FARSKÉ OZNAMY
Rímskokatolícka farnosť Všetkých svätých v Poproči
v 35. týždni od 24. augusta – do 30. augusta 2020.
Bohoslužby
Pondelok | Sv. Bartolomeja, apoštola | 18:00 | Sv.omša za B. požehnanie, zdravie |
24.augusta | (sviatok) | a trpezlivosť pre Kristínu | |
Utorok | Utorok 21. týždňa | 07:00 | Sv. omša za ✟ Jána Budzáka |
25.augusta | v Cezročnom období | ||
Streda | Streda 21. týždňa | 16:00 | Pohr. sv. omša za ✟ Rozáliu Spišákovú |
26.augusta | v Cezročnom období | 17:00 | Pohrebné obrady v Dome smútku |
Štvrtok | Sv. Moniky (spomienka) | 16:00 | Pohr. sv. omša za ✟ Štefana Benka |
27.augusta | 17:00 | Pohrebné obrady v Dome smútku | |
Piatok | Sv. otca Augustína, biskupa | 16:00 | Pohr. sv. omša za ✟ Romana Hiľovského |
28.augusta | a učiteľa Cirkvi (spomienka) | 17:00 | Pohrebné obrady v Dome smútku |
Sobota | Mučenícka smrť sv. Jána | 07:30 | Sv. omša za ✟ Máriu Komorovú |
29.augusta | Krstiteľa (spomienka) | r. Pacakovú | |
Nedeľa | 22. nedeľa v Cezročnom období | 07:30 | Sv. omša za zdravie a B. požehnanie |
30.augusta | pre matku, dcéru a nevestu | ||
09:00 | Sv. omša za ✟ ruženc. bratstva | ||
15:30 | POBOŽNOSŤ (vešpery 22. cezr. | ||
nedele) | |||
Lektori Božieho Slova | |||
Nedeľa | 22. nedeľa v Cezročnom období | 07:30 | Z. Berciková, Z. Morvayová |
09:00 | M. Grega, J. Kurjan | ||
Vo štvrtok adorácia nebude.
V nedeľu o 10:30 bude knsekrácia kostola v Nováčanoch.
DUCHOVNÉ SLOVO
Ecclesia de Eucharistia (Cirkev žije z Eucharistie)
Z encykliky sv. Jána Pavla II.
52. Z uvedeného možno pochopiť veľkú zodpovednosť, akú majú pri slávení Eucharistie najmä kňazi, ktorým prináleží predsedať mu in persona Christi, zaručujúc svedectvo a službu spoločenstva nielen komunite, ktorá má priamu účasť na slávení, ale aj všeobecnej Cirkvi, ktorá je povolaná vždy, keď ide o Eucharistiu. Je potrebné vyjadriť žiaľ nad tým, že najmä počnúc rokmi pokoncilovej liturgickej reformy, pre zle pochopený zmysel kreativity a prispôsobenia nechýbali vybočenia, ktoré mnohým spôsobili utrpenie. Istá reakcia na „formalizmus“ viedla niektorých, zvlášť v istých oblastiach, považovať „formy“, ktoré si osvojila veľká liturgická tradícia Cirkvi a jej Magistérium, za nezáväzné, a zavádzať inovácie, ktoré neboli autorizované a často boli úplne nevyhovujúce.
Cítim preto ako svoju povinnosť vysloviť vrúcnu žiadosť, aby sa pri eucharistickom slávení s veľkou vernosťou zachovávali liturgické predpisy. Sú konkrétnym vyjadrením autentickej ekleziality Eucharistie; to je ich najhlbší zmysel. Liturgia nie je súkromným vlastníctvom ani celebranta, ani komunity, v ktorej sa tajomstvá slávia. Apoštol Pavol bol nútený obrátiť sa plamennými slovami na komunitu v Korinte pre vážne nedostatky v ich slávení Eucharistie, ktoré viedli k roztržkám (skísmata – schizmy) a vytváraniu siekt (_airéseis – heréza), porov. 1 Kor 11, 17-34. Aj v našich časoch by mala byť opäť objavená vernosť liturgickým predpisom a chápaná ako odlesk a svedectvo jednej a všeobecnej Cirkvi, ktorá sa stáva prítomnou pri každom slávení Eucharistie. Kňaz, ktorý slúži svätú omšu verne podľa liturgických predpisov, a komunita, ktorá sa im prispôsobuje, tichým, no výrečným spôsobom dokazujú svoju lásku k Cirkvi. Práve preto, aby som posilnil tento hlboký zmysel liturgických predpisov, požiadal som kompetentné dikastériá Rímskej kúrie, aby pripravili osobitný dokument na túto dôležitú tému, aj s odkazmi na podklady právneho charakteru. Nikto nesmie podceňovať tajomstvo, zverené do našich rúk: je príliš veľké, aby si niekto mohol dovoliť nakladať s ním podľa svojich predstáv, ktoré by nezodpovedali posvätnej povahe a univerzálnej dimenzii tohto tajomstva.