FARSKÉ OZNAMY
Rímskokatolícka farnosť Všetkých svätých v Poproči
v 3. týždni od 17. januára – do 23. januára 2022.
Bohoslužby
Pondelok | Sv. Antona, opáta | 17:00 | za ✟ Annu Kostkovú |
17.januára | (spomienka) | ||
Utorok | Utorok 2. týždňa | 17:00 | za ✟ rod. Milovú a Cengelovú |
18.januára | v Cezročnom období | ||
Streda | Streda 2. týždňa | 17:00 | za ✟ Imricha Petráša |
19.januára | v Cezročnom období | a Evu r. Grácovú | |
Štvrtok | Štvrtok 2. týždňa | 17:00 | za Spoločnosť sociálnych sestier |
20.januára | v Cezročnom období | ||
Piatok | Sv.Agnesy, panny a mučenice | 17:00 | za Spoločnosť sociálnych sestier |
21.januára | (spomienka) | ||
Sobota | Vigília – 3. nedeľa | 17:00 | za zdravie, Božie požehnanie |
22.januára | v Cezročnom období | pre Marcelu a jej deti | |
Nedeľa | Tretia nedeľa | 08:00 | za rod Kalnú a Maďarovú, za zdravie |
23.januára | v Cezročnom období | Božie požehnanie a potrebné milosti | |
10:00 | za Boží ľud farnosti | ||
14:30 | ad int. fundationum | ||
(s katechézou pre prvoprijímajúcich) | |||
Lektori Božieho Slova | |||
Sobota | Vigília – 3. nedeľa | 17:00 | Z. Morvayová |
v Cezročnom období | |||
Nedeľa | Tretia nedeľa | 08:00 | Z. Mašlanková |
v Cezročnom období | 10:00 | Z. Slovenkaiová | |
Od 17.12. sú bohoslužny povolené pre režim OP v počte 100 osôb. Pre prípad kontroly noste so sebou príslušné potvrdenia.
Čas na súkromnú modlitbu a individuálne prijatie sviatosti zmierenia a Eucharistie.
Nedeľa: 15:00 – 16:00
Pondelok – sobota: 18:00 – 18:30
Od 18.1. začína Týždeň modlitieb za zjednotenie kresťanov.
DUCHOVNÉ SLOVO
Rok rodiny
Z apoštolskej exhortácia sv. Jána Pavla II. Familiaris consortio
Naše obdobie potrebuje múdrosť
8. Celej Cirkvi sa takto ukladá úloha hlboko uvažovať a usilovať sa o to, aby nová vynárajúca sa kultúra bola do hĺbky preniknutá evanjeliom, aby sa uznávali skutočné hodnoty, aby sa bránili práva muža a ženy a aby sa presadzovala spravodlivosť v samých spoločenských štruktúrach. Potom takzvaný nový humanizmus nebude odvádzať ľudí od ich vzťahu k Bohu, ale naopak, bude ich k nemu ešte plnšie privádzať.
Pri budovaní tohoto humanizmu veda a jej praktické uplatňovanie poskytujú nové a nespočetné možnosti. No veda sa v dôsledku politických zameraní, rozhodujúcich o zameraní bádania a jeho uplatňovaní, často používa proti svojmu pôvodnému cieľu, to je proti povzneseniu ľudskej osobnosti.
Je teda zrejme nevyhnutné, aby si všetci znova uvedomili prvenstvo mravných hodnôt, lebo to sú hodnoty ľudskej osobnosti ako takej. Znovupochopenie základného zmyslu a jeho zásadných hodnôt je veľkou úlohou, ktorá sa nám dnes ukladá pre obnovu spoločnosti. Len vedomie o prvenstve týchto hodnôt umožňuje využiť nesmierne možnosti, ktoré dala človeku veda, a to tak, aby sa ich uplatňovanie zameriavalo na povznesenie ľudskej osobnosti v celej pravde, slobode a dôstojnosti. Veda má povinnosť spojiť sa s múdrosťou.
Preto možno aj na rodinné otázky uplatniť slová Druhého vatikánskeho koncilu, v dokumentoch ktorého čítame: “Naša doba potrebuje túto múdrosť viac než predchádzajúce veky, aby sa všetky nové objavy stali ľudskejšími. Budúcnosť sveta by bola ohrozená, keby sa ľudia nestali múdrejší.”
Výchova mravného svedomia, ktoré uschopňuje človeka posudzovať a rozlišovať vhodné spôsoby, ako plne uskutočniť svoj život podľa rýdzej a pôvodnej pravdy o ňom, sa stáva teda prvoradou a neodvolateľnou požiadavkou.
V dnešnej kultúre sa musí znova a hlbšie uskutočniť spojenie s Božou múdrosťou. Na tejto múdrosti urobil Boh svojím stvoriteľským gestom účastným každého človeka. Dnešné rodiny len potiaľ, pokiaľ zostanú verné tomuto spojeniu, budú schopné kladne ovplyvňovať budovanie spravodlivejšieho a bratskejšieho sveta.
Postupný rast a obrátenie
9. Proti nespravodlivosti zavinenej hriechom, ktorý hlboko prenikol i do štruktúr dnešného sveta a často bráni rodine naplno rozvinúť jej život a základné práva, musíme sa všetci vzoprieť obrátením mysle a srdca a nasledovať Ježiša Krista v premáhaní vlastného sebectva. Takéto obrátenie bude mať blahodarný a obnovujúci vplyv na spoločenské štruktúry.
Vyžaduje sa stále a nepretržité obrátenie, ktoré síce vyžaduje vnútorný odstup od všetkého zla a prilipnutie k dobru v celej jeho plnosti, v skutočnosti sa však uskutočňuje postupne, čo vedie vždy o kúsok ďalej. Rozvíja sa tak dynamický proces, ktorý pozvoľne napreduje spolu s postupným vnášaním Božích darov a požiadaviek jeho definitívnej a absolútnej lásky do celého osobného a spoločenského života človeka. Je preto nevyhnutná pedagogická cesta, ktorá vedie k postupnému rastu, aby jednotlivých veriacich, rodiny, národy ba dokonca samu ľudskú kultúru trpezlivo viedlo to, čo už prijali z Kristovho tajomstva, postupne ďalej k získaniu bohatšieho poznania a plnšieho včlenenia tohto tajomstva do ich života.