FARSKÉ OZNAMY
Rímskokatolícka farnosť Všetkých svätých v Poproči
v 29. týždni od 18. júla – do 24. júla 2022.
Bohoslužby
Pondelok | Pondelok 16. týždňa v Cezročnom | 18:00 | za ✟ Annu a Michala |
18.júla | období | ||
Utorok | Utorok 16. týždňa v Cezročnom | 07:30 | za ✟ Máriu Mikuľákovú |
19.júla | období | ||
Streda | Streda 16. týždňa v Cezročnom | 18:00 | na poďakovanie Pánu Bohu za spoločne |
20.júla | období | prežité roky a vypočuté prosby | |
a Božiu pomocpre celú rodinu | |||
Štvrtok | Štvrtok 16. týždňa v Cezročnom | 18:00 | za ✟ Máriu Mikuľákovú |
21.júla | období | ||
Piatok | Sv. Bonaventúra, biskupa | 18:00 | za ✟ Máriu Mikuľákovú |
22.júla | a učiteľa Cirkvi (spomienka) | ||
Sobota | Vigília – 17. nedeľa v Cezr. období | 18:00 | za ✟ Gejzu Sopka, mesačná |
23.júla | |||
Nedeľa | 17. nedeľa v Cezročnom období | 08:00 | za ZBP pre rod. Prokopovú |
24.júla | 10:00 | za Boží ľud farnosti | |
Lektori Božieho Slova | |||
Sobota | Vigília – 17. nedeľa v Cezr. období | 18:00 | I. Sopková |
Nedeľa | 17. nedeľa v Cezročnom období | 08:00 | Z. Morvayová, Z. Mašlanková |
10:00 | I. Drábik, V. Drábiková | ||
V nedeľu o 14:30 pobožnosť k Najsv. krvi.
Sviatosť manželstva chcú prijať Ján Hiľovský (Poproč) a Lucia Volšíková (Poproč) III. ohlášky.
Adam Horváth (Košické Oľšany) a Bianka Juhárová (Poproč) II. ohlášky.
DUCHOVNÉ SLOVO
Rok rodiny
Z apoštolskej exhortácie sv. Jána Pavla II. Familiaris consortio
Milosť a zodpovednosť kresťanskej rodiny
Rodina v tajomstve Cirkvi
49. Medzi základné úlohy kresťanskej rodiny patrí aj služba v Cirkvi. Rodina je postavená do služieb Božieho kráľovstva v priebehu dejín, a to účasťou na živote a poslaní Cirkvi. Aby sme lepšie pochopili základy, obsah a vlastnosti tejto účasti, treba dôkladne rozobrať mnohoraké a hlboké putá, ktoré navzájom spájajú Cirkev a kresťanskú rodinu, a z rodiny robia akúsi “miniatúrnu cirkev” (domácu cirkev), a tým jej dávajú silu, aby svojím spôsobom bola živým obrazom a historickým sprítomnením samého tajomstva Cirkvi. Matka Cirkev tým, že plní spásonosné poslanie, ktoré jej uložil Pán, rodí, vychováva a zveľaďuje kresťanskú rodinu. Cirkev hlásaním Božieho slova zjavuje kresťanskej rodine jej pravú totožnosť, čiže to, čím je a čím má byť podľa Pánovho plánu. Slávením sviatostí Cirkev obohacuje a posilňuje kresťanskú rodinu Kristovou milosťou, aby sa posväcovala na slávu Otca. Neprestajným hlásaním nového prikázania lásky Cirkev oživuje a vedie kresťanskú rodinu do služieb lásky, aby životom obnovovala tú sebaobetavú lásku, ktorou Ježiš Kristus miluje ľudstvo.
Kresťanská rodina je zo svojej strany začlenená do tajomstva Cirkvi v takej miere, že sa svojím spôsobom stáva účastnou na jej spásonosnom poslaní: kresťanskí manželia a rodičia mocou sviatosti manželstva “majú v Božom ľude zvláštny dar pre svoj životný stav a údel”. Preto nielen “prijímajú” Kristovu lásku, keď sa stávajú “spaseným” spoločenstvom, ale sú aj povolaní aby tú istú Kristovu lásku “odovzdávali” svojim bratom, a tak sa stali “spoločenstvom prinášajúcim spásu”. Takto kresťanská rodina ako plod a znamenie nadprirodzenej plodnosti Cirkvi symbolizuje, vydáva svedectvo a má účasť na materstve Cirkvi.
Vlastné a pôvodné cirkevné povolanie
50. Kresťanská rodina je povolaná na to, aby sa činne a vedome zúčastňovala na poslaní Cirkvi, a to vlastným a originálnym spôsobom, že sa totiž sama svojím bytím a konaním ako intímne spoločenstvo života a lásky stavia do služieb Cirkvi a spoločnosti. Ak je kresťanská rodina spoločenstvom, ktorého spojivá obnovuje Kristus vierou a sviatosťami, potom má mať účasť na poslaní Cirkvi ako spoločenstvo: manželia ako manželský pár, rodičia a deti ako rodina majú preukazovať svoje služby Cirkvi a svetu. Vo viere majú byť “jedno srdce a jedna duša”, a to spoločným apoštolským duchom, ktorý ich podnecuje, a spoločným úsilím, ktoré ich stmeľuje skutkami služby pre cirkevné a občianske spoločenstvo. Okrem toho kresťanská rodina buduje Božie kráľovstvo v dejinách tými každodennými vecami, ktoré sa dotýkajú a vytvárajú podmienky jej života. A tak v manželskej a rodinnej láske, prežívanej vo svojej mimoriadnej bohatosti hodnôt a požiadaviek plnosti, jedinečnosti, vernosti a plodnosti, sa prejavuje a uskutočňuje účasť kresťanskej rodiny na prorockom, kňazskom a kráľovskom poslaní Ježiša Krista a jeho Cirkvi. Láska a život sú teda jadrom spásonosného poslania kresťanskej rodiny v Cirkvi a pre Cirkev.
Druhý vatikánsky koncil to pripomína, keď píše: “Rodina nech sa veľkodušne delí o svoje duchovné bohatstvo aj s inými rodinami. Takto kresťanská rodina keďže má svoj pôvod v manželstve, ktoré je obrazom zmluvy lásky medzi Kristom a Cirkvou a účasťou na nej, má všetkým dávať najavo živú prítomnosť Spasiteľa vo svete a pravú povahu Cirkvi, jednak láskou, veľkodušnou plodnosťou, jednotou a vernosťou manželov a jednak láskyplnou spoluprácou všetkých svojich členov.” Keď sme takto položili základy účasti kresťanskej rodiny na cirkevnom poslaní, zostáva ešte osvetliť jej obsah v trojitom a zároveň jedinom spojení s Ježišom Kristom ako Prorokom, Kňazom a Kráľom, a tak predstaviť kresťanskú rodinu ako 1. veriace a evanjelizujúce spoločenstvo, 2. spoločenstvo v dialógu s Bohom a 3. spoločenstvo v službách človeka.