FARSKÉ OZNAMY
Rímskokatolícka farnosť Všetkých svätých v Poproči
v 41. týždni od 5. októbra – do 11. októbra 2020.
Bohoslužby
Pondelok | Pondelok 27. týždňa | 07:00 | Sv. omša za ✟ Andreja Hrabčáka |
5.októbra | v Cezročnom období | ||
Utorok | Sv. Bruna, kňaza | ||
6.októbra | (ľubovoľná spomienka) | ||
Streda | Ružencovej Panny Márie | ||
7.októbra | (spomienka) | ||
Štvrtok | Štvrtok 27. týždňa | ||
8.októbra | v Cezročnom období | ||
Piatok | Piatok 27. týždňa | 18:00 | Sv. omša za ✟ Danielu Gallikovú |
9.októbra | v Cezročnom období | ||
Sobota | Vigília – 28 nedeľa | 15:00 | Sobášna sv. omša |
10.októbra | v Cezročnom období | 18:00 | Sv. omša za rodiny modlitieb matiek |
Nedeľa | 28. nedeľa v Cezročnom období | 08:00 | Sv. omša za Boží ľud farnosti |
11.októbra | 10:00 | Sv. omša na poď. za dar dieťaťa, | |
Božiu pomoc pri výchove, trpezlivosť | |||
pri učení a Božie požehnanie | |||
14:30 | POBOŽNOSŤ | ||
Lektori Božieho Slova | |||
Sobota | Vigília – 28 nedeľa | 18:00 | I. Sopková |
v Cezročnom období | |||
Nedeľa | 28. nedeľa v Cezročnom období | 08:00 | Z. Morvayová |
10:00 | M. Grega, J. Kurjan | ||
V sobotu po vigílnej sv. omši bude adorácia za rodiny.
Počas neprítomnosti a v prípade zaopatrenia obrátiť sa na vdp. Š. Ružbašana.
DUCHOVNÉ SLOVO
SVIATOSŤ EUCHARISTIE z Katechizmu Katolíckej Cirkvi
Ako sa volá táto sviatosť?
1328 Nevyčerpateľné bohatstvo tejto sviatosti sa odráža aj v rozmanitých pomenovaniach, ktorými sa označuje. Každé z nich poukazuje na určité jej stránky. Volá sa: Eucharistia, lebo je vzdávaním vďaky Bohu. Grécke slová eucharistein (Lk 22,19; 1Kor 11,24) a eulogein (Mt 26,26; Mk 14,22) pripomínajú židovské dobrorečenia, ktoré – najmä pri stolovaní – ohlasujú Božie diela: stvorenie, vykúpenie a posvätenie.
1329 Pánova večera, lebo ide o Večeru, ktorú Pán slávil v predvečer svojho umučenia so svojimi učeníkmi, a o anticipovanie Baránkovej svadobnej hostiny v nebeskom Jeruzaleme. Lámanie chleba, lebo tento obrad, príznačný pre židovské stolovanie, Ježiš použil, keď dobrorečil a rozdával chlieb v úlohe hostiteľa, najmä pri Poslednej večeri. Podľa tohto úkonu ho učeníci spoznali po jeho zmŕtvychvstaní a týmto výrazom prví kresťania označovali svoje eucharistické zhromaždenia. Dávali tým najavo, že všetci, čo jedia jediný rozlomený chlieb, Krista, vstupujú do spoločenstva s ním a tvoria v ňom jedno telo. Eucharistické zhromaždenie (po grécky synaxis), lebo Eucharistia sa slávi v zhromaždení veriacich, ktoré je viditeľným prejavom Cirkvi.
1330 Pamiatka (po latinsky memoriale) Pánovho umučenia a zmŕtvychvstania. Svätá obeta, lebo sprítomňuje jedinú obetu Krista Spasiteľa a zahŕňa obetu Cirkvi, alebo aj obeta svätej omše, „obeta chvály“ (Hebr 13,15), duchovná obeta, čistá a svätá obeta, lebo završuje a prevyšuje všetky obety Starej zmluvy.
Svätá a božská liturgia, lebo celá liturgia Cirkvi má svoj stredobod a najplnšie sa prejavuje v slávení tejto sviatosti. V takom istom zmysle sa volá aj slávením svätých tajomstiev. Hovoríme aj o Najsvätejšej sviatosti, lebo je „sviatosťou sviatostí“. Týmto pomenovaním sa označujú aj eucharistické spôsoby uchovávané vo svätostánku.
1331 Prijímanie,po latinsky communio (spoločenstvo, spojenie), lebo touto sviatosťou sa spájame s Kristom, ktorý nám dáva účasť na svojom tele a krvi, aby sme tvorili jedno telo. Volá sa aj sväté veci (po grécky ta hagia; po latinsky sancta) – čo je pôvodný význam výrazu „spoločenstvo svätých“, o ktorom hovorí Apoštolské vyznanie viery –, anjelský chlieb, chlieb z neba, „liek nesmrteľnosti“, viatikum (pokrm na cestu)… 1332 Svätá omša (po latinsky Sancta Missa), pretože liturgia, v ktorej sa uskutočňuje tajomstvo spásy, sa končí poslaním veriacich (missio – „iďte…“), aby plnili Božiu vôľu vo svojom každodennom živote.