FARSKÉ OZNAMY
Rímskokatolícka farnosť Všetkých svätých v Poproči
v 18. týždni od 2. mája – do 8. mája 2022.
Bohoslužby
Pondelok | Sv. Atanáza, biskupa a učiteľa | 18:00 | za ✟ Miroslava Štovčíka, výročná |
2.mája | Cirkvi (spomienka) | ||
Utorok | Sv. Filipa a Jakuba, apoštolov | ||
3.mája | (svaitok) | ||
Streda | Streda po 3. veľkonočnej | 16:00 | Pohr. za ✟ Jozefa Sopka |
4.mája | nedeli | 17:00 | Pohrebné obrady v Dome smútku |
18:00 | za ✟ Jána Šoltésa, polročná | ||
Štvrtok | Štvrtok po 3. veľkonočnej | ||
5.mája | nedeli | ||
Piatok | Piatok po 3. veľkonočnej | 16:00 | Pohr. za ✟ Evu Hanigovskú |
6.mája | nedeli | 17:00 | Pohrebné obrady v Dome smútku |
18:30 | za ✟ Filipínu | ||
Sobota | Vigília – 4. Veľkonočná nedeľa | 18:00 | za ✟ Štefana a Cecíliu Urbančíkovcov |
7.mája | a syna Martina | ||
Nedeľa | 4. Veľkonočná nedeľa | 08:00 | za Boží ľud farnosti |
8.mája | 10:00 | za DHZ | |
Lektori Božieho Slova | |||
Sobota | Vigília – 4. Veľkonočná nedeľa | 18:00 | Z. Berciková |
Nedeľa | 4. Veľkonočná nedeľa | 08:00 | D. Petrášová |
10:00 | J. Kurjan, Z. Mašlanková | ||
Spovedanie pred prvým piatkom: V piatok po pohrebe bude adorácia a sviatosť zmierenia , chorí a starší veriaci v piatok od 8:00 hod.Katechéza pre prvoprijímajúcich v nedeľu o 9:30 hod. V sobotu o 16:45 fatimská pobožnosť. Počas týždňa na úvod sv. omše a v nedeľu o 14:00 májová pobožnosť (v nedeľu s odprosením Božského Srdca).
V nedeľu o 15:00 bude v kostole koncert ku Dňu matiek.
DUCHOVNÉ SLOVO
Rok rodiny
Z apoštolskej exhortácie sv. Jána Pavla II. Familiaris consortio
Plnšie uskutočňovanie Božieho plánu
Vždy, keď manželia používajú antikoncepčné prostriedky, oddeľujú tie dva významy, ktoré Boh Stvoriteľ vložil do samej prirodzenosti muža a ženy a do dynamického priebehu ich pohlavného spojenia, počínajú si ako “sudcovia” nad Božím plánom a “manipulujú” a znevažujú ľudskú sexualitu a s ňou vlastnú osobu, ako aj osobu manželského partnera, a menia tak hodnotu “totálneho” darovania. Takto prirodzenému “slovu”, ktoré vyjadruje pôvodný zmysel vzájomného darovania sa manželov, prekážanie počatia dáva protikladný zmysel, že totiž darovanie ani jedného nie je úplné. Z toho plynie nielen pozitívne a rozhodné odmietnutie otvorenosti voči životu, ale aj falšovanie vnútornej pravdy o manželskej láske, ktorá smeruje k plnému darovaniu celej osoby.
Keď však manželia používaním obdobia neplodnosti zachovávajú neoddeliteľnú súvislosť dvojitého významu spojivého a plodivého, ktoré sú obsiahnuté v ľudskej sexualite, počínajú si ako “služobníci” Božieho plánu a používajú sexualitu v duchu pôvodnej dynamiky “totálneho” darovania sa, bez klamania a pretvarovania.
Vo svetle skúsenosti toľkých manželských dvojíc a vo svetle údajov rôznych ľudských vied, teologická úvaha môže vystihnúť a prehĺbiť – na čo je napokon povolaná – antropologický a zároveň i morálny rozdiel existujúci medzi antikoncepciou a využívaním obdobia neplodnosti. Ide tu o rozdiel omnoho rozsiahlejší a hlbší, ako sa obyčajne myslí, lebo tu stoja oproti sebe dve nerozlučiteľné chápania ľudskej osobnosti a sexuality. Voľba prirodzených cyklov prináša so sebou aj prijatie času samej osoby, čiže ženy, a tým aj prijatie dialógu, vzájomného rešpektu, spoločnej zodpovednosti a ovládania sa. Prijať tento čas a dialóg znamená to isté, ako uznať súčasne duchovný i telesný ráz manželskej jednoty, znamená aj prežívanie osobnej lásky so svojou požiadavkou vernosti. Takto manželia skusujú, že manželská jednota sa obohacuje o tie hodnoty, nežnosti a citov, ktoré tvoria hlbokú dušu ľudskej sexuality a to aj v jej telesnom prejave. Takto sa sexualita rešpektuje a povznáša vo svojom pravom a plnom ľudskom rozmere a “nepoužíva” sa ako “predmet”, ktorý rozrušuje osobnú jednotu duše a tela a tým zasahuje samého Božieho tvora v najvnútornejšej spätosti prírody a osoby.