FARSKÉ OZNAMY
Rímskokatolícka farnosť Všetkých svätých v Poproči
v 20. týždni od 16. mája – do 22. mája 2022.
Bohoslužby
Pondelok | Sv. Jána Nepomuckého, kňaza | 18:00 | za uzdravenie a Božiu pomoc pre Petra |
16.mája | a mučeníka (sviatok) | ||
Utorok | Utorok po 5. veľkonočnej | 18:00 | za zdravie a Božiu pomoc pre Jarolíma |
17.mája | nedeli | ||
Streda | Streda po 5. veľkonočnej | 18:00 | za ✟ Ladislava Benka a rodičov |
18.mája | nedeli | Gejzu a Cecíliu | |
Štvrtok | Štvrtok po 5. veľkonočnej | 18:00 | za ✟ Jána a Margitu Šoltésovcov, |
19.mája | nedeli | dcéru Annu a syna Jána | |
Piatok | Piatok po 5. veľkonočnej | ||
20.mája | nedeli | ||
Sobota | Vigília – 6. Veľkonočná nedeľa | 18:00 | za ✟ Máriu, Ondreja, Annu |
21.mája | a Gejzu Rostášovcov | ||
Nedeľa | 6. Veľkonočná nedeľa | 08:00 | za zdravie a Božie požehnanie |
22.mája | Stanislava | ||
10:00 | za Boží ľud | ||
Lektori Božieho Slova | |||
Sobota | Vigília – 6. Veľkonočná nedeľa | 18:00 | Z. Bradová |
Nedeľa | 6. Veľkonočná nedeľa | 08:00 | B. Lörinczová |
10:00 | E. Filčáková, M. Bradová | ||
V pondelok je deň modlitieb za diecézu – od 17:00 bude adorácia.
V nedeľu o 14:30 májová pobožnosť.
Katechéza pre prvoprijímajúcich v nedeľu o 9:30 hod.
Zbierka na seminár vyniesla 425,-€. Všetkým darcom úprimne Pán Boh zaplať.
DUCHOVNÉ SLOVO
Rok rodiny
Z apoštolskej exhortácie sv. Jána Pavla II. Familiaris consortio
Mravná cesta manželov
34. Je veľmi dôležité mať vždy správny pojem o mravnom poriadku, jeho hodnotách a normách. Táto dôležitosť narastá tým viac, čím početnejšie a ťažšie prekážky sa stavajú do cesty jeho dodržiavaniu. Práve preto, že mravný poriadok obsahuje a predkladá plán Boha Stvoriteľa, nemôže byť pre človeka niečím, čo ho ubíja a jeho osobu znevažuje. Naopak, tým, že mravný poriadok zodpovedá najhlbším požiadavkám človeka stvoreného Bohom, stavia sa do služieb jeho plného človečenstva jemnocitnou a zaväzujúcou láskou, ktorou sám Boh podnecuje a vedie každé stvorenie k jeho šťastiu. Človek povolaný na to, aby žil vedome podľa múdreho a láskyplného Božieho plánu, je dejinnou bytosťou a ako taký sa zo dňa na deň buduje svojimi slobodnými rozhodovaniami. Preto poznáva, miluje a koná mravné dobro primerane jednotlivým stupňom svojho rastu.
Aj manželia v rámci svojho mravného života sú povolaní stále kráčať vpred, pričom je im oporou úprimné a činorodé úsilie stále lepšie poznávať hodnoty, ktoré chráni a rozvíja Boží zákon, ako aj úprimné a veľkodušné úsilie včleniť ich do svojich konkrétnych rozhodnutí. Nemôžu sa dívať na zákon len ako na číry ideál, ktoré sa má dosiahnuť v budúcnosti, ale majú ho považovať za príkaz Krista Pána, aby usilovne prekonávali ťažkosti. “Preto takzvaný ‘zákon postupnosti’- čiže postupné napredovanie – nie je to isté ako ‘postupnosť zákona'; akoby v Božom zákone jestvovali rozličné stupne a formy prikázania platného pre rôznych ľudí a rozličné stavy. Všetci manželia sú v manželstve podľa Božieho zákona povolaní na svätosť. Toto vznešené povolanie sa uskutočňuje natoľko, nakoľko je ľudská osoba schopná s duševnou vyrovnanosťou a s dôverou v Božiu milosť a vo vlastnú vôľu odpovedať na Božie prikázania.” Práve preto si Cirkev vo svojej vychovávateľskej starostlivosti praje, aby manželia predovšetkým jasne poznali učenie encykliky Humanae vitae ako záväzné pre svoj pohlavný život a aby sa úprimne usilovali vytvárať podmienky nevyhnutné pre zachovávanie tejto normy.
Táto vychovávateľská starostlivosť, ako to už zdôraznila synoda, zahrňuje v sebe celý manželský život. Preto úkon odovzdávania života má byť začlenený do celkového poslania celého kresťanského života, ktorý však nemôže prísť ku vzkrieseniu bez kríža. V tejto súvislosti možno pochopiť, prečo nemožno z rodinného života vylúčiť úsilie o sebazaprenie a sebaobetu, ba zo srdca ho treba prijať, aby sa tak prehlbovala manželská láska a stala sa zdrojom vnútornej radosti.
Táto spoločná cesta si vyžaduje rozvážnosť, výmenu názorov a vhodnú výchovu kňazov, rehoľníkov a laikov, ktorí sa zaoberajú pastoráciou rodín. Oni všetci môžu pomáhať manželom na ich ľudskej a duchovnej ceste, ku ktorej patrí vedomie hriechu, úprimné úsilie zachovávať mravný zákon a služba zmierenia. Treba si uvedomiť, že do dôverného manželského života sú vpletené vôle dvoch ľudí povolaných na jednotu v myslení a v mravoch. A to si vyžaduje veľa dôvery, jemnosti a času. Zvlášť dôležité je, aby na tomto poli mali kňazi jednotný morálny a pastoračný postoj. O túto jednotu sa treba snažne usilovať, aby veriaci netrpeli neistotou vo svedomí.96
Cesta manželov bude teda uľahčená, ak si budú vážiť učenie Cirkvi, dôverovať v Kristovu milosť a ak im budú pomáhať a sprevádzať ich duchovní pastieri a celá cirkevná obec. Tak budú môcť objaviť a okúsiť oslobodzujúcu a povznášajúcu silu pravej lásky, ktorú evanjelium ponúka a Pánovo prikázanie ukladá.