FARSKÉ OZNAMY
Rímskokatolícka farnosť Všetkých svätých v Poproči
v 42. týždni od 12. októbra – do 18. októbra 2020.
Bohoslužby
Pondelok | Pondelok 28. týždňa | 18:00 | Sv. omša za ✟ Rozáliu Gallikovú |
12.októbra | v Cezročnom období | ||
Utorok | Bl. Petra – Adriána Toulorgea, | 18:00 | Sv. omša za ✟ Jána Gallika |
13.októbra | kňaza amučeníka prem. rádu | ||
Streda | Streda 28. týždňa | 10:30 | Sv. omša zo sviatosťou birmovania |
14.októbra | v Cezročnom období | 18:00 | Sv. omša za ✟ Stanislava Kováča, polročná |
Štvrtok | Sv. Terézie od Ježiša, panny | ||
15.októbra | a učiteľky Cirkvi (spomienka) | ||
Piatok | Piatok 28. týždňa | ||
16.októbra | v Cezročnom období | ||
Sobota | Sv. Ignáca Antiochijského, | ||
17.októbra | biskupa a mučeníka (spom.) | ||
Nedeľa | 29. nedeľa v Cezročnom období | ||
18.októbra | |||
Lektori Božieho Slova | |||
Streda | Sviatosť birmovania | 10:30 | birmovanci |
Birmovka bude v stredu o 10:30. Po sprísnení opatrení sa ďaľší program bohoslužieb bude upravovať podľa pokynov KBS a RÚVZ.
Sviatosť príde udeliť generálny vikár Mons. M. Gazdík.
Spoveď v pondelok od 17:00 a v utorok od 15:00.
DUCHOVNÉ SLOVO
SVIATOSŤ EUCHARISTIE z Katechizmu Katolíckej Cirkvi
ZNAKY CHLEBA A VÍNA
1333 V srdci slávenia Eucharistie je chlieb a víno, ktoré sa Kristovými slovami a vzývaním Ducha Svätého stávajú Kristovým telom a jeho krvou. Cirkev verná Pánovmu príkazu naďalej robí na jeho pamiatku až do jeho slávneho návratu to, čo urobil v predvečer svojho umučenia: „vzal chlieb…“, „vzal kalich s vínom…“ Keď sa znaky chleba a vína stanú tajomným spôsobom Kristovým telom a jeho krvou, aj naďalej naznačujú, že stvorenie je dobré. A tak na ofertórium dobrorečíme Stvoriteľovi za chlieb a víno „plod práce ľudských rúk“, ale ešte prv „plod zeme“ a „viniča“, teda Stvoriteľove dary. Cirkev vidí v úkone kráľa a kňaza Melchizedecha, ktorý „priniesol chlieb a víno“ (Gn 14,18), predobraz svojej vlastnej obety.
1334 V Starej zmluve sa chlieb a víno prinášajú na obetu medzi prvotinami zeme na znak vďačnosti Stvoriteľovi. Ale v súvislosti s exodom (východom z Egypta) dostávajú aj nový význam: nekvasené chleby, ktoré Izrael je každý rok na Veľkú noc, pripomínajú náhlenie pri východe z Egypta. Spomienka na mannu na púšti bude Izraelu stále pripomínať, že žije z chleba Božieho slova. A napokon každodenný chlieb je plodom Zasľúbenej zeme, zárukou, že Boh je verný svojim prisľúbeniam. „Kalich dobrorečenia“ (1Kor 10,16) na konci židovskej veľkonočnej hostiny pridáva k sviatočnej radosti z vína eschatologický rozmer, t. j. rozmer mesiášskeho očakávania obnovenia Jeruzalema. Ježiš ustanovil svoju Eucharistiu tak, že dal nový a definitívny zmysel dobrorečeniu nad chlebom a kalichom.
1335 Zázraky rozmnoženia chlebov, keď Pán dobrorečil, rozlámal chleby a prostredníctvom svojich učeníkov ich rozdelil, aby nasýtil zástupy, sú predobrazom hojnosti tohto jediného chleba, ktorým je jeho Eucharistia. Znak vody premenenej na víno v Káne už zvestuje hodinu Ježišovho oslávenia. Naznačuje uskutočnenie svadobnej hostiny v Otcovom kráľovstve, kde budú veriaci piť nové víno, ktoré sa stalo Kristovou krvou. 1336 Prvá predpoveď Eucharistie učeníkov rozdelila, tak ako ich pohoršila predpoveď umučenia: „Tvrdá je to reč, kto to môže počúvať?!“ (Jn 6,60). Eucharistia a kríž sú kameňmi úrazu. Je to to isté tajomstvo a neprestáva byť príčinou rozdelenia. „Aj vy chcete odísť?“ (Jn 6,67). Táto Pánova otázka zaznieva cez stáročia ako výzva jeho lásky, aby ľudia spoznali, že on jediný má „slová večného života“ (Jn 6,68) a že prijať s vierou dar jeho Eucharistie znamená prijať jeho samého.(1327)