FARSKÉ OZNAMY
Rímskokatolícka farnosť Všetkých svätých v Poproči
v 9. týždni od 28. februára – do 6. marca 2022.
Bohoslužby
Pondelok | Pondelok 8. týždňa v Cezročnom | 17:00 | za ✟ Helenu Sopkovú, mesačná |
28.februára | období | ||
Utorok | Utorok 8. týždňa v Cezročnom | 17:00 | za ✟ Annu Petrášovú, mesačná |
1.marca | období | ||
Streda | Popolcová streda | 17:30 | na úmysel Magdalény |
2.marca | |||
Štvrtok | Štvrtok po Popolcovej strede | 17:30 | za ✟ Jána a Annu |
3.marca | |||
Piatok | Piatok po Popolcovej strede | 17:30 | za zdravie a Božie požehnanie |
4.marca | rod. Krajňákovej | ||
Sobota | Vigília – prvá pôstna nedeľa | 17:30 | za zdravie a Božie požehnanie |
5.marca | rod. Ireny Čikovskej | ||
Nedeľa | Prvá pôstna nedeľa | 08:00 | za ružencové bratstvo |
6.marca | 10:00 | za Boží ľud farnosti | |
Lektori Božieho Slova | |||
Streda | Popolcová streda | 17:30 | Z. Bradová, D. Petrášová |
Sobota | Vigília – prvá pôstna nedeľa | 17:30 | I. Sopková |
Nedeľa | Prvá pôstna nedeľa | 08:00 | Z. Morvayová |
10:00 | I. Drábik, V. Drábiková | ||
V pondelok, utorok a piatok bude od 16:00 do 17:00 adorácia a sv. spoveď. V piatok o 17:00 bude krížová cesta a v sobotu o 16:45 fatimská pobožnosť. V nedeľu o 14:30 bolestný ruženec, odprosenie Božského Srdca a premienka.
Spovedanie chorých a starších veriacich v piatok od 8:00 hod.
Diecézna zbierka na pomoc ľuďom prichádzajúcim z Ukrajiny.
Diecézna charita v Rožňave prosí veriacich o zbierku:
– trvanlivé potraviny (konzervy, paštéty, cestoviny, cukor), keksíky pre deti, trvanlivé mlieko, čaj, káva
– dojčenská výživa, mlieko pre deti: napr. nutrilom, sunar, beba,
– hygienické potreby: mydlo, šampón, hygienické vreckovky, vlhčené antibakteriálne utierky (na hraniciach nie je tečúca voda, kde by si mohli umyť ruky,…), detské plienky, vlhčené obrúsky pre deti, dámske hygienické vložky
– deky, vankúše, respirátory (mnohí prichádzajú s respiračnými ochoreniami – na Ukrajine si respirátor kúpiť nevedia), dezinfekcia na ruky.
Potraviny a materiálne veci prineste na faru. Najlepšie po sv. omšiach, alebo po dohovore.
DUCHOVNÉ SLOVO
Rok rodiny
Z apoštolskej exhortácie sv. Jána Pavla II. Familiaris consortio
Nedeliteľná jednota manželského spoločenstva
19. Prvé spoločenstvo je to, ktoré vzniká a rozvíja sa medzi manželmi. Silou zmluvy manželskej lásky muž a žena “nie sú už dvaja, ale jedno telo” a sú pobádaní k neprestajnému rastu vo svojom spoločenstve každodennou vernosťou manželskému sľubu o vzájomnom a plnom darovaní sa. Toto manželské spoločenstvo má korene v prirodzenom dopĺňaní sa muža a ženy a živí ho rozhodnutie samých manželov spolu žiť celý životný údel, totiž, čo majú a čím sú. Takéto spoločenstvo je preto plodom a znakom hlboko ľudskej požiadavky. Boh však v Kristovi, Pánovi, berie túto ľudskú požiadavku, potvrdzuje ju, očisťuje, povznáša a sviatosťou manželstva zdokonaľuje. Duch Svätý, vyliaty pri sviatostnom slávení, poskytuje kresťanským manželom dar nového spoločenstva lásky, ktoré je živým a skutočným obrazom tej jedinečnej jednoty, ktorá robí z Cirkvi nedeliteľné tajomné telo Pána Ježiša. Dar Ducha je pre kresťanských manželov prikázaním života a súčasne povzbudzujúcim podnetom, aby sa každodenne čím dokonalejšie zjednocovali na všetkých rovinách: tiel, pováh, sŕdc, rozumu, vôle a duší, a tak zjavovali Cirkvi a svetu nové spoločenstvo lásky, ktoré je darom Kristovej milosti.
Takémuto spoločenstvu radikálne odporuje mnohoženstvo. Priamo totiž popiera Boží plán, ako bol na samom počiatku zjavený, lebo odporuje rovnakej osobnej dôstojnosti muža i ženy, ktorí sa v manželstve jeden druhému darujú celou, čiže jedinou a výlučnou láskou. Druhý vatikánsky koncil o tom napísal: “Jednota manželstva, Pánom potvrdená, navidomoči vysvitá aj z rovnakej osobnej dôstojnosti ženy a muža, ktorú treba uznávať vo vzájomnej a úplnej láske.”
Nerozlučiteľné spoločenstvo
20. Manželské spoločenstvo sa vyznačuje nielen svojou jednotou, ale aj svojou nerozlučiteľnosťou. “Toto dôverné spojenie – ako vzájomné sebadarovanie dvoch osôb – i dobro detí vyžadujú úplnú vernosť manželov a nástoja na nerozlučiteľnosti ich jednoty.” Povinnosťou Cirkvi je, ako to urobili synodálni Otcovia, stále zdôrazňovať učenie o nerozlučiteľnosti manželstva tým, čo v týchto časoch pokladajú za ťažké alebo priam za nemožné spojiť sa len s jednou osobou na celý život. A tým, ktorých ovládla taká forma kultúry, ktorá odmieta nerozlučiteľnosť manželstva, a ktorí otvorene zosmiešňujú záväzok manželov k vernosti, treba znova zdôrazňovať radostnú zvesť o definitívnom charaktere manželskej lásky, ktorá má svoj základ a silu v Ježišovi Kristovi, Pánovi. Manželská nerozlučiteľnosť, zakorenená v osobnom a úplnom odovzdaní sa manželov a požadovaná dobrom detí, nachádza svoju najvyššiu pravdu v pláne, ktorý Boh predostrel vo svojom Zjavení: on chce a dáva nerozlučiteľnosť manželstva ako ovocie, znak a požiadavku absolútne vernej lásky, ktorou Boh miluje človeka a ktorú Kristus Pán má k svojej Cirkvi. Kristus obnovuje pôvodný plán, ktorý Stvoriteľ vložil do srdca muža a ženy a v slávení sviatosti manželstva dáva “nové srdce”, takže manželia môžu prekonať “tvrdosť srdca”, ale – a to hlavne – môžu mať účasť na plnej a definitívnej láske Krista, ktorý je stelesnením novej a večnej Zmluvy. Tak ako je Pán Ježiš “verný svedok”, je “áno” Božích prisľúbení, a preto najvyšším prejavom bezvýhradnej vernosti, ktorou Boh miluje svoj ľud, tak aj kresťanskí manželia sú povolaní ku skutočnej účasti na neodvolateľnej nerozlučiteľnosti, ktorá viaže Krista k Cirkvi, jeho Neveste, ktorú miluje až do krajnosti.