FARSKÉ OZNAMY
Rímskokatolícka farnosť Všetkých svätých v Poproči
v 49. týždni od 30. novembra – do 6. decembra 2020.
Bohoslužby
Pondelok | Sv. Ondreja, apoštola | 17:00 | Sv. omša za komunitu sestier |
30.novembra | (sviatok) | NPPM v Ľubici | |
Utorok | Utorok po 1. adventnej nedeli | 17:00 | Sv. omša za dobrý dorast |
1.decembra | pre Kongr. SNNPM | ||
Streda | Streda po 1. adventnej nedeli | 06:00 | Sv. omša za ✟ Boženu Neuvirtovú |
2.decembra | |||
Štvrtok | Sv. Františka Xaverského, | 14:00 | Pohrebné obrady v Dome smútku |
3.decembra | kňaza, (spomienka) | 15:00 | Pohr. sv. omša za ✟ Evu Tordaiovú |
Piatok | Piatok po 1. adventnej nedeli | 17:00 | Sv. omša za ✟ Irenu Veselú |
4.decembra | a Romana Hiľovského | ||
Sobota | Vigília 2. adventná nedeľa | 17:00 | Sv. omša za ✟ Máriu Bradovú |
5.decembra | |||
Nedeľa | 2. adventná nedeľa | 08:00 | Sv. omša za ružencové bratstvo |
6.decembra | 10:00 | Sv. omša za Boží ľud farnosti | |
14:15 | POBOŽNOSŤ | ||
15:00 | ad int. | ||
Lektori Božieho Slova | |||
Sobota | Vigília 2. adventná nedeľa | 18:00 | Z. Bradová |
Nedeľa | 2. adventná nedeľa | 08:00 | D. Vincová |
10:00 | M. Grega, J. Kurjan | ||
15:00 | deti | ||
Od 16.11. je dovolené konať verejné bohoslužby s 50% účasťou (len sediacich), mimo kostola s odstupmi 2 m.
Vo štvrtok po sv. omši adorácia v Roku Eucharistie, v piatok od 16:00 adorácia k úcte Božského Srdca, v sobotu o 16:15 fatimská pobožnosť.
V nedeľu o 14:15 radostný ruženec, odprosenie Božského Srdca, premienka.
V nedeľu o 15:00 sv. omša s katechézou pre prvoprijímajúcich.
V sakristii si možno prevziať podielové knihy a kalendáre SSV a kúpiť diecézny kalendár.
V sobotu a v nedeľu pri sv. omšiach bude zbierka na energie.
Spovedanie pred prvým piatkom: utorok, štvrtok a piatok od 16:00. Chorí a starší veriaci v piatok od 8:00.
DUCHOVNÉ SLOVO
SVIATOSŤ EUCHARISTIE
1382 Omša je súčasne a neoddeliteľne obetnou pamiatkou, v ktorej pretrváva obeta kríža, a posvätnou hostinou účasti (communio) na Pánovom tele a jeho krvi. Ale slávenie eucharistickej obety je celé zamerané na dôverné zjednotenie veriacich s Kristom prostredníctvom svätého prijímania (communio). Prijímať znamená prijať samého Krista, ktorý sa obetoval za nás.
1383 Oltár, okolo ktorého je zhromaždená Cirkev pri slávení Eucharistie, predstavuje dve stránky toho istého tajomstva: obetný oltár a Pánov stôl, a to tým viac, že kresťanský oltár je symbolom samého Krista, ktorý je prítomný uprostred zhromaždenia svojich veriacich ako obeť prinášaná na naše zmierenie a zároveň ako nebeský pokrm, ktorý sa nám dáva. „Veď čo je Kristov oltár, ak nie obraz Kristovho tela?“ – pýta sa svätý Ambróz. A inde hovorí: „Oltár je obrazom [Kristovho] tela a Kristovo telo je na oltári.“ Liturgia vyjadruje túto jednotu obety a prijímania v mnohých modlitbách. Rímska cirkev sa napríklad vo svojej anafore modlí: „Pokorne ťa prosíme, všemohúci Bože, prikáž svojmu svätému anjelovi preniesť tieto dary na tvoj nebeský oltár, pred tvár tvojej božskej velebnosti, aby nás všetkých, ktorí máme účasť na tejto oltárnej obete a prijmeme presväté telo a krv tvojho Syna, naplnilo hojné nebeské požehnanie a milosť.“
1384 Pán sa na nás obracia s naliehavou výzvou, aby sme ho prijímali vo sviatosti Eucharistie: „Veru, veru, hovorím vám: Ak nebudete jesť telo Syna človeka a piť jeho krv, nebudete mať v sebe život“ (Jn 6,53).
1385 Aby sme mohli odpovedať na túto výzvu, musíme sa na túto veľkú a svätú chvíľu pripraviť. Svätý Pavol povzbudzuje spytovať si svedomie: „Kto by jedol chlieb alebo pil Pánov kalich nehodne, previní sa proti Pánovmu telu a krvi. Nech teda človek skúma sám seba, a tak je z toho chleba a pije z kalicha. Lebo kto je a pije, a nerozoznáva telo, ten si je a pije odsúdenie“ (1Kor 11,27-29). Kto si je vedomý ťažkého hriechu, musí skôr, ako pristúpi k prijímaniu, prijať sviatosť zmierenia.
1386 Pred nesmiernou veľkosťou tejto sviatosti môže veriaci iba pokorne a s vrúcnou vierou opakovať stotníkove slová: „Domine, non sum dignus, ut intres sub tectum meum, sed tantum dic verbo et sanabitur anima mea – Pane, nie som hoden, aby si vošiel pod moju strechu, ale povedz iba slovo a duša mi ozdravie.“ V božskej liturgii svätého Jána Zlatoústeho sa veriaci modlia v tom istom duchu: „Prijmi ma dnes, Boží Synu, za spoločníka na svojej tajomnej večeri, veď ja nezradím tajomstvo tvojim nepriateľom, ani ti nedám bozk ako Judáš, ale ako zločinec sa ti vyznávam: Pane, spomeň si na mňa, keď prídeš do svojho kráľovstva.“
1387 Aby sa veriaci náležite pripravili na prijatie tejto sviatosti, majú zachovať pôst predpísaný v ich Cirkvi. Vonkajší postoj (pohyby, odev) má vyjadrovať úctu, slávnostný ráz a radosť tejto chvíle, keď sa Kristus stáva naším hosťom.
1388 Zodpovedá samému zmyslu Eucharistie, aby veriaci, ak majú potrebné dispozície, pristúpili k prijímaniu, keď sa zúčastnia na omši: „Veľmi sa odporúča tá dokonalejšia účasť na omši, ktorá spočíva v tom, že po kňazovom prijímaní veriaci prijímajú Pánovo telo z tej istej obety.“
z Katechizmu Katolíckej Cirkvi