FARSKÉ OZNAMY
Rímskokatolícka farnosť Všetkých svätých v Poproči
v 39. týždni od 21. septembra – do 27. septembra 2020.
Bohoslužby
Pondelok | Sv. Matúša, apoštola a evanjelistu | 18:00 | Sv. omša za ✟ Máriu Spišákovú, výročná |
21.septembra | (sviatok) | manžela Štefana a syna Martina | |
Utorok | Štvrtok 25. týždňa | 18:00 | Sv. omša za zdravie a Božiu pomoc |
22.septembra | v Cezročnom období | pri zdrav. problémoch pre Katarínu | |
Streda | Sv. Pia z Pietrelčiny, kňaza | 16:00 | Pohr. sv. omša za ✟ Agnesu Sakáčovú |
23.septembra | (spomienka) | 17:00 | Pohrebné obrady v Dome smútku |
Štvrtok | Štvrtok 25. týždňa | 18:00 | Sv. omša za B. požehnanie, zdravie, |
24.septembra | v Cezročnom období | trpezlivosť pre Katarínu | |
Piatok | Piatok 25. týždňa | 16:00 | Pohr. sv. omša za ✟ Máriu Bradovú |
25.septembra | v Cezročnom období | 17:00 | Pohrebné obrady v Dome smútku |
18:00 | Sv. omša za ✟ Máriu Laufikovú, výročná | ||
Sobota | Vigília – 26. nedeľa | 18:00 | Sv. omša za ✟ Štefana Benka, |
26.septembra | v Cezročnom období | mesačná | |
Nedeľa | 26. nedeľa v Cezročnom období | 07:30 | Sv. omša za ✟ ruženc. bratstva |
27.septembra | 09:00 | Sv. omša za Boží ľud farnosti | |
Lektori Božieho Slova | |||
Sobota | Vigília – 26. nedeľa | 18:00 | I. Sopková |
v Cezročnom období | |||
Nedeľa | 26. nedeľa v Cezročnom období | 08:00 | Z. Morvayová |
10:00 | J. Kurjan | ||
V nedeľu pobožnosť nebude.
Katechézy pre prvoprijímajúcich začnú od 2. októbrovej nedele. Prihlášky sú na stolíku s tlačou.
Odpust pri kaplnke bude 4. Októbra
Zbierka na boží hrob vyniesla 403,-€. Všetkým darcom úprimne Pán Boh zaplať.
DUCHOVNÉ SLOVO
Ecclesia de Eucharistia (Cirkev žije z Eucharistie)
Z encykliky sv. Jána Pavla II.
61. Eucharistické tajomstvo – obeta, prítomnosť, hostina – nepripúšťa redukcie a manipulácie. Je potrebné žiť ho v jeho integrite: aj ako liturgickú udalosť, aj v intímnom rozhovore s Ježišom hneď po prijatí Eucharistie, aj vo chvíľach modlitieb eucharistickej adorácie mimo omše. Vtedy sa pevne buduje Cirkev a vyjadruje sa to, čím skutočne je: jedna, svätá, katolícka a apoštolská; Boží ľud, chrám a rodina; Kristovo telo a nevesta oživovaná Duchom Svätým; všeobecná sviatosť spásy a hierarchicky usporiadané spoločenstvo.
Cesta, ktorou Cirkev prechádza v týchto prvých rokoch tretieho tisícročia, je aj cestou obnoveného ekumenického úsilia. Posledné desaťročia druhého tisícročia, vrcholiace vo Veľkom jubileu, nás posunuli týmto smerom, podnecujúc všetkých pokrstených odpovedať na Ježišovu modlitbu „ut unum sint“ (Jn 17, 11). Je to dlhá cesta, plná prekážok, ktoré presahujú ľudské schopnosti. No máme Eucharistiu a pred ňou môžeme z hĺbky srdca cítiť, že aj nám sú adresované tie isté slová, ktoré počul prorok Eliáš: „Vstaň a jedz, lebo máš pred sebou dlhú cestu!“ (1 Kr 19, 7). Eucharistický poklad, ktorý nám Pán dal k dispozícii, nás smeruje k cieľu plného prežívania so všetkými bratmi, s ktorými nás spája spoločný krst. Aby sme tento poklad neroztratili, potrebné je rešpektovať požiadavky, ktoré vyplývajú z toho, že ide o sviatosť spoločenstva vo viere a v apoštolskej postupnosti.
Prisudzujúc Eucharistii vážnosť, ktorú si zasluhuje, a pozorne sa snažiac dodržať všetky požiadavky, dávame najavo, že sme si skutočne vedomí veľkosti tohto daru. K tomu nás vyzýva tradícia, ktorú už od prvých storočí zachovávala kresťanská komunita, bdelá v uchovávaní tohto pokladu. Podnecovaná láskou, Cirkev sa usiluje odovzdať nasledujúcim kresťanským generáciám vieru a náuku o eucharistickom tajomstve bez toho, aby z nej stratila čo len čiastku. Nehrozí, že by sme v starostlivosti o toto tajomstvo preháňali, lebo „v tejto sviatosti je zahrnuté celé tajomstvo našej spásy“.
62. Najmilší bratia a sestry, vstúpme do školy svätých, veľkých interpretov pravej eucharistickej zbožnosti. V nich dosiahla teológia o Eucharistii plnú krásu, prenesenú do života, je pre nás nákazlivá a takpovediac zahrieva. Počúvajme predovšetkým Najsvätejšiu Pannu, v ktorej sa viac než v komkoľvek inom javí eucharistické tajomstvo ako tajomstvo svetla. Hľadiac na ňu, spoznáme pretvárajúcu silu, ktorú má Eucharistia. V nej vidíme svet obnovený v láske. Keď ju kontemplujeme ako vzatú do neba s dušou a telom, vidíme štrbinou „nové nebo“ a „novú zem“, ktoré sa otvoria pred našimi očami pri Kristovom druhom príchode. Eucharistia je ich závdavkom a istým spôsobom anticipáciou: „Príď, Pane Ježišu!“ (Zjv 22, 20).
V pokornom znamení chleba a vína, prepodstatnených na jeho telo a krv, Kristus kráča s nami ako naša sila a viatikum a robí nás svedkami nádeje pre všetkých. Ak si pred týmto tajomstvom myseľ uvedomuje svoje limity, srdce ožiarené svetlom Ducha Svätého tuší, ako sa správať, ponoriac sa v adorácii do lásky bez hraníc. Prisvojme si city svätého Tomáša, najväčšieho teológa a zároveň nadšeného ospevovateľa eucharistického Krista, a dovoľme, aby sa aj naša duša otvorila v nádeji kontemplácie tej méty, po ktorej túži naše srdce, celé smädné po radosti a pokoji: „Dobrý pastier, pravý chlieb, Ježišu, zmiluj sa: živ nás a ochraňuj, veď nás k večným dobrám v zemi žijúcich. Ty, čo všetko môžeš a vieš, ktorý nás živíš na zemi, priveď svojich bratov k nebeskému stolu v radosti tvojich svätých.“