FARSKÉ OZNAMY
Rímskokatolícka farnosť Všetkých svätých v Poproči
v 46. týždni od 9. novembra – do 15. novembra 2020.
Pondelok | Výročie posviacky Lateránskej | ||
9.novembra | baziliky (sviatok) | ||
Utorok | Sv. Leva Veľkého, pápeža | ||
10.novembra | a učiteľa Cirkvi (spomienka) | ||
Streda | Sv. Martina z Tours, biskupa | ||
11.novembra | (spomienka) | ||
Štvrtok | Sv. Jozafáta, biskupa a mučeníka | ||
12.novembra | (spomienka) | ||
Piatok | Všetkých svätých prem. rádu | ||
13.novembra | a rehoľných kanonikov | ||
Sobota | Sv. Siarda, opáta prem. rádu | ||
14.novembra | |||
Nedeľa | 33.nedeľa v Cezročnom období | ||
15.novembra | |||
Kostol bude pre súkromnú modlitbu, adoráciu a individuálne prijatie sviatosti otvorený v týždni takto:
Pondelok, utorok, streda, štvrtok : 18:00 – 19:00
Piatok: 9:00 – 10:00
Sobota: 18:00 – 19:00
Nedeľa: 10:00 – 11:00, 15:00 – 17:00
(prípadne aj dlhšie podľa potreby. Ak bude mať skupina (5 osôb) záujem o doslúženie sv. omše, po dohovore je to možné).
DUCHOVNÉ SLOVO
SVIATOSŤ EUCHARISTIE
V.Sviatostná obeta: vzdávanie vďaky, pamiatka, prítomnosť
1356 Ak kresťania už od začiatku slávia Eucharistiu, a to v podobe, ktorá sa napriek veľkej rozdielnosti čias a liturgií v podstate nezmenila, je to preto, lebo vieme, že nás viaže Pánov príkaz, ktorý dal v predvečer svojho umučenia: „Toto robte na moju pamiatku“ (1Kor 11,24-25).
1357 Tento Pánov príkaz plníme slávením pamiatky jeho obety. Keď to robíme, obetujeme Otcovi, čo nám on dal: dary jeho stvorenia, chlieb a víno, ktoré sa Kristovými slovami a mocou Ducha Svätého stali Kristovým telom a krvou; takto sa Kristus stáva skutočne a tajomne prítomným.
1358 O Eucharistii treba teda uvažovať:
— ako o vzdávaní vďaky a chvály Otcovi;
— ako o obetnej pamiatke Krista a jeho tela (Cirkvi);
— ako o Kristovej prítomnosti mocou jeho slova a jeho Ducha.
VZDÁVANIE VĎAKY A CHVÁLY OTCOVI
1359 Eucharistia, sviatosť našej spásy, ktorú Kristus uskutočnil na kríži, je aj obetou chvály na vzdávanie vďaky za dielo stvorenia. V eucharistickej obete je celé stvorenie milované Bohom predložené Otcovi skrze Kristovu smrť a jeho zmŕtvychvstanie. Cirkev môže skrze Krista prinášať obetu chvály na vzdávanie vďaky za všetko dobré, krásne a spravodlivé, čo Boh urobil v stvorení a v ľudstve.
1360 Eucharistia je obetou vzdávania vďaky Otcovi, je dobrorečením ktorým Cirkev vyjadruje svoju vďačnosť Bohu za všetky jeho dobrodenia, za všetko, čo vykonal stvorením, vykúpením a posvätením. Eucharistia znamená predovšetkým „vzdávanie vďaky“.
1361 Eucharistia je aj obetou chvály, ktorou Cirkev v mene celého stvorenstva ospevuje Božiu slávu. Táto obeta chvály(294) je možná jedine skrze Krista: on spája veriacich so svojou osobou, so svojou chválou a so svojím príhovorom za nás, takže sa obeta chvály Otcovi prináša skrze Krista a s ním, aby bola prijatá v ňom.
OBETNÁ PAMIATKA KRISTA A JEHO TELA, CIRKVI
1362 Eucharistia je pamiatka Kristovej Veľkej noci, sprítomnenie a sviatostné prinesenie jeho jedinej obety v liturgii Cirkvi, ktorá je jeho telom. Vo všetkých eucharistických modlitbách nachádzame po slovách ustanovenia modlitbu, ktorá sa volá anamnéza alebo pamiatka.
1363 Pamiatka podľa Svätého písma nie je len spomienka na minulé udalosti, ale aj ohlasovanie obdivuhodných skutkov, ktoré Boh vykonal pre ľudí. V liturgickom slávení týchto udalostí sa ony stávajú istým spôsobom prítomnými a aktuálnymi. Takto chápe Izrael svoje vyslobodenie z Egypta: vždy, keď sa slávi Veľká noc, udalosti exodu sa sprítomňujú pamäti veriacich, aby podľa nich stvárňovali svoj život.
1364 V Novom zákone pamiatka dostáva nový význam. Keď Cirkev slávi Eucharistiu, koná pamiatku Kristovej Veľkej noci a tá sa stáva prítomnou. Obeta, ktorú Kristus priniesol raz navždy na kríži, zostáva stále aktuálna: „Vždy, keď sa na oltári slávi obeta kríža,(1085) v ktorej ,bol obetovaný náš veľkonočný Baránok, Kristus‘ (1Kor 5,7), uskutočňuje sa dielo nášho vykúpenia.“
1365 Keďže Eucharistia je pamiatkou Kristovej Veľkej noci, je aj obetou. Obetný charakter Eucharistie(2100) vysvitá už zo samých slov ustanovenia: „Toto je moje telo, ktoré sa dáva za vás“ a „Tento kalich je nová zmluva v mojej krvi, ktorá sa vylieva za vás“(1846) (Lk 22,19-20). V Eucharistii dáva Kristus to isté telo, ktoré vydal za nás na kríži, a tú istú krv, ktorú vylial „za všetkých na odpustenie hriechov“ (Mt 26,28).
(z Katechizmu Katolíckej Cirkvi)