FARSKÉ OZNAMY
Rímskokatolícka farnosť Všetkých svätých v Poproči
v 44. týždni od 26. októbra – do 1. novembra 2020.
Od soboty 24.10. do nedele 1.11. je na území SR zákaz vychádzania bez testu s výnimkou v čase od 01:00 do 05:00 hod. Kostol bude pre súkromnú modlitbu, adoráciu a individuálne prijatie sviatosti otvorený denne v čase od 03:30 do 04:30 (prípadne aj dlhšie, ak sa niekto stihne dostať domov do 05:00). Ak bude mať nejaká skupina (5 osôb) záujem o odslúženie sv. omše, bude to možné len v čase výnimky, (medzi neskorou polnočnou a skorými rannými rorátmi)
„ Vo svete máte súženie, ale dúfajte, ja som premohol svet!“
Jn 16,33
Pondelok | Pondelok 30. týždňa | ||
26.októbra | v Cezročnom období | ||
Utorok | Výročie posviacky katedrálneho | ||
27.októbra | chrámu v Rožňave (sviatok) | ||
Streda | Sv. Šimona a Júdu, apoštolov | ||
28.októbra | (sviatok) | ||
Štvrtok | Štvrtok 30. týždňa | ||
29.októbra | v Cezročnom období | ||
Piatok | Piatok 30. týždňa | ||
30.októbra | v Cezročnom období | ||
Sobota | Vigília – Všetkých Svätých | ||
31.októbra | |||
Nedeľa | Všetkých Svätých (slávnosť) | ||
1.novembra |
DUCHOVNÉ SLOVO
SVIATOSŤ EUCHARISTIE Z Katechizmu Katolíckej Cirkvi
OMŠA V PRIEBEHU STOROČÍ
1345 Už z druhého storočia máme svedectvo svätého Justína mučenika o hlavných líniách priebehu slávenia Eucharistie. Až dodnes ostali rovnaké vo všetkých velkých liturgických rodinách. Takto píše Justín okolo roku 155, aby pohanskému cisárovi Antoninovi Piovi (138-161) vysvetlil, čo robia kresťania: „V deň nazývaný dňom Slnka všetci, či už bývajú v mestách, alebo na vidieku, schádzajú sa na to isté miesto. Čítajú sa pamäti apoštolov alebo spisy prorokov, pokiaľ to čas dovoli. Keď lektor skonči, predsedajúci v príhovore napomina a povzbudzuje do nasledovania takých skvelých vecí. Potom všetci spoločne vstaneme a modlíme sa” „aj za seba samých…, aj za všetkých ostatných, nech sú kdekolvek…, aby sme boli nájdeni ako tí, čo skutkami žijú správnym životom a zachovávajú prikázania, a tak dosiahli večnú spásu. Ked modlitbu skončíme, pozdravíme sa navzájom bozkom. Potom tomu, čo predsedá bratom, prinesú chlieb a kalich vody a vína. On ich vezme a vzdáva chválu a slávu Otcovi vesmíru skrze meno Syna a Ducha Svätého a koná dlhé vzdávanie vďaky (po grécky eucharistia] za to, že nás uznal za hodných týchto darov. Keď skončí modlitby a vzdávanie vďaky, všetok prítomný ľud nadšene zvolá Amen. Keď predsedajúci skončil vzdávanie vďaky a všetok ľud nadšene zvolal, tí, čo sa u nás volajú diakoni, rozdeľujú všetkým prítomným chlieb, vino a vodu, ktoré boli ,eucharistizované’, a zanesú (z nich] neprítomným.”
1346 Liturgia Eucharistie prebieha podľa základnej štruktúry, ktorá sa zachovala cez stáročia až po naše časy. Rozvíja sa v dvoch hlavných momentoch, ktoré tvoria v základe jednotu: – zhromaždenie sa, liturgia slova s čítaniami, homíliou a modlitbou veriacich; – eucharistická liturgia s predloženim chleba a vina, konsekračným vzdávaním vďaky a prijímaním. Liturgia slova a eucharistická liturgia tvoria spolu ,jediný úkon kultu”; stôl pripravený pre nás v Eucharistiije totiž zároveň stolom Božieho slova i stolom Pánovho tela.
1347 či to nie je samotný priebeh večere zmítvychvstalého Ježiša s jeho učeníkmi? Cestou im vysvetľoval Písma, a keď si potom sadol s nimi k stolu, „vzal chlieb a dobrorečil, lámal ho a podával im ho” (Lk 24,30).