FARSKÉ OZNAMY
Rímskokatolícka farnosť Všetkých svätých v Poproči
v 2- týždni od 10. januára – do 16. januára 2022.
Bohoslužby
Pondelok | Pondelok 1. týždňa | 17:00 | za ✟ Štefana, Máriu, rodičov |
10.januára | v Cezročnom období | a súrodencov | |
Utorok | Utorok 1. týždňa | 17:00 | za ✟ Jozefa Hudáka |
11.januára | v Cezročnom období | ||
Streda | Streda 1. týždňa | 17:00 | za ✟ Daniela Zisku |
12.januára | v Cezročnom období | ||
Štvrtok | Štvrtok 1. týždňa | 18:00 | za Božie požehnanie a dar |
13.januára | v Cezročnom období | uzdravenia pre Jozefa | |
Piatok | Sv. Bohumíra, rehoľníka | ||
14.januára | prem. rádu | ||
Sobota | Vigília – 2. nedeľa | 18:00 | za zdravie, Božiu pomoc |
15.januára | v Cezročnom období | a trpezlivosť v chorobe | |
Nedeľa | 2. nedeľa | 08:00 | za ✟ Mikuláša a Annu Pastorovcov |
16.januára | v Cezročnom období | 10:00 | za Boží ľud farnosti |
14:00 | na poďakovanie za 45 rokov života, | ||
zdravie tela i duše celej rodiny | |||
a Božiu pomoc do ďaľších rokov | |||
Lektori Božieho Slova | |||
Sobota | Vigília – 2. nedeľa | 18:00 | I. Sopková |
v Cezročnom období | |||
Nedeľa | 2. nedeľa | 08:00 | S. Cingeľ |
v Cezročnom období | 10:00 | B. Lörinczová, Z. Mašlanková | |
Od 10.12. sú bohoslužby povolené v režime OP v počte 37 osôb. Pre prípad kontroly noste so sebou príslušné potvrdenia.
Čas na súkromnú modlitbu a individuálne prijatie sviatosti zmierenia a Eucharistie
Nedeľa: 15:00 – 16:00
Pondelok, utorok, streda: 18:00 – 18:30
Štvrtok, sobota: 19:00 – 19:30
Sv. omša v nedeľu o 10:00 bude vysielaná on-line na https:/www.facebook.com/groups/202025473716588
DUCHOVNÉ SLOVO
Rok rodiny
Z apoštolskej exhortácia sv. Jána Pavla II. Familiaris consortio
Položenie rodiny v dnešnom svete
6. Postavenie, v akom sa dnes rodina nachádza, má kladné i záporné stránky. Prvé sú znamením pôsobenia Kristovej spásy vo svete; druhé sú dôkazom, že človek odmieta Božiu lásku. V skutku tu na jednej strane stojí živšie vedomie osobnej slobody a berie sa väčší ohľad na kvalitu medziosobných vzťahov v manželstve, na povznesenie dôstojnosti ženy, na zodpovedné plodenie detí a na ich výchovu. Okrem toho si človek tiež uvedomuje, aké je potrebné rozvíjať styky medzi jednotlivými rodinami pre vzájomnú hmotnú i duchovnú pomoc. A znova objavuje cirkevné poslanie, ktoré je rodine vlastné, a svoju zodpovednosť za budovanie spravodlivejšej spoločnosti. No na druhej strane nechýbajú ani príznaky vážneho úpadku niektorých základných hodnôt. Napríklad je chybou teoretické a praktické chápanie vzájomnej nezávislosti medzi manželmi, dvojakosti v autorite rodičov voči deťom, ďalej sú to konkrétne ťažkosti, s ktorými sa rodina často stretáva pri sprostredkovaní hodnôt, rastúci počet rozvodov, zlo, akým je umelý potret, stále častejšie používanie sterilizácie a prenikanie antikoncepčnej mentality.
Koreňom týchto záporných javov je nezriedka skazené chápanie a uplatňovanie slobody, ktorá sa berie nie ako schopnosť uskutočňovať pravdu Božieho plánu o manželstve a rodine, ale ako nezávislá sila osobne sa uplatňovať, často aj na úkor iných, len pre vlastný, sebecký blahobyt.
Našu pozornosť zasluhuje aj fakt, že v krajinách takzvaného Tretieho sveta často chýbajú rodinám také základné prostriedky pre život, ako je jedlo, práca, príbytok a lieky, ako aj tie najzákladnejšie slobody. Naproti tomu v bohatých krajinách prílišný blahobyt a spotrebná mentalita, spojená napodiv s určitou neistotou a úzkosťou z budúcnosti, zbavuje manželov veľkodušnosti a odvahy plodiť ľudské životy. A tak sa potom život často chápe nie ako požehnanie, ale ako nebezpečenstvo, ktorému sa treba brániť. Historická situácia, v ktorej žije rodina, javí sa teda ako súhrn svetlých i tienistých stránok.
To dokazuje, že dejiny nie sú len nevyhnutným pokrokom k lepšiemu, ale skôr výsledkom slobody, alebo ešte lepšie, bojom medzi rôznymi slobodami, ktoré sú vzájomne protikladné, čiže podľa známeho výroku svätého Augustína, je tu zrážka medzi dvoma láskami, medzi láskou k Bohu, dospievajúcej až k pohŕdaniu sebou samým, a sebaláskou, siahajúcou až k pohŕdaniu Bohom.
Z toho vyplýva, že len výchova k láske, zakorenenej vo viere, môže viesť k nadobudnutiu schopnosti vysvetľovať znamenia čias, ktoré sú historickým výrazom tejto dvojakej lásky.
Vplyv tejto situácie na svedomie veriacich
7. Veriaci – pretože žijú v takomto svete pod tlakom vykonávaným hlavne hromadnými oznamovacími prostriedkami – nie vždy vedeli a vedia sa vyhnúť nákaze, prameniacej z úpadku základných hodnôt, a stať sa akoby kritickým svedomím tejto rodinnej kultúry a aktívnymi činiteľmi pri budovaní ozajstného rodinného humanizmu.
Ako jeden z najpovážlivejších znakov tohto javu synodálni otcovia zdôraznili najmä rast počtu rozvodov a nadväzovania nového spolužitia zo strany samých veriacich a tiež uzatváranie iba občianskeho manželstva, čo je v rozpore s povolaním pokrstených veriacich, ktorí sa majú “sobášiť v Pánovi”. ďalej je to uzatváranie manželstva bez živej viery z iných dôvodov a odmietanie mravných noriem, ktoré riadia a povznášajú z ľudskej i kresťanskej stránky manželský pohlavný život.