FARSKÉ OZNAMY
Rímskokatolícka farnosť Všetkých svätých v Poproči
v 16. týždni od 18. apríla – do 24. apríla 2022.
Bohoslužby
Pondelok | Pondelok vo Veľkonočnej | 08:00 | za ✟ ružencového bratsva |
18.apríla | oktáve | 10:00 | na poďakovanie za 80. rokov života |
Utorok | Utorok vo Veľkonočnej | 18:00 | za ✟ Cecíliu Vindtovú, mesačná |
19.apríla | oktáve | ||
Streda | Streda vo Veľkonočnej | 18:00 | za ✟ Tomáša Majchera, mesačná |
20.apríla | oktáve | ||
Štvrtok | Štvrtok vo Veľkonočnej | 18:00 | za ✟ Magdalénu Žakarovskú, |
21.apríla | oktáve | mesačná | |
Piatok | Piatok vo Veľkonočnej | 18:00 | za ✟ Dalibora Kováča, výročná |
22.apríla | oktáve | ||
Sobota | Vigília – 2- Veľkonočná nedeľa | 11:00 | za jubilujúcich manželov, 25. výročie |
23.apríla | 18:00 | za ✟ Stanislava Kováča | |
Nedeľa | 2. Veľkonočná nedeľa | 08:00 | za Boží ľud farnosti |
24.apríla | 10:00 | na poďakovanie za prežité roky, | |
Božiu pomoc a dary Ducha svätého | |||
do ďaľších rokov pre celú rodinu | |||
Lektori Božieho Slova | |||
Pondelok | Pondelok vo veľkonočnej | 08:00 | H. Majcherová |
oktáve | 10:00 | D. Hiľovská | |
Sobota | Vigília – 2- Veľkonočná nedeľa | 18:00 | Z. Bradová |
Nedeľa | 2. Veľkonočná nedeľa | 08:00 | Z. Morvayová |
10:00 | E. Filčáková, M. Bradová | ||
V nedeľu pobožnosť nebude.
DUCHOVNÉ SLOVO
Rok rodiny
Z apoštolskej exhortácie sv. Jána Pavla II. Familiaris consortio
Stále staré a súčasne nové učenie a ustanovenia Cirkvi
Plnšie uskutočňovanie Božieho plánu
31. Cirkev si iste uvedomuje tie mnohé a zložité problémy, ktoré dnes v mnohých krajinách vplývajú na manželov v ich úlohe zodpovedne odovzdávať život. Uznáva i závažnú otázku demografického rozmachu, ako sa prejavuje v rôznych častiach sveta, aj s morálnymi problémami, ktoré prináša.
Cirkev sa však predsa domnieva, že keď sa vec z každej strany dôkladnejšie preskúma, bude sa môcť znova a rozhodnejšie potvrdiť dôležitosť autentického učenia Cirkvi, nedávno predloženého na Druhom vatikánskom koncile a v encyklike Humanae vitae.
Preto spoločne so synodálnymi Otcami považujeme za svoju povinnosť obrátiť sa s naliehavou výzvou na teológov, aby spojili svoje sily a ponúkli pomoc hierarchickému Učiteľskému úradu, aby stále lepšie objasňovali biblické základy, etické zdôvodnenia a personalistické dôvody tohoto učenia. Tak sa na základe takto zostaveného a usporiadaného výkladu umožní skutočne sprístupniť učenie Cirkvi o tejto dôležitej otázke všetkým ľuďom dobrej vôle, tak aby sa jeho chápanie každým dňom stávalo jasnejším a hlbším. Takto sa bude môcť Boží plán stále plnšie uskutočňovať na spásu človeka a slávu Stvoriteľa.
V tomto ohľade svorné úsilie teológov vychádzajúce z vernosti voči Učiteľskému úradu, ktorý ako jediný ukazuje cestu k Božiemu ľudu, je zvlášť naliehavé aj kvôli úzkej súvislosti medzi katolíckym učením v tomto bude a chápaním človeka, ako ho Cirkev hlása. Pochybnosti alebo mylné názory v oblasti manželstva a rodiny, zatemňujú plnú pravdu o človeku, a to v takej kultúrnej situácii, ktorá je už aj tak zmätená a v sebe protirečivá. Práca, ktorá smeruje k objasneniu a k hlbšiemu pochopeniu tejto otázky a ktorú sú teológovia podľa svojho povolania povinní konať, má neporovnateľnú hodnotu a je jedinečnou a veľmi záslužnou službou rodine a ľudstvu.
Celkový pohľad na človeka a jeho povolani
32. V súvislosti s kultúrou, ktorá ťažko deformuje, ba dokonca stráca so zreteľa pravý význam ľudskej sexuality, nakoľko ju vytrháva z jej podstatného spojenia s človekom ako osobou, Cirkev ešte naliehavejšie cíti, že má nenahraditeľnú úlohu predkladať sexualitu ako hodnotu a dielo celej ľudskej osoby, ktorá je ako muž a žena stvorená na Boží obraz.
V súvislosti s tým Druhý vatikánsky koncil jasne vyhlásil: “Keď sa má dať do súladu manželská láska so zodpovedným odovzdávaním života, mravnosť spôsobu konania nezávisí iba od úprimnosti úmyslu a zhodnotenia pohnútok, ale musí sa učiť podľa objektívnych kritérií, ktoré sa odvodzujú z prirodzenosti človeka a jeho úkonov a rešpektujú zmysel vzájomného sebadarovania a ľudského plodenia v ovzduší skutočnej lásky. A to je nemožné, ak sa úprimným srdcom nepestuje čnosť manželskej čistoty.”