FARSKÉ OZNAMY
Rímskokatolícka farnosť Všetkých svätých v Poproči
v 50. týždni od 7. decembra – do 13. decembra 2020.
Bohoslužby
Pondelok | Vigília – Nepoškvrnené počatie | 17:00 | Sv. omša za ✟ Mariána Spišáka |
7.decembra | Panny Márie | ||
Utorok | Nepoškvrnené počatie | 07:30 | Sv. omša za dobrý dorast |
8.decembra | Panny Márie (slávnosť) | pre Kongr. SNNPM | |
17:00 | Sv. omša za Boží ľud farnosti | ||
Streda | Sv. Jána Didaka Cuauhtlatoatzina | 06:00 | Sv. omša za ✟ Jozefa a Annu (roráty) |
9.decembra | (ľubovoľná spomienka) | 14:00 | Pohr. sv. omša za ✟ Miroslava Tišťana |
Štvrtok | Štvrtok po 2. adventnej nedeli | 17:00 | Sv. omša za ✟ Ondreja, Žofiu |
10.decembra | a Jána | ||
Piatok | Piatok po 2. adventnej nedeli | 17:00 | Sv. omša za ✟ Helenu Maťašovskú |
11.decembra | |||
Sobota | Vigília 3. adventná nedeľa | 17:00 | Sv. omša za ✟ Jozefa |
12.decembra | a krstných rodičov | ||
Nedeľa | 3. adventná nedeľa | 08:00 | Sv. omša za rodinné požehnanie |
13.decembra | a zdravie | ||
10:00 | Sv. omša za Boží ľud farnosti | ||
14:30 | POBOŽNOSŤ (radostný ruženec) | ||
15:00 | ad int. | ||
Lektori Božieho Slova | |||
Pondelok | Vigília – NPPM | 17:00 | J. Brada |
Utorok | Nepoškvrnené počatie | 07:30 | V. Drábiková |
Panny Márie | 17:00 | I. Sopková | |
Sobota | Vigília 3. adventná nedeľa | 17:00 | Z. Morvayová |
Nedeľa | 3. adventná nedeľa | 08:00 | Z. Berciková, S. Cingeľ |
10:00 | Z. Bradová, D. Vincová | ||
15:00 | deti | ||
Od 16.11. je dovolené konať verejné bohoslužby s 50% účasťou (len sediacich), mimo kostola s odstupmi 2 m.
Vo štvrtok po sv. omši adorácia v Roku Eucharistie.
V nedeľu o 15:00 sv. omša s katechézou pre birmovancov.
V sakristii si možno prevziať podielové knihy a kalendáre SSV a zakúpiť diecézny kalendár.
Spovedanie piatok a sobota od 16:00.
Podľa pandemickej situácie predvianočné spovedanie môže a nemusí byť. Preto je dobré neodkladať si spoveď na poslednú chvíľu, ale priebežne využiť možnosť pristúpiť k sviatosti zmierenia.
Zbierka na charitu vyniesla 431,-€. Všetkým darcom úprimne Pán Boh zaplať.
Od 1.12 – 15.12. prebieha v kostole zbierka trvanlivých potravín pre neziskovú organizáciu DORKA – Centrum pre obnovu rodiny Košice.
DUCHOVNÉ SLOVO
SVIATOSŤ EUCHARISTIE
1391 Prijímanie prehlbuje naše zjednotenie s Kristom. Prijímanie Eucharistie prináša ako hlavné ovocie dôverné zjednotenie s Ježišom Kristom. Veď Pán hovorí: „Kto je moje telo a pije moju krv, ostáva vo mne a ja v ňom“ (Jn 6,56). Život v Kristovi má svoj základ v eucharistickej hostine: „Ako mňa poslal živý Otec a ja žijem z Otca, aj ten, čo mňa je, bude žiť zo mňa“ (Jn 6,57). „Keď veriaci prijímajú na [Pánove] sviatky Synovo telo, ohlasujú si navzájom dobrú zvesť, že je daný závdavok života, ako keď anjel povedal Márii [Magdaléne]: ,Kristus vstal z mŕtvych!‘ Hľa, aj teraz sa udeľuje život a vzkriesenie tomu, kto prijíma Krista.“
1392 Čo spôsobuje hmotný pokrm v našom telesnom živote, to obdivuhodným spôsobom uskutočňuje sväté prijímanie v našom duchovnom živote. Účasť na tele vzkrieseného Krista, tele „oživenom Duchom Svätým a oživujúcom“, zachováva, zveľaďuje a obnovuje život milosti prijatý v krste. Tento rast kresťanského života sa potrebuje živiť eucharistickým prijímaním, chlebom nášho putovania, až do chvíle smrti, keď ho dostaneme ako viatikum („pokrm na cestu“).
1393 Prijímanie nás odlučuje od hriechu. Kristovo telo, ktoré prijímame vo svätom prijímaní, „je obetované za nás“ a krv, ktorú pijeme, „je vyliata za všetkých na odpustenie hriechov“. Preto nás Eucharistia nemôže zjednotiť s Kristom bez toho, aby nás zároveň neočistila od hriechov, ktoré sme spáchali, a neuchránila pred budúcimi hriechmi.
„Vždy, keď [ho] prijímame, zvestujeme Pánovu smrť. Ak zvestujeme [jeho] smrť, zvestujeme odpustenie hriechov. Ak vždy, keď sa vylieva [jeho] krv, vylieva sa na odpustenie hriechov, musím ju stále prijímať, aby mi stále odpúšťala hriechy. Ja, ktorý stále pácham hriechy, musím mať stále liek.“
1394 Podobne ako telesný pokrm slúži na obnovenie stratených síl, tak Eucharistia posilňuje lásku, ktorá v každodennom živote má sklon slabnúť. A táto oživená láska zotiera všedné hriechy. Keď sa nám Kristus dáva, oživuje našu lásku a robí nás schopnými pretrhnúť nezriadené lipnutia na stvoreniach a zakoreniť sa v ňom:
„Keďže teda Kristus zomrel za nás z lásky, keď si počas obety pripomíname jeho smrť, prosíme, aby prišiel Svätý Duch a udelil nám lásku. Úpenlivo prosíme, aby sme skrze tú lásku, z ktorej sa Kristus dal ukrižovať za nás, aj my mohli po prijatí milosti Svätého Ducha považovať svet za ukrižovaný pre nás a mohli byť ukrižovaní pre svet… Keďže sme dostali dar lásky, zomrime hriechu a žime Bohu!“
1395 Eucharistia nás tou istou láskou, ktorú v nás zapaľuje, chráni pred budúcimi smrteľnými hriechmi. Čím väčšiu účasť máme na Kristovom živote a čím väčšie pokroky robíme v priateľstve s ním, tým ťažšie sa od neho odlúčime smrteľným hriechom. Eucharistia nie je zameraná na odpúšťanie smrteľných hriechov. To je vlastné sviatosti zmierenia. Eucharistii je vlastné, že je sviatosťou tých, ktorí sú v plnom spoločenstve s Cirkvou.
z Katechizmu Katolíckej Cirkvi