FARSKÉ OZNAMY
Rímskokatolícka farnosť Všetkých svätých v Poproči
v 40. týždni od 28. septembra – do 4. októbra 2020.
Bohoslužby
Pondelok | Pondelok 26. týždňa | 18:00 | Sv. omša za ✟ Jozefa Sopka, |
28.septembra | v Cezročnom období | Michala Lindvaia a Annu Jaklovskú | |
Utorok | Sv. Michala, Gabriela a Rafaela, | ||
29.septembra | archanjelov (sviatok) | ||
Streda | Sv. Hieronyma, kňaza, | 18:00 | Sv. omša za ✟ Rozáliu Spišákovú, |
30.septembra | učiteľa Cirkvi (spomienka) | mesačná | |
Štvrtok | Sv. Terézie z Lisieux, panny, | 18:00 | Sv. omša za ✟ Ladislava Petráša, |
1.októbra | učiteľky Cirkvi (spomienka) | výročná | |
Piatok | Svätých anjelov strážcov | 18:00 | Sv. omša za ✟ Pavla Kuchárika |
2.októbra | (spomienka) | a rod. Margitu a Pavla | |
Sobota | Panny Márie v sobotu | 07:30 | Sv. omša za ✟ Margitu Sopkovú, |
3.októbra | r. Štovčíkovú, manž. Imricha a rodičov | ||
Nedeľa | 27. nedeľa v Cezročnom období | 08:00 | Sv. omša za Boží ľud farnosti |
4.októbra | 10:30 | Sv. omša za ružencové bratstvo | |
(pri kaplnke) | |||
15:00 | POBOŽNOSŤ ( ruženec, odprosenie | ||
Božského Srdca, premienka) | |||
Lektori Božieho Slova | |||
Nedeľa | 27. nedeľa v Cezročnom období | 08:00 | H. Majcherová |
10:30 | O. Brada, D. Vincová | ||
Ružencové pobožnosti začnú od štvrtka (pol hodinu pred sv. omšou, v nedeľu v čase pobožnosti).
Vo štvrtok po sv. omši bude adorácia, v piatok od 16:30 do 17:30 adorácia k úcte Božského Srdca. V sobotu o 7:00 fatimská pobožnosť, o 17:30 adorácia za rodiny.
V nedeľu o 15:45 stretnutie rodičov birmovancov.
Prihlášky na prípravu ku prvému svätému prijímananiu sú v kostole na stolíku s tlačou.
Spovedanie pred prvým piatkom: streda a piatok od 16:00, Chorí a starší veriaci v piatok od 8:00
DUCHOVNÉ SLOVO
SVIATOSŤ EUCHARISTIE
Z Katechizmu Katolíckej Cirkvi
1322 Svätá Eucharistia završuje uvádzanie do kresťanského života. Tí, čo boli krstom povýšení na hodnosť kráľovského kňazstva a birmovaním hlbšie pripodobnení Kristovi, prostredníctvom Eucharistie majú s celým spoločenstvom účasť na samej Pánovej obete.
1323 „Náš Spasiteľ pri Poslednej večeri v tú noc, keď bol zradený, ustanovil eucharistickú obetu svojho tela a svojej krvi, aby ňou v priebehu vekov trvale zachoval obetu kríža, kým nepríde, a aby tak zveril Cirkvi, milovanej Neveste, pamiatku svojej smrti a svojho zmŕtvychvstania: sviatosť milosrdenstva, znak jednoty, puto lásky, veľkonočnú hostinu, pri ktorej prijímame Krista, duša sa napĺňa milosťou a dostávame závdavok budúcej slávy.“
I. Eucharistia – prameň a vrchol života Cirkvi
1324 Eucharistia je prameň a vrchol celého kresťanského života. „Ostatné sviatosti, ako aj všetky ekleziálne služby a apoštolské diela úzko súvisia so svätou Eucharistiou a sú na ňu zamerané. Veď najsvätejšia Eucharistia obsahuje celé duchovné dobro Cirkvi, totiž samého Krista, nášho veľkonočného Baránka.“
1325 „Eucharistia vhodne naznačuje a obdivuhodne uskutočňuje účasť na Božom živote a jednotu Božieho ľudu, na ktorých sa zakladá Cirkev. V nej je vrchol aj činnosti, ktorou Boh v Kristovi posväcuje svet, aj kultu, ktorý ľudia preukazujú Kristovi a skrze neho Otcovi v Duchu Svätom.“
1326 Napokon slávením Eucharistie sa už spájame s nebeskou liturgiou a anticipujeme večný život, v ktorom bude Boh všetko vo všetkých.
1327 Skrátka, Eucharistia je zhrnutím a súhrnom našej viery: „Naše presvedčenie [viery] je v súlade s Eucharistiou a Eucharistia zasa potvrdzuje naše presvedčenie.“