FARSKÉ OZNAMY
Rímskokatolícka farnosť Všetkých svätých v Poproči
v 52. týždni od 21. decembra – do 27. decembra 2020.
Bohoslužby
Pondelok | Pondelok po 4. adventnej nedeli | 17:00 | Sv. omša za ✟ Jána Hužvára, |
21.decembra | výročná | ||
Utorok | Utorok po 4. adventnej nedeli | 17:00 | Sv. omša za ✟ Imricha Petráša |
22.decembra | a manž. Evu r. Grácovú | ||
Streda | Streda po 4. adventnej nedeli | 06:00 | Sv. omša na úmysel s. Kataríny |
23.decembra | 12:30 | Pohr. sv. omša za ✟ Viliama Benka | |
13:30 | Pohrebné obrady v Dome smútku | ||
14:30 | Pohrebné obrady v Dome smútku | ||
za ✟ Eriku Petrášovú | |||
Štvrtok | Vigília – Narodenie Pána | 15:30 | Sv. omša za Boží ľud farnosti |
24.decembra | 22:00 | Sv. omša na úmysel s. Kataríny | |
Piatok | Narodenie Pána (slávnosť) | 08:00 | Sv. omša na úmysel s. Kataríny |
25.decembra | 10:00 | Sv. omša na úmysel s. Kataríny | |
15:00 | ad.int. | ||
Sobota | Sv. Štefana, prvého mučeníka | 08:00 | pro def. par. |
26.decembra | (sviatok) | 10:00 | ad int. |
Nedeľa | Svätej rodiny Ježiša, Márie | 08:00 | Sv. omša za ✟ ružencového bratsva |
27.decembra | a Jozefa | 10:00 | Sv. omša za Boží ľud farnosti |
14:30 | POBOŽNOSŤ | ||
15:00 | ad int. | ||
Lektori Božieho Slova | |||
Štvrtok | Vigília – Narodenie Pána | 15:30 | O. Brada, M. Grega |
22:00 | J. Kurjan, J. Brada | ||
Piatok | Narodenie Pána (slávnosť) | 08:00 | Z. Berciková, D. Vincová |
10:00 | L. Grácová, Z. Grácová | ||
15:00 | I. Sopková | ||
Sobota | Sv. Štefana, prvého mučeníka | 08:00 | Z. Mašlanková |
10:00 | Z. Slovenkaiová | ||
Nedeľa | Svätej rodiny Ježiša, Márie | 08:00 | Z. Morvayová, S. Cingeľ |
a Jozefa | 10:00 | I. Drábik, V. Drábiková | |
15:00 | Z. Bradová, I. Sopková | ||
V sakristii si možno prevziať podielové knihy SSV a zakúpiť diecézny kalendár.Od 19.12. je dovolené konať verejné bohoslužby s 25% účasťou veriacich (len sediacich), mimo kostola s odstupmi 2m. Na sv. omše 24.12. – 27.12. je potrebné sa zapísať na zoznam v kostole na stolíku.
DUCHOVNÉ SLOVO
Eucharistia – „závdavok budúcej slávy“
1402 V jednej starodávnej modlitbe Cirkev s jasotom pozdravuje eucharistické tajomstvo: „O sacrum convivium in quo Christus sumitur: recolitur memoria passionis eius, mens impletur gratia et futurae gloriae nobis pignus datur – Ó svätá hostina, pri ktorej prijímame Krista: slávi sa pamiatka jeho umučenia, duša sa napĺňa milosťou a dostávame závdavok budúcej slávy.“ Keďže Eucharistia je pamiatkou Pánovej Veľkej noci a našou účasťou na oltárnej obete sme naplnení všetkým nebeským požehnaním a milosťou, Eucharistia je aj anticipovaním nebeskej slávy.
1403 Sám Pán pri Poslednej večeri upriamil pohľad svojich učeníkov na zavŕšenie Veľkej noci v Božom kráľovstve: „Hovorím vám: Odteraz už nebudem piť z tohto plodu viniča až do dňa, keď ho budem piť s vami nový v kráľovstve svojho Otca“ (Mt 26,29). Vždy, keď Cirkev slávi Eucharistiu, pripomína si tento prísľub a jej pohľad sa obracia na toho, „ktorý príde“ (Zjvl ,4). Vo svojej modlitbe vyprosuje jeho príchod: „Marana tha“ (1Kor 16,22), „Príď, Pane Ježišu!“ (Zjv 22,20), „Nech príde [tvoja] milosť a nech sa pominie tento svet.“
1404 Cirkev vie, že Pán už teraz prichádza vo svojej Eucharistii a že je v nej prítomný medzi nami. Táto prítomnosť je však zahalená. Preto keď slávime Eucharistiu, „očakávame splnenie blaženej nádeje a príchod nášho Spasiteľa Ježiša Krista“ a modlíme sa: „Pevne dúfame, že aj my sa tam [v tvojom Kráľovstve]… budeme naveky radovať z tvojej slávy. Tam zotrieš každú slzu z našich očí a uvidíme teba, svojho Boha, z tváre do tváre; budeme ti podobní po všetky veky a budeme ťa bez prestania chváliť.“
1405 Nemáme istejší závdavok ani zjavnejší znak tejto veľkej nádeje, čiže nádeje na „nové nebo a novú zem, na ktorých prebýva spravodlivosť“ (2Pt 3,13), ako Eucharistiu. Lebo vždy, keď sa slávi toto tajomstvo, „uskutočňuje sa dielo nášho vykúpenia“ a my lámeme „jeden chlieb, ktorý je liekom nesmrteľnosti a protijedom, aby sme nezomreli, ale navždy žili v Ježišovi Kristovi“.
z Katechizmu Katolíckej Cirkvi