FARSKÉ OZNAMY
Rímskokatolícka farnosť Všetkých svätých v Poproči
v 47. týždni od 16. novembra – do 22. novembra 2020.
Bohoslužby
Pondelok | Pondelok 33. týždňa | 09:00 | Sv. omša za ✟ Ladislava Petráša, |
16.novembra | v Cezročnom období | manželku Helenu a syna Ladislava | |
18:00 | Sv. omša za Anežku Veselú | ||
Utorok | Sv. Alžbety Uhorskej, rehoľníčky | 18:00 | Sv. omša za ✟ Jozefa Majchera |
17.novembra | (spomienka) | ||
Streda | Streda 33. týždňa | 18:00 | Sv. omša za Anežku Veselú |
18.novembra | v Cezročnom období | ||
Štvrtok | Štvrtok 33. týždňa | 18:00 | Sv. omša za Anežku Veselú |
19.novembra | v Cezročnom období | ||
Piatok | Piatok 33. týždňa | 18:00 | Sv. omša za Anežku Veselú |
20.novembra | v Cezročnom období | ||
Sobota | Obetovanie Prebl. Panny Márie | 08:00 | Sv. omša na poď. za 50 r. manželstva, |
21.novembra | (spomienka) | a 70. rokov života | |
18:00 | Sv. omša za Boží ľud farnosti | ||
Nedeľa | Krista Kráľa (slávnosť) | 08:00 | ad int. |
22.novembra | 10:00 | Sv. omša za uzdravenie vzťahov | |
v manželstve | |||
14:30 | POBOŽNOSŤ | ||
15:00 | ad int. | ||
Lektori Božieho Slova | |||
Sobota | Obetovanie Prebl. Panny Márie | 18:00 | H. Majcherová |
Nedeľa | Krista Kráľa (slávnosť) | 08:00 | D. Vincová, S. Cingeľ |
10:00 | O. Brada, Z. Bradová | ||
15:00 | deti | ||
Kostol pre súkromnú modlitbu, adoráciu a individuálne prijatie sviatosti bude dnes (15.11.) otvorený od 15:00 – 17:00.
Od pondelka je dovolené konať verejné bohoslužby s 50% účasťou (len sediacich), mimo kostola s odstupmi 2m.
V pondelok bude od 17:00 adorácia za diecézu a o. biskupa, vo štvrtok po sv. omši adorácia v Roku Eucharistie.
V nedeľu o 15:00 sv. omša s katechézou pre prvoprijímajúcich.
Na stolíku s tlačou (pod chórom) sú prihlášky na prípravu ku sv. birmovania 2022 (terajší 7., 8. ročník a starší)
DUCHOVNÉ SLOVO
SVIATOSŤ EUCHARISTIE
V. Sviatostná obeta: vzdávanie vďaky, pamiatka, prítomnosť
1366 Eucharistia je teda obeta, lebo sprítomňuje (robí prítomnou) obetu kríža, je jej pamiatkou a aplikuje jej ovocie: Kristus, „náš Boh a Pán… raz navždy [obetoval] seba samého Bohu Otcovi smrťou na oltári kríža, aby pre nich [ľudí] vykonal večné vykúpenie. Keďže však po smrti jeho kňazstvo nemalo zaniknúť (Hebr 7,24.27), pri Poslednej večeri, ,v tú noc, keď bol zradený‘ (1Kor 11,23),… [zanechal] Cirkvi, svojej milovanej Neveste, viditeľnú (ako si vyžaduje ľudská prirodzenosť) obetu, aby sa ňou sprítomňovala krvavá [obeta], ktorá sa mala raz navždy uskutočniť na kríži, aby jej pamiatka zostala až do konca sveta a aby sa jej spásna sila aplikovala na odpustenie hriechov, ktorých sa každodenne dopúšťame.“
1367 Kristova obeta a obeta Eucharistie sú jedna jediná obeta: „Lebo jediná a tá istá je obeť, ten istý obetuje teraz službou kňazov, ktorý vtedy obetoval seba samého na kríži; rozdielny je iba spôsob obetovania.“ „A keďže v tejto božskej obete, ktorá sa koná vo svätej omši, je prítomný a nekrvavým spôsobom sa obetuje ten istý Kristus, ktorý na oltári kríža ,raz navždy obetoval seba samého krvavým spôsobom…‘, táto obeta [je] skutočne zmierna.“
1368 Eucharistia je aj obeta Cirkvi. Cirkev, ktorá je Kristovým telom, má účasť na obete svojej Hlavy. S ním je aj ona celá obetovaná. Spája sa s jeho príhovorom u Otca za všetkých ľudí. V Eucharistii sa Kristova obeta stáva aj obetou údov jeho tela. Život veriacich, ich vzdávanie chvály, ich utrpenie, ich modlitba a ich práca sa spájajú s Kristovým životom, s jeho vzdávaním chvály, utrpením, modlitbou, prácou a s jeho dokonalou obetou, a tak nadobúdajú novú hodnotu. Kristova obeta prítomná na oltári dáva všetkým generáciám kresťanov možnosť spojiť sa s jeho obetou. V katakombách sa Cirkev často znázorňuje ako žena pri modlitbe so široko rozopätými rukami v modlitbovom postoji. Ako Kristus, ktorý rozopäl ruky na kríži, aj Cirkev sa skrze neho, s ním a v ňom obetuje a oroduje za všetkých ľudí.
1369 Celá Cirkev je spojená s Kristovou obetou a s jeho príhovorom. Pápež, ktorý je poverený Petrovou službou v Cirkvi, je spojený s každým slávením Eucharistie, kde sa spomína ako znak a služobník jednoty všeobecnej Cirkvi. Miestny biskup je vždy zodpovedný za Eucharistiu, a to aj vtedy, keď jej predsedá kňaz. Jeho meno sa v nej vyslovuje preto, aby sa naznačilo, že on je na čele partikulárnej cirkvi uprostred presbytéria a za asistencie diakonov. Spoločenstvo prosí aj za všetkých vysvätených služobníkov, ktorí preň a s ním prinášajú eucharistickú obetu: „Nech sa pokladá za platnú len tá Eucharistia, ktorá sa koná pod predsedníctvom biskupa alebo toho, koho on poveril.“
„Službou kňazov sa završuje duchovná obeta veriacich v spojení s obetou Krista, jediného Prostredníka, ktorá sa ich rukami v mene celej Cirkvi prináša v Eucharistii nekrvavým a sviatostným spôsobom, kým nepríde sám Pán.“
1370 S Kristovou obetou sa spájajú nielen tie údy, ktoré sú ešte tu na zemi, ale aj tie, čo sú už v nebeskej sláve. Cirkev totiž prináša eucharistickú obetu v spoločenstve s preblahoslavenou Pannou Máriou a so spomienkou na ňu i na všetkých svätých a všetky sväté. V Eucharistii je Cirkev spolu s Máriou určitým spôsobom pri kríži, spojená s Kristovou obetou a s jeho príhovorom u Otca.
1371 Eucharistická obeta sa prináša aj za zosnulých veriacich, „za zosnulých v Kristovi ešte nie celkom očistených“, aby mohli vojsť do Kristovho svetla a pokoja: „Toto telo pochovajte hocikde. Nech vás starosť oň netrápi. Len o to vás prosím, aby ste na mňa pamätali pri Pánovom oltári, kdekoľvek budete.“ „Potom [sa v anafore modlíme] za zosnulých svätých otcov a biskupov a vôbec za všetkých našich zosnulých, lebo veríme, že to bude na veľmi veľký úžitok tým dušiam, za ktoré sa prednáša modlitba, kým je prítomná svätá a nesmierna obeť… Keď predkladáme Bohu prosby za zosnulých, hoci boli hriešnikmi…, obetujeme Krista zabitého za naše hriechy, a tak uprosujeme Boha, priateľa ľudí, za nich i za nás.“
1372 Svätý Augustín obdivuhodne zhrnul toto učenie, ktoré nás povzbudzuje k čoraz plnšej účasti na obete nášho Vykupiteľa, ktorú slávime v Eucharistii: „Celú túto vykúpenú obec, čiže zhromaždenie a spoločenstvo svätých, [prináša] ako všeobecnú obetu Bohu Veľkňaz, ktorý obetoval aj seba samého, keď trpel za nás v prirodzenosti sluhu, aby sme boli telom takej vznešenej Hlavy… Toto je obeta kresťanov: ,My mnohí sme jedno telo v Kristovi‘ (Rim 12,5). A Cirkev ju často koná aj v Oltárnej sviatosti – ktorú veriaci poznajú –, kde sa jej ukazuje, že v tej veci, ktorú obetuje, je sama obetovaná.“
z Katechizmu Katolíckej Cirkvi