogické, právne a lekárske zložky, ktoré sa týkajú manželstva, usporiadané tak, aby tí, čo sa pripravujú na manželstvo, popri rozumovom prehĺbení svojich poznatkov chápali aj potrebu včleniť sa do cirkevného spoločenstva.
Nevyhnutnosť a záväznosť bezprostrednej prípravy na manželstvo isteže neslobodno podceňovať – čo by sa mohlo stať, keby sa od nej ľahko dišpenzovalo – no táto príprava predsa sa má zaviesť a konať tak, aby jej prípadné zanedbanie nebolo prekážkou pre slávenie sobáša.
Slávenie sobáša
67. Kresťanské manželstvo vyžaduje slávenie podľa liturgických predpisov. Takéto slávenie zo sociálneho a spoločenského hľadiska má vyjadriť podstatne cirkevnú a sviatostnú povahu manželskej zmluvy medzi pokrstenými.
Nakoľko ide o sviatostný akt posvätenia, slávenie manželstva – včlenené do liturgie, vrcholu všetkej činnosti Cirkvi a zdroju jej posväcujúcej sily – má byť samozrejme platné, dôstojné a plodné. Tu sa otvára široké pole pastoračnej starostlivosti, aby sa dokonale splnili požiadavky vyplývajúce z povahy manželskej zmluvy povýšenej na sviatosť a aby sa tiež verne zachovávali cirkevné predpisy, pokiaľ ide o slobodný súhlas, manželské prekážky, kanonickú formu a sám obrad slávenia. Ten má byť jednoduchý a dôstojný, podľa predpisov príslušných autorít, ktoré majú tiež právo – podľa konkrétnych dobových a miestnych okolností a v súlade s normami Apoštolskej Stolice – zaradiť do liturgického obradu prípadne aj niektoré prvky vlastné tej-ktorej kultúre, ktorými sa dá vyjadriť hlboký ľudský a náboženský význam manželskej zmluvy, pokiaľ však neobsahujú niečo, čo by plne nesúhlasilo s kresťanskou vierou a mravmi.
Pokiaľ ide o sviatostný znak, liturgické slávenie sa má konať tak, aby sa svojím vonkajším prejavom stalo hlásaním Božieho slova a vyznaním viery celého spoločenstva veriacich. Pastoračná starostlivosť sa má prejaviť v múdrej a svedomitej starosti o “liturgiu slova” a o výchovu k viere tých, čo sa na obrade zúčastňujú, predovšetkým snúbencov.
Pokiaľ ide o sviatostný akt Cirkvi, liturgické slávenie manželstva má stmeliť celú kresťanskú komunitu plnou, aktívnou a zodpovednou účasťou všetkých prítomných podľa ich postavenia a úlohy: snúbencov, kňaza, svedkov, príbuzných, priateľov a ostatných veriacich, všetkých, čo sa zúčastňujú na zhromaždení, ktoré zjavuje a svojím životom prejavuje tajomstvo Krista a jeho Cirkvi.
Pri slávení kresťanského manželstva v prostredí s vlastnou kultúrou a starobylou tradíciou treba zachovať vyššie uvedené zásady.