FARSKÉ OZNAMY
Rímskokatolícka farnosť Všetkých svätých v Poproči
v 36. týždni od 6. septembra – do 12. septembra 2021.
Bohoslužby
Pondelok | Pondelok 23. týždňa | ||
6.septembra | v Cezročnom období | ||
Utorok | Sv. Marka Križina, Melichara | 18:00 | ad int. fundationis |
7.septembra | Grodzieckého a Štefana Pongrácza, | ||
kňaza a mučeníkov (spomienka) | |||
Streda | Narodenie Panny Márie (sviatok) | 18:00 | ad int. fundationis |
8.septembra | |||
Štvrtok | Sv. Petra Clavera, kňaza | 18:00 | ad int. fundationis |
9.septembra | (ľubovoľná spomienka) | ||
Piatok | Piatok 23. týždňa | ||
10.septembra | v Cezročnom období | ||
Sobota | Sobota 23. týždňa | 10:00 | za DHZ |
11.septembra | v Cezročnom období | 18:00 | za ros. Birošovú st. ZBP |
Nedeľa | 24. nedeľa v Cezročnom období | 08:00 | za zdravie a pokoj v rodine |
12.septembra | 10:00 | za Boží ľud farnosti | |
14:30 | POBOŽNOSŤ | ||
Lektori Božieho Slova | |||
Nedeľa | 24. nedeľa v Cezročnom období | 08:00 | Z. Morvayová |
10:00 | O. Brada, z. Bradová | ||
Štvrtok po sv. omši bude adorácia.
V sobotu o 17:30 adorácia za rodiny.
Podľa COVID – automatu ostávame v oranžovej farbe s príslušnými opatreniami. Vstup do kostola cez bočný vchod, ale stým rozdielom, že na sv. omše sa nebude zapisovať vopred, ale pri príchode do kostola si zoberieme lístok s číslom, a zapíšeme sa do zoznamu. Po naplnení kapacity kostola ostatní zostávajú vonku. Rešpektujme sa navzájom.
Vstup do interiéru kostola s rúškom, alebo iným vhodným prekrytím horných dýchacích ciest.
DUCHOVNÉ SLOVO
Rok sv. Jozefa
Svätý Josemaría Escrivá : Ísť s Kristom.
Jozefov vzťah k Ježišovi
,,Jozefovi, čítame v jednej kázni svätého Augustína, nielenže náleží meno otec, ale náleží mu viac ako komukoľvek inému.” A dodáva: ,,Akým spôsobom bol otcom? Bol otcom tým skutočnejšie, čím bolo jeho otcovstvo čistejšie. Niektorí si mysleli, že bol otcom nášho Pána Ježiša v takom zmysle, v akom sú tí, ktorí splodia deti telesne, a neberú ich len ako plod svojej duchovnej lásky. Preto svätý Lukáš hovorí: a mysleli si, že bol otcom Ježiša. Prečo hovorí len ,,mysleli si”? Pretože ľudské myslenie a úsudok sa vzťahujú na to, čo sa zvykne diať medzi ľuďmi. Lenže Pán sa nenarodil z Jozefovho semena. Predsa však, vďaka jeho zbožnosti a láske, narodil sa Jozefovi syn z Panny Márie, ktorý bol Božím Synom (Sv. Augustín, Sermo 51, 20 (PL 38, 351))”. Jozef miloval Ježiša tak, ako otec miluje svojho syna a snažil sa mu dať všetko to najlepšie, čo len mohol. Staral sa o toto Dieťa, ako mu bolo prikázané, a vychoval z neho tesára: prenechal mu svoje remeslo. Preto keď susedia z Nazareta hovorili o Ježišovi, nazývali ho faber alebo fabri filius — tesár a tesárov syn (Porov. Mk 6, 3; Mt 13, 55). Ježiš pracoval v Jozefovej dielni a po jeho boku. A aký bol Jozef, ako v ňom účinkovala milosť, ktorá ho robila schopným zastať si úlohu po ľudskej stránke vychovať Božieho Syna?
Ježiš sa musel Jozefovi iste podobať: spôsobom práce, črtami charakteru, rečou. V Ježišovom realizme, v jeho pozorovacej schopnosti, v spôsobe, ako si sadal za stôl a lámal chlieb, v jeho záľube prednášať svoje učenie vecne a brať si pritom príklady z každodenného života — v tom všetkom sa odráža jeho detstvo a mladosť, a tým aj jeho styk s Jozefom.
Nie je možné prehliadnuť vznešenosť tohto tajomstva. Ten Ježiš, ktorý je človekom, ktorý hovorí prízvukom konkrétnej oblasti Izraela, ktorý sa podobá remeselníkovi menom Jozef, je Boží Syn. A kto môže niečo učiť Boha? No Ježiš je však aj skutočným človekom a žije normálny život: najskôr ako dieťa, potom ako chlapec, ktorý pomáha Jozefovi v dielni, a napokon ako zrelý muž, v plnosti svojho veku. A Ježiš sa vzmáhal v múdrosti, veku a v obľube u Boha i u ľudí (Lk 2, 52).
Jozef bol po ľudskej stránke Ježišovým učiteľom; správal sa k nemu každý deň s ohľaduplnou láskou a staral sa oňho s radostnou obetavosťou. Nie je to vari dobrý dôvod na to, aby sme tohto spravodlivého muža, tohto svätého Patriarchu, v ktorom vrcholí viera Starého zákona, považovali za Učiteľa vnútorného života? Duchovný život nie je predsa nič iné než vytrvalý a dôverný styk s Kristom, aby sme sa s ním jedného dňa stotožnili. A Jozef nám bude vedieť o Ježišovi povedať mnoho vecí. Preto ho nikdy neprestávajte uctievať, ite ad Ioseph — choďte k Jozefovi (Gn 41, 55), ako nám to hovorí kresťanská tradícia slovami Starého zákona.
Učiteľ duchovného života, robotník oddaný svojej práci, verný Boží služobník, neustále po Ježišovom boku — to je Jozef. Ite ad Ioseph. Od svätého Jozefa sa kresťan naučí, čo to znamená patriť Bohu a zároveň byť plne medzi ľuďmi, posväcujúc svet. Choďte za Jozefom a nájdete Ježiša. Choďte za Jozefom a nájdete Máriu, ktorá útulnú nazaretskú dielňu vždy napĺňala pokojom.