FARSKÉ OZNAMY
Rímskokatolícka farnosť Všetkých svätých v Poproči
v 31. týždni od 1. augusta – do 7. augusta 2022.
Bohoslužby
Pondelok | Sv.Alfonza Márie de ̓Liguori, | 18:00 | za ✟ Jána Timka, výročná |
1.augusta | biskupa a učteľa Cirkvi (spom.) | ||
Utorok | Utorok 18. týždňa v Cezročnom | 18:00 | za ✟ Margitu Petrášovú |
2.augusta | období | r. Szabovú, výročná | |
Streda | Streda 18. týždňa v Cezročnom | ||
3.augusta | období | ||
Štvrtok | Sv. Jána Márie Vianneya, kňaza | 18:00 | za ✟ Ladislava Spišáka, polročná |
4.augusta | (spomienka) | ||
Piatok | Prvý piatok | 18:00 | za zdravie, Božiu pomoc a požehnanie |
5.augusta | pre celú rodinu | ||
Sobota | Vigília – 19. nedeľa v Cezr. období | 18:00 | za ✟ Helenu Vincovú |
6.augusta | |||
Nedeľa | 19. nedeľa v Cezročnom období | 08:00 | za ružencové bratstvo |
7.augusta | 10:00 | za Boží ľud farnosti | |
Lektori Božieho Slova | |||
Sobota | Vigília – 19. nedeľa v Cezr. období | 18:00 | M. Schmotzerová |
Nedeľa | 19. nedeľa v Cezročnom období | 08:00 | Z. Morvayová |
10:00 | E. Filčáková, M. Bradová | ||
V nedeľu pobožnosť o 14:30 (slávnostný ruženec, odprosenie Božského Srdca, premienka).
V piatok o 17:00 adorácia k úcte Božského Srdca, v sobotu o 17:15 fatimská pobožnosť.
Spovedanie pred prvým piatkom: pondelok a piatok od 16:00, chorí a starší veriaci v piatok od 8:00 hod.
V utorok je možnosť získať porciunkulové odpustky.
DUCHOVNÉ SLOVO
Rok rodiny
Z apoštolskej exhortácie sv. Jána Pavla II. Familiaris consortio
Cirkevná služba
53. Služba hlásať evanjelium je vlastnou povinnosťou kresťanských rodičov a ničím ju nemožno nahradiť. Nadobúda typické znaky rodinného života, pretkaného láskou, jednoduchosťou, konkrétnosťou a každodenným svedectvom. Rodina má formovať deti pre život tak, aby každé z nich vedelo dokonale plniť svoju úlohu podľa povolania, aké sa mu od Boha dostalo. Rodina je otvorená transcendentným hodnotám, ktorá s radosťou slúži bratom, ktorá s veľkodušnou vernosťou plní svoje úlohy a uvedomuje si svoju každodennú účasť na tajomstve Kristovho slávneho kríža, stáva sa tiež prvým a najlepším seminárom pre život zasvätený Božiemu kráľovstvu. Evanjelizačná a katechetická služba rodičov má sprevádzať život detí aj v rokoch ich mladosti a dospievania, keď, ako sa to často stáva, kritizujú alebo priamo odmietajú kresťanskú vieru prijatú v prvých rokoch svojho života. Rovnako ako v Cirkvi je hlásanie evanjelia vždy spojené s utrpením apoštola, tak aj v kresťanskej rodine rodičia majú s odvahou a s veľkou duševnou vyrovnanosťou znášať ťažkosti, na ktoré ich apoštolát evanjelizovania naráža niekedy u samých detí. Neslobodno zabúdať, že služba, ktorú konajú kresťanskí rodičia a manželia v prospech evanjelia, je svojou povahou cirkevnou službou a prebieha v spojitosti s celou Cirkvou ako spoločenstvom, ktoré evanjelium prijíma a hlása. Evanjelizačná a katechetická služba domácej cirkvi, nakoľko vyviera a tkvie v jedinom poslaní Cirkvi a je zameraná na budovanie jediného Kristovho tela, musí byť stále úzko spojená a musí byť vedome zladená so všetkými ostatnými evanjelizačnými a katechetickými službami, ktoré jestvujú v cirkevnom spoločenstve, tak v diecéznom, ako aj vo farskom.
Hlásanie evanjelia všetkému stvoreniu
54. Vlastným poľom evanjelizácie, vnútorne oživovanej misionárskym elánom a horlivosťou, je celý svet bez hraníc. Je to odpoveď na výslovný a nepochybný Kristov príkaz: “Choďte do celého sveta, hlásajte evanjelium všetkému stvoreniu.” Aj viera a evanjelizačné poslanie kresťanskej rodiny vlastnia tento katolícky, misionársky impulz. Sviatosť manželstva, ktorá obnovuje a znova predkladá úlohu brániť a šíriť vieru, tkvejúcu svojimi koreňmi vo sviatostiach krstu a birmovania, robí z kresťanských manželov a rodičov Kristových svedkov “až po samý kraj zeme”, pravých a skutočných “misionárov” lásky a života. Určitá forma misionárskej činnosti môže sa rozvíjať už vnútri samej rodiny. Deje sa to vtedy, keď niektorému z jej členov chýba viera, alebo keď ju nevyzná dôsledne. V takom prípade ostatní mu majú poskytovať svedectvo viery, potvrdzované vlastným životom, ktoré by ho podnecovalo a podopieralo na jeho ceste k úplnému prilipnutiu ku Kristovi Spasiteľovi. Domáca cirkev, oživovaná misionárskym duchom vo svojom vnútri, je povolaná stať sa žiarivým znakom Kristovej prítomnosti a lásky i pre “vzdialených”, pre rodiny neveriacich i pre samé kresťanské rodiny, ktoré už nežijú dôsledne podľa svojej viery. Je povolaná, aby “svojím príkladom a svedectvom” osvetľovala “tých, čo hľadajú pravdu”. Ako v začiatkoch Cirkvi Akvila a Priscila vystupovali ako misionárska dvojica, tak aj dnes Cirkev dokazuje svoju stálu sviežosť a neprestajný rozkvet prítomnosťou kresťanských manželov a rodín, čo idú aspoň na určitý čas do misijných oblastí hlásať evanjelium a slúžiť ľuďom s láskou Ježiša Krista. Kresťanské rodiny napomáhajú misionárske úsilie Cirkvi osobitným spôsobom, keď pestujú vo svojich synoch a dcérach misionárske povolanie, a všeobecne, keď sa svojou výchovnou činnosťou usilujú “od útleho veku privádzať svoje deti k poznaniu Božej lásky voči všetkým ľuďom”.