FARSKÉ OZNAMY
Rímskokatolícka farnosť Všetkých svätých v Poproči
v 33. týždni od 15. augusta – do 21. augusta 2022.
Bohoslužby
Pondelok | NANEBOVZATIE PANNY | 07:30 | za ✟ Michala a Máriu |
15.augusta | MÁRIE (slávnosť) | ||
Utorok | Utorok 20. týždňa v Cezročnom | ||
16.augusta | období | ||
Streda | Streda 20. týždňa v Cezročnom | ||
17.augusta | období | ||
Štvrtok | Štvrtok 20. týždňa v Cezročnom | ||
18.augusta | období | ||
Piatok | Piatok 20. týždňa v Cezročnom | ||
19.augusta | období | ||
Sobota | Vigília – 21. nedeľa v Cezr. období | 18:00 | za ✟ Dávida Benka, manželku Annu, |
20.augusta | synov a nevesty | ||
Nedeľa | 21. nedeľa v Cezročnom období | 08:00 | za ZBP pre Pavla Poveca s rodinou |
21.augusta | 10:00 | za Boží ľud farnosti | |
Lektori Božieho Slova | |||
Pondelok | NANEBOVZATIE PANNY | 07:30 | H. Majcherová, Z. Mašlanková |
MÁRIE (slávnosť) | |||
Sobota | Vigília – 21. nedeľa v Cezr. období | 18:00 | Z. Bradová, Z. Slovenkaiová |
Nedeľa | 21. nedeľa v Cezročnom období | 08:00 | H. Majcherová, S. Cingeľ |
10:00 | M. Grega | ||
V nedeľu pobožnosť o 14:30 (loretánske litánie, adorácia).
V utorok je deň modlitieb za diecézu a o. biskupa.
V pondelok pri sv. omši bude požehnanie kvetov.
DUCHOVNÉ SLOVO
Rok rodiny
Z apoštolskej exhortácie sv. Jána Pavla II. Familiaris consortio
Manželstvo a Eucharistia
57. Úloha kresťanskej rodiny posväcovať sa má prvý koreň v krste a najvyššie vyjadrenie v Eucharistii, s ktorou sa kresťanské manželstvo vnútorne spája. Druhý vatikánsky koncil vyzdvihuje osobitný vzťah, ktorý jestvuje medzi manželstvom a Eucharistiou, keď prikazuje, aby sa “manželstvo slávilo spravidla vo svätej omši”. Je veľmi potrebné znova odkryť a prehĺbiť tento vzťah, ak chceme pochopiť a naozaj prežívať milosti a záväzky manželstva a kresťanskej rodiny.Vlastným zdrojom kresťanského manželstva je Eucharistia. Veď eucharistická obeta sprítomňuje zmluvu lásky Krista s Cirkvou, nakoľko bola spečatená jeho krvou na kríži. A v tejto obete Novej a večnej zmluvy nachádzajú manželia prameň, z ktorého vyviera, vnútorne sa stvárňuje a trvale oživuje ich manželský zväzok. Nakoľko je sprítomnením obety lásky Krista k Cirkvi, je Eucharistia prameňom lásky. V eucharistickom dare lásky nachádza kresťanská rodina základ a akoby dušu svojho “spoločenstva” a svojho “poslania”; eucharistický chlieb vytvára z rozličných údov rodinného spoločenstva jediné telo, ktoré je prejavením a účasťou na plnšej jednote Cirkvi. Účasť na Kristovom tele, ktoré “sa obetuje”, a na krvi, ktorá “sa vylieva”, stáva sa nevyčerpateľným prameňom misijnej a apoštolskej činnosti pre kresťanskú rodinu.
Sviatosť obrátenia a zmierenia
58. Nevyhnutnou a trvalou súčasťou úlohy posväcovania sa v kresťanskej rodine je prijatie evanjeliovej výzvy na obrátenie, určenej všetkým kresťanom, ktorí nezostávajú vždy verní onej “novosti” krstu, ktorým sa stali “svätými”. Ani kresťanská rodina nežije vždy dôsledne podľa zákona milosti a krstnej svätosti, ktorú znova hlása i sviatosť manželstva. Pokánie a vzájomné odpúšťanie vnútri kresťanskej rodiny, ktoré sú také časté v každodennom živote, nachádzajú sviatostné zvýraznenie v kresťanskom pokání. Pokiaľ ide o manželov, Pavol VI. napísal v encyklike Humanae vitae: “Ak sa dosiaľ nevymanili z hriechov, nech neklesajú na mysli, ale nech sa pokorne a vytrvalo utiekajú k Božiemu milosrdenstvu, ktoré tak štedro udeľuje sviatosť pokánia.“
Táto sviatosť má osobitný vplyv na rodinný život. Manželia a všetci členovia rodiny tým, že si vierou uvedomujú, ako hriech protirečí nielen zmluve s Bohom, ale aj ich manželskej zmluve a rodinnému spoločenstvu, sú vedení k stretnutiu s Bohom, “ktorý je bohatý na milosrdenstvo”, a tým, že ich zahrňuje svojou láskou mocnejšou ako hriech, obnovuje a zdokonaľuje manželskú zmluvu a rodinné spoločenstvo.