FARSKÉ OZNAMY
Rímskokatolícka farnosť Všetkých svätých v Poproči
v 51. týždni od 14. decembra – do 20. decembra 2020.
Bohoslužby
Pondelok | Sv. Jána z Kríža, kňaza a učiteľa | 17:00 | Sv. omša za oslobodenie od závislosti |
14.decembra | Cirkvi (spomienka) | ||
Utorok | Utorok po 3. adventnej nedeli | 17:00 | Sv. omša za vnútorné uzdravenie |
15.decembra | |||
Streda | Streda po 3. adventnej nedeli | 06:00 | Sv. omša za ✟ pri tragických |
16.decembra | nehodách | ||
Štvrtok | Štvrtok po 3. adventnej nedeli | 17:00 | Sv. omša za duše v očistci |
17.decembra | |||
Piatok | Piatok po 3. adventnej nedeli | ||
18.decembra | |||
Sobota | Vigília 4. adventná nedeľa | 14:00 | Pohr. sv. omša za ✟ Cecíliu Katušákovú |
19.decembra | 15:00 | Pohrebné obrady v Dome smútku | |
18:00 | Sv. omša za ✟ Antona Kleina | ||
Nedeľa | 4. adventná nedeľa | 08:00 | Sv. omša za požehnanie manželstiev |
20.decembra | a rodín | ||
10:00 | Sv. omša za Boží ľud farnosti | ||
14:30 | POBOŽNOSŤ | ||
15:00 | ad int. | ||
Lektori Božieho Slova | |||
Sobota | Vigília 4. adventná nedeľa | 18:00 | D. Hiľovská |
Nedeľa | 4. adventná nedeľa | 08:00 | H. Majcherová |
10:00 | L. Grácová, Z. Grácová | ||
15:00 | deti | ||
Od 16.11. je dovolené konať verejné bohoslužby s 50% účasťou (len sediacich), mimo kostola s odstupmi 2 m.
Vo štvrtok po sv. omši bude adorácia v Roku Eucharistie.
V nedeľu o 15:00 sv. omša s katechézou pre prvoprijímajúcich.
V sakristii si možno prevziať podielové knihy a kalendáre SSV a zakúpiť diecézny kalendár.
Spovedanie:
Pondelok: 11:00 – 12:00, 15:00 – 17:00
Utorok: 15:00 – 17:00
Streda: 11:00 – 12:00, 15:00 – 17:00
Štvrtok: 15:00 – 17:00
Nedeľa: 16:00 – 18:00
Kapacita kostola pre spovedanie je 17 osôb – 1 osoba na 15m2
DUCHOVNÉ SLOVO
SVIATOSŤ EUCHARISTIE z Katechizmu Katolíckej Cirkvi
1396 Jednota tajomného tela: Eucharistia utvára Cirkev. Tí, čo prijímajú Eucharistiu, sú užšie zjednotení s Kristom. Preto ich Kristus spája so všetkými veriacimi do jedného tela – Cirkvi. Prijímanie Eucharistie obnovuje, posilňuje a prehlbuje toto včlenenie do Cirkvi, ktoré sa uskutočnilo už krstom. V krste sme boli povolaní, aby sme tvorili jedno telo. Eucharistia uskutočňuje toto povolanie: „Nie je kalich dobrorečenia, ktorému dobrorečíme, účasťou na Kristovej krvi? A chlieb, ktorý lámeme, nie je účasťou na Kristovom tele? Keďže je jeden chlieb, my mnohí sme jedno telo, lebo všetci máme podiel na jednom chlebe“ (1Kor 10,16-17).
„Ak ste Kristovým telom a jeho údmi, vaša sviatosť je položená na Pánovom stole: prijímate svoju sviatosť. Na to, čím ste, odpovedáte Amen [Áno, je to pravda] a svojou odpoveďou to podpisujete. Počuješ totiž ,Telo Kristovo‘ a odpovedáš Amen‘. Buď teda údom Kristovho tela, aby [tvoje] Amen bolo pravdivé.“
1397 Eucharistia zaväzuje voči chudobným. Aby sme v pravde prijímali Kristovo telo a jeho krv obetované za nás, musíme spoznať Krista v tých najchudobnejších, jeho bratoch. „Ochutnal si Pánovu krv, a ani tak nepoznáš brata;… teraz však zneucťuješ aj sám stôl, keď nepokladáš za hodného ani tvojho pokrmu toho, ktorý bol uznaný za hodného mať účasť na tomto stole… Boh ťa oslobodil od všetkých tvojich [hriechov] a uznal ťa za hodného takého stola: a ty si sa ani tak nestal štedrejším.“
1398 Eucharistia a jednota kresťanov. Pred veľkosťou tohto tajomstva svätý Augustín zvolá: „Ó sviatosť milosrdenstva! Ó znak jednoty! Ó puto lásky!“ Čím bolestnejšie sa pociťujú rozdelenia Cirkvi, ktoré prerušujú spoločnú účasť na Pánovom stole, tým naliehavejšie sú modlitby k Pánovi, aby sa vrátili dni úplnej jednoty všetkých, ktorí veria v neho.
1399 Východné cirkvi, ktoré nie sú v plnom spoločenstve s Katolíckou cirkvou, slávia Eucharistiu s veľkou láskou: „Tie cirkvi, i keď sú oddelené, [majú] pravé sviatosti a najmä – na základe apoštolského nástupníctva – kňazstvo a Eucharistiu, ktorými sú s nami ešte stále spojení veľmi tesnými zväzkami.“ Preto „je istá účasť in sacris [na svätých veciach] nielen možná ale za vhodných okolností a so schválením cirkevnej vrchnosti sa aj odporúča“.
1400 Cirkevné spoločenstvá, ktoré vznikli z reformácie a sú oddelené od Katolíckej cirkvi, si nezachovali „pravú a neporušenú podstatu eucharistického tajomstv a najmä preto, že im chýba sviatosť posvätného stavu“. Z tohto dôvodu pre Katolícku cirkev nie je možná vzájomná účasť na Eucharistii (intercommunio) s týmito spoločenstvami. Keď si však tieto cirkevné spoločenstvá „pri Svätej večeri pripomínajú pamiatku Pánovej smrti a jeho zmŕtvychvstania, vyznávajú, že naznačuje život v spoločenstve s Kristom, a očakávajú jeho slávny príchod.“
1401 Keď sa podľa úsudku ordinára vyskytne naliehavá potreba, katolícki vysvätení služobníci môžu udeliť sviatosti (Eucharistiu, sviatosť pokánia a pomazanie chorých) aj iným kresťanom, ktorí nie sú v plnom spoločenstve s Katolíckou cirkvou, ak o ne dobrovoľne požiadajú; v takom prípade je potrebné, aby vyznávali katolícku vieru, čo sa týka týchto sviatostí, a aby mali potrebné dispozície.
z Katechizmu Katolíckej Cirkvi