FARSKÉOZNAMY
Rímskokatolícka farnosť Všetkých svätých v Poproči
v 15. týždni od 11. apríla – do 17. apríla 2022.
Bohoslužby
Pondelok | Pondelok Sv. týždňa | ||
11.apríla | |||
Utorok | Utorok Sv. týždňa | 18:00 | za zdravie a Božie požehnanie |
12.apríla | Stanislava | ||
Streda | Streda Sv. týždňa | 15:30 | Pohr. za ✟ Angelu Ganišinovú |
13.apríla | 16:30 | Pohrebné obrady v Dome smútku | |
Štvrtok | Štvrtok Pánovej večere | 18:00 | za ✟ Edmundu |
14.apríla | |||
Piatok | Veľký Piatok | 15:00 | |
15.apríla | |||
Sobota | Vigília – Veľkonočná nedeľa | 19:30 | za ✟ Mikuláša a Annu Pastorovcov |
16.apríla | Pánovho zmŕtvychvstania | ||
Nedeľa | Veľkonočná nedeľa Pánovho | 08:00 | za ✟ Jána |
17.apríla | zmŕtvychvstania (slávnosť) | 10:00 | za Boží ľud farnosti |
Lektori Božieho Slova | |||
Štvrtok | Štvrtok Pánovej večere | 18:00 | M. Grega, H. Majcherová |
Piatok | Veľký Piatok | 15:00 | P. Čonka, J. Kurjan |
Sobota | Vigília – Veľkonočná nedeľa | 19:30 | Z.Bradová, Z. Morvayová. I. Sopková |
Pánovho zmŕtvychvstania | D.Petrášová, Z. Slovenkaiová | ||
Nedeľa | Veľkonočná nedeľa Pánovho | 08:00 | B.Lörinczová, Z. Mašlanková |
zmŕtvychvstania (slávnosť) | 10:00 | I.Drábik, V. Drábiková | |
Veľkonočná spoveď v N. Medzeve – nedeľa (10.4.) od 14:00-16:00, Rudník 17:00-18:30.
V Poproči pondelok 11.4. popoludní od 15:30-17:30. Po skončení možnosť pristúpiť k sv. prijímaniu.
Spovedanie nahlásených chorých v utorok a stredu popoludní.
Vo štvrtok po sv. omši bude kostol otvorený pre poklonu do 20:00, v piatok do 17:30, v sobotu od 9:00 – 12:00 a do 15:00-19:00 (prosím o zapísanie do zoznamu).
Na Veľkonočnú nedeľu o 6:30 požehnanie jedál o 15:15 vešpery.
Katechéza prvoprijímajúcich bude pokračovať až po Veľkej noci.
Zbierka pre utečencov z Ukrajiny vyniesla 657,-€. Všetkým darcom úprimne Pán Boh zaplať.
DUCHOVNÉ SLOVO
Rok rodiny
Z apoštolskej exhortácia sv. Jána Pavla II. Familiaris consortio
Stále staré a súčasne nové učenie a ustanovenia Cirkvi
29.Práve preto, že manželská láska je osobitnou účasťou na tajomstve života a lásky samého Boha, Cirkev si uvedomuje, že dostala zvláštne poslanie strážiť a brániť vznešenú dôstojnosť manželstva a zodpovednú úlohu odovzdávania ľudského života. Preto v duchu živej tradície, ktorú si Cirkev uchováva počas svojich dejín, aj Druhý vatikánsky koncil aj učenie nášho predchodcu Pavla VI. vyjadrené najmä v encyklike Humanae vitae, odovzdávajú našim časom skutočne prorocké posolstvo, ktorá znova potvrdzuje a jasne predkladá vždy staré a súčasne nové učenie a ustanovenia Cirkvi o manželstve a odovzdávaní ľudského života. Preto synodálni Otcovia na svojom poslednom zasadaní výslovne vyhlásili: “Táto posvätná synoda, zhromaždená v jednote viery s Petrovým nástupcom, neochvejne sa pridŕža toho, čo Druhý vatikánsky koncil (porov. Gaudium et spes 50) a po ňom encyklika Humanae vitae podávajú, a najmä to, že manželská láska má byť plne ľudská, výlučná a otvorená novému životu.”
Cirkev stojí na strane života
30. Učenie Cirkvi je dnes zasadené do takej spoločenskej a kultúrnej situácie, ktorá z jednej strany sťažuje jeho pochopenie, no z druhej strany ho robí ešte naliehavejším a potrebným pre povznesenie opravdivého dobra muža a ženy.Vedeckotechnický pokrok, ktorým dnešný človek stále rozširuje svoju nadvládu nad prírodou, nielen živí nádej na vybudovanie nového a lepšieho ľudstva, ale plodí aj stále väčší strach z budúcnosti. Mnohí sa pýtajú, či sa vôbec oplatí žiť alebo či je lepšie nenarodiť sa. Pochybujú o tom, či je dovolené privádzať na svet ďalších ľudí, ktorí možno budú preklínať svoj život v krutom svete, ktorého hrôzy ani nemôžu predvídať. Sú aj takí, čo si myslia, že výhody technického pokroku patria iba im a ostatných z nich vylučujú. Týmto potom vnucujú antikoncepčné prostriedky alebo ešte horšie metódy. Iní zasa, čo sa stali obeťou konzumnej mentality a starajú sa len o hromadenie hmotných majetkov, už nechápu duchovné bohatstvo nového ľudského života, a preto ho aj odmietajú. Hlavnou príčinou takejto mentality je neprítomnosť Boha v srdciach ľudí. Iba jeho láska je silnejšia ako všetky obavy sveta a len ona ich môže premôcť.Takto vznikla istá duchu života nepriateľská mentalita (anti-life mentality), ako sa prejavuje v mnohých súčasných otázkach. Spomeňme napríklad paniku, vyplývajúcu z demografických štúdií ekológov a futurológov. Tí niekedy zveličujú nebezpečenstvo, ktoré hrozí životnej úrovni z preľudnenia. Cirkev je však pevne presvedčená, že ľudský život, aj keď je slabý a bolestný, predsa zostáva veľkolepým darom Božej dobroty. Proti pesimizmu a slepej sebaláske, ktoré zatemňujú svet, Cirkev sa stavia na stranu života a v každom živote odhaľuje jas toho “Amen”, ktorým je sám Kristus.84 Cirkev takto stavia proti onomu “Nie”, ktoré je vo svete a zmieta ním, toto životné “Áno”, a tak bráni človeka i svet pred všetkými, čo ohrozujú život a ničia ho. Cirkev je povolaná znovu dať najavo všetkým, a to ešte jasnejším a pevnejším presvedčením, svoju vôľu všetkými silami napomáhať ľudský život a brániť ho proti všetkým úkladom, nech sa nachádza v akýchkoľvek okolnostiach alebo vývojovom štádiu. Preto Cirkev odsudzuje ako ťažkú urážku ľudskej dôstojnosti a spravodlivosti všetky podujatia vlád a iných verejných autorít, ktoré majú za cieľ akýmkoľvek spôsobom obmedzovať slobodu manželov pri rozhodovaní o potomstve. Preto treba rozhodne odsúdiť a rázne odmietnuť akékoľvek násilie zo strany týchto autorít v prospech antikoncepcie, ba dokonca sterilizácie a umelého potratu. Rovnako ako veľkú nespravodlivosť treba zavrhnúť to, že v medzinárodných vzťahoch hospodárska pomoc rozvojovým národom je podmienená plánmi, ktorých cieľom je napomáhať antikoncepciu, sterilizáciu a umelé potraty.