FARSKÉ OZNAMY
Rímskokatolícka farnosť Všetkých svätých v Poproči
v 38. týždni od 19. septembra – do 25. septembra 2022.
Bohoslužby
Pondelok | Pondelok 25. týždňa v Cezročnom | 18:00 | za ✟ Tomáša Majchera, polročná |
19.septembra | období | ||
Utorok | Sv. Andreja Kim Taegona, kňaza, | 18:00 | za ✟ Cecíliu Vindtovú, polročná |
20.septembra | a sv. Pavla Chong Hasanga | ||
a spoločníkov, mučeníkov | |||
Streda | Sv. Matúša, apoštola | ||
21.septembra | a evanjelistu (sviatok) | ||
Štvrtok | Štvrtok 25. týždňa v Cezročnom | 16:00 | Pohr. za ✟ Juraja Idčana |
22.septembra | období | 17:00 | Pohrebné obrady v Dome smútku |
18:00 | na poďakovanie za zdravie | ||
a prežité roky | |||
Piatok | Sv. Pia z Pietrelčiny, kňaza | 18:00 | za ✟ Gizelu Timkovú |
23.septembra | (spomienka) | ||
Sobota | Vigília – 26. nedeľa v Cezr. období | 18:00 | za ✟ Annu Hanispákovú, mesačná |
24.septembra | |||
Nedeľa | 26. nedeľa v Cezročnom období | 08:00 | za ZBP pre Editu |
25.septembra | 10:00 | za Boží ľud farnosti | |
Lektori Božieho Slova | |||
Sobota | Vigília – 26. nedeľa v Cezr. období | 18:00 | Z. Morvayová |
Nedeľa | 26. nedeľa v Cezročnom období | 08:00 | B. Lörinczová |
10:00 | M. Grega, M. Bradová | ||
V nedeľu bude pobožnosť o 14:30.
Streda, piatok a sobota sú jesenné kántrové dni (poďakovanie za úrodu).
V sobotu o 17:30 adorácia za rodiny.
DUCHOVNÉ SLOVO
Rok rodiny
Z apoštolskej exhortáce sv. Jána Pavla II. Familiaris consortio
Príprava (pokračovanie)
Vzdialená príprava sa začína už v detstve, a to múdrou rodinnou výchovou, ktorá vedie deti k tomu, aby objavovali seba samých ako ľudí obdarených bohatými a zložitými duševnými danosťami, ako aj jedinečným darom osobnosti so silnými i slabými stránkami. Je to obdobie, v ktorom treba položiť základy pre úctu ku každej, skutočne ľudskej hodnote, a to tak v medziosobných, ako aj v spoločenských vzťahoch. Má to totiž veľký význam pre vytváranie charakteru, pre ovládanie a správne používanie vlastných náklonností, pre utváranie si názoru na osoby druhého pohlavia a správanie voči nim a podobne. Okrem toho sa vyžaduje, najmä pre kresťanov, dôkladná duchovná a katechetická výchova, ktorá by vedela predstaviť manželstvo ako opravdivé povolanie a poslanie a pritom by nevylučovala možnosť plného zasvätenia sa Bohu v povolaní ku kňazskému alebo rehoľnému životu.
O tento základ sa opiera neskôr bližšia príprava, ktorá má byť obšírnejšia. Vyžaduje určitý vek a primeranú vhodnú katechézu na spôsob katechumenátu, špecifickú prípravu na prijatie sviatostí, na ich akoby opätovné objavenie. Toto obnovené katechizovanie mládeže a všetkých, čo sa pripravujú na kresťanské manželstvo, je vonkoncom nevyhnutné na to, aby sviatosť mohli sláviť a neskôr prežívať s potrebnými morálnymi a duchovnými dispozíciami. Náboženskú výchovu mladých ľudí vo vhodnom čase a podľa rôznych konkrétnych požiadaviek treba doplniť prípravou na spoločný život vo dvojici. Takáto príprava má predstaviť manželstvo ako osobný vzťah muža a ženy, ktorý treba ustavične rozvíjať a má ich povzbudzovať k hlbšiemu chápaniu manželskej sexuality a zodpovedného rodičovstva; táto príprava za pomoci základných poznatkov z medicíny a biológie, ktoré s tým súvisia, má umožniť osvojiť si správne metódy výchovy detí a oboznámiť sa so základnými podmienkami usporiadaného vedenia rodiny (ako sú: hospodárenie, dostatočné finančné prostriedky, náležité poznatky o vedení domácnosti a pod.).
Napokon neslobodno zabúdať ani na prípravu na rodinný apoštolát, na bratské vzťahy a spoluprácu s ostatnými rodinami, na aktívnu účasť v skupinách, združeniach, hnutiach a podujatiach, ktoré napomáhajú ľudské a kresťanské dobro rodiny.
K bezprostrednej príprave na sviatostné slávenie manželstva treba prikročiť v posledných mesiacoch a týždňoch pred sobášom, aby sa tým dal akoby nový význam, obsah a forma takzvanej predmanželskej skúške, ktorú vyžaduje kanonické právo. Takúto prípravu, ktorá je nevyhnutná v každom prípade, potrebujú ešte viac tí snúbenci, ktorí majú nedostatky a medzery vo vedomostiach kresťanskej náuky a v kresťanskom živote.
Medzi základné poznatky, ktoré treba mladým ľuďom sprostredkovať na tejto ceste viery, podobnej katechumenátu, patrí aj hlbšie poznanie tajomstva Krista a Cirkvi, význam milosti a úlohy kresťanského manželstva, ako aj príprava na aktívnu a vedomú účasť na sobášnych obradoch.