FARSKÉ OZNAMY
Rímskokatolícka farnosť Všetkých svätých v Poproči
v 23. týždni od 6. júna – do 12. júna 2022.
Bohoslužby
Pondelok | Pondelok Márie Matky Cirkvi | 18:00 | za ✟ Veroniku |
6.júna | Svätodušný pondelok | ||
Utorok | Utorok 10. týždňa v Cezročnom | 18:00 | ad int. |
7.júna | období | ||
Streda | Streda 10. týždňa v Cezročnom | 18:00 | za ✟ Branislava Baníka, výročná |
8.júna | období | ||
Štvrtok | Nášho Pána Ježiša Krista, | 18:00 | ad int. |
9.júna | najvyššieho a večného kňaza | ||
(sviatok) | |||
Piatok | Piatok 10. týždňa v Cezročnom | 18:00 | za ✟ Annu, Ondreja a Andreja |
10.júna | období | ||
Sobota | Vigília – Najsvätejšej Trojice | 18:00 | za ✟ Annu Baníkovú, detská |
11.júna | |||
Nedeľa | NAJSVÄTEJŠEJ TROJICE | 08:00 | za Boží ľud farnosti |
12.júna | (slávnosť) | 10:00 | ad int. |
Lektori Božieho Slova | |||
Štvrtok | Nášho Pána Ježiša Krista, | 18:00 | Z. Bradová |
najvyššieho a večného kňaza | 18:00 | I. Sopková | |
Sobota | Vigília – Najsvätejšej Trojice | ||
Nedeľa | NAJSVÄTEJŠEJ TROJICE | 08:00 | H. Majcherová |
10:00 | I. Sopková, V. Drábiková | ||
V nedeľu o 14:30 pobožnosť k Božskému Srdcu.
V sobotu a v nedeľu je duchovná obnova pre birmovancov.
Katechéza pre prvoprijímajúcich v nedeľu po druhej sv. omši.
Zbierka na masmédia vyniesla 110,-€. Všetkým darcom úprimne Pán Boh zaplať.
DUCHOVNÉ SLOVO
Rok rodiny
Z apoštolskej exhortácie sv. Jána Pavla II. Familiaris consortio
Výchovné poslanie rodičov a sviatosť manželstva
38. Výchovné poslanie kresťanských rodičov, spočívajúce – ako sme už povedali – v ich účasti na Božom stvoriteľskom diele, má svoj nový a osobitný zdroj vo sviatosti manželstva, ktoré ich posväcuje pre skutočne kresťanskú výchovu detí. Povoláva ich k účasti na tej istej autorite a láske, akú má Boh Otec a Kristus, Dobrý Pastier, ako aj na materskej láske Cirkvi. Pritom ich obohacuje múdrosťou, radou, silou a všetkými ostatnými darmi Ducha Svätého, ktoré pomáhajú deťom v ich ľudskom a kresťanskom dozrievaní.Zo sviatosti manželstva výchovná úloha rodičov dostáva dôstojnosť a povolanie na to, aby sa výchova stala pravou a skutočnou “službou” Cirkvi, ktorá slúži formovaniu jej členov. Výchovná služba kresťanských rodičov je taká vznešená a veľkolepá, že svätý Tomáš ju bez váhania prirovnal ku kňazskej službe, keď hovorí: “Sú takí, čo šíria a zachovávajú duchovný život len duchovnou službou, a to sa deje sviatosťou posvätenia kňazstva. Iní zasa telesnou i duchovnou službou, čo sa deje sviatosťou manželstva, v ktorom sa muž a žena spájajú na plodenie a výchovu potomstva na službu Bohu.” Źivé a bdelé vedomie tohoto poslania, ktoré kresťanskí rodičia dostali so sviatosťou manželstva, im pomôže, aby sa službe vychovávať deti venovali pokojne a s dôverou voči Bohu, ktorý ich povoláva a posiela, aby v deťoch budovali Cirkev. Takto sa rodina pokrstených – ako domáca cirkev zhromaždená slovom a sviatosťou – súčasne stáva na spôsob veľkej Cirkvi učiteľkou a matkou.
Prvé skúsenosti o Cirkvi
39. Výchovné poslanie vyžaduje, aby kresťanskí rodičia poskytovali deťom, čo je nevyhnutné pre postupné dozrievanie ich osobnosti tak z kresťanského, ako aj z cirkevného hľadiska. Majú sa teda riadiť vyššie uvedenými výchovnými zásadami a usilovať sa deťom ukázať, k akým výškam ich môže priviesť viera a Kristova láska. Okrem toho vedomie, že Pán im zveril rast Božieho dieťaťa, Kristovho brata, chrámu Ducha Svätého a člena Cirkvi, pomôže kresťanským rodičom v ich úlohe posilňovať v dušiach detí dar Božej milosti.Druhý vatikánsky koncil opisuje obsah kresťanskej výchovy týmito slovami: “Kresťanská výchova sa neusiluje jedine o tú zrelosť ľudskej osobnosti, o ktorej bola práve reč, ale sa usiluje najmä o to, aby si pokrstení, keď sa postupne zasväcujú do tajomstva spásy, boli čím ďalej tým viac vedomí daru viery, ktorého sa im dostalo; aby sa naučili klaňať Bohu Otcovi v duchu a pravde (porov. Jn 4,23), zvlášť liturgickými úkonmi, a priúčali sa správať vo svojom živote spravodlivo a naozaj sväto ako noví ľudia (porov. Ef 4,22-24), a tak dospeli v zrelého muža, k miere plného vzrastu Kristovho (porov. Ef 4,13) a pričinili sa o rast tajomného Tela. Okrem toho, vedomí svojho povolania, majú sa učiť vydávať svedectvo o nádeji, ktorú nosia v sebe (porov. 1Pt 3,15) a napomáhať stvárňovať svet v kresťanskom zmysle.”Aj synoda, ktorá si osvojila a rozvinula koncilové učenie, predkladá výchovné poslanie kresťanskej rodiny ako skutočnú službu, ktorou sa hlása a šíri evanjelium, a tak sa sám rodinný život stáva cestou viery a určitým spôsobom aj úvodom do kresťanského života a školou nasledovania Krista. Ako napísal Pavol VI.: “V rodine, ktorá si je vedomá tejto úlohy, všetky jej zložky ohlasujú evanjelium a súčasne všetkým sa ono ohlasuje.”Na základe výchovnej služby rodičia sú svedectvom svojho vlastného života pre svoje deti prvými hlásateľmi evanjelia. Okrem toho, ako sa s deťmi modlia, čítajú s nimi Božie slovo a postupným zasväcovaním do kresťanstva ich uvádzajú do tajomstva Kristovho tela, eucharistického i cirkevného, stávajú sa v plnom zmysle rodičmi, ktorí plodia nielen telesný život, ale aj ten, ktorý obnovou skrze Ducha pramení z Kristovho kríža a zmŕtvychvstania.Aby kresťanskí rodičia mohli dôstojne plniť svoju výchovnú službu, synodálni Otcovia vyslovili želanie, aby sa zostavil vhodný text katechizmu pre rodiny, ktorý by bol jasný, stručný a každému ľahko zrozumiteľný. Preto naliehavo vyzývame biskupské konferencie, aby sa postarali o vydanie takéhoto katechizmu.