FARSKÉ OZNAMY
Rímskokatolícka farnosť Všetkých svätých v Poproči
v 26. týždni od 22. júna – do 28. júna 2020.
Bohoslužby
Pondelok | Sv. Jána Fishera, biskupa, | 18:00 | Sv. omša za ✟ Máriu Laufikovú |
22.júna | a sv. Tomáša Mórusa, mučeníkov | polročná | |
(ľubovoľná spomienka) | |||
Utorok | Vigília – Narodenie Sv. Jána | 18:00 | Sv. omša za ✟ Štefana Filčáka |
23.júna | Krstiteľa | a rodičov Františka a Františku | |
Streda | Narodenie Sv. Jána Krstiteľa | 18:00 | Sv. omša za ✟ Jána, Margitu a Jána |
24.júna | (slávnosť) | ||
Štvrtok | Štvrtok 12. týždňa | 18:00 | Sv. omša za ✟ Michala Štovčíka |
25.júna | v Cezročnom období | ||
Piatok | Piatok 12. týždňa | 18:00 | Sv. omša za ✟ Michala Petráša |
26.júna | v Cezročnom období | ||
Sobota | Sobota 12. týždňa | 07:30 | Sv. omša za ✟ Miroslava Jasaňa, |
27.júna | v Cezročnom období | výročná | |
Nedeľa | 13. nedeľa v Cezročnom období | 08:00 | Sv. omša za darcov krvi |
28.júna | 10:00 | Sv. omša za ✟ ruženc. Bratstva | |
Lektori Božieho Slova | |||
Streda | Narodenie Sv. Jána Krstiteľa | 18:00 | Z. Bradová, Z. Slovenkaiová |
Nedeľa | 13. nedeľa v Cezročnom období | 08:00 | H. Majcherová, S. Cingeľ |
10:00 | L. Grácová, Z. Grácová | ||
V nedeľu o 14:30 adorácia k úcte Božského Srdca, vo štvrtok po sv. omši bude adorácia v rámci Roku Eucharistie.
Od 17. júna je zrušený dišpenz od účasti na sv. omšiach v nedeľu a prikázaný sviatok.
Zbierka na opravy vyniesla 1905,-€. Všetkým darcom úprimne Pán Boh zaplať.
DUCHOVNÉ SLOVO
Ecclesia de Eucharistia (Cirkev žije z Eucharistie)
Z encykliky sv. Jána Pavla II.
31. Ak je Eucharistia vrcholom a centrom života Cirkvi, podobne je ním aj v kňazskej službe. Preto s vďakou voči Ježišovi Kristovi, nášmu Pánovi, opätovne potvrdzujem, že Eucharistia je „základný a ústredný dôvod existencie sviatosti kňazstva, ktorá sa skutočne zrodila vo chvíli ustanovenia Eucharistie a spolu s ňou“.
Pastoračné aktivity kňazov sú rôznorodé. Ak si k tomu predstavíme sociálne a kultúrne podmienky súčasného sveta, ľahko pochopíme, aké veľké nebezpečenstvo rozptýlenosti vo veľkom množstve rozmanitých úloh im hrozí. Druhý vatikánsky koncil vyzdvihol pastoračnú lásku ako jednotiace puto ich života a ich aktivít. Táto pastoračná láska – dodáva koncil – „pramení predovšetkým z eucharistickej obety, ktorá je stredobodom a koreňom celého života kňaza“. Vidíme teda, aké je dôležité pre duchovný život kňaza aj pre dobro Crkvi a sveta uskutočňovať koncilové odporučenie denne sláviť Eucharistiu, „ktorá je vždy aktom Krista a jeho Cirkvi, aj vtedy, keď nie je možné, aby sa na nej zúčastnili veriaci“. Takýmto spôsobom je kňaz schopný zvíťaziť nad každým pokušením rozptýlenia, nachádzajúc v eucharistickej obete pravý stred svojho života a svojej služby, duchovnú energiu potrebnú na to, aby mohol plniť rozličné pastoračné úlohy. Jeho dni sa tak stanú skutočne eucharistickými.
Z centrálneho významu Eucharistie v živote a službe kňazov pochádza aj jej ústredný význam v pastorácii v prospech kňazských povolaní. Predovšetkým preto, lebo prosba o povolania v nej nachádza miesto maximálneho spojenia s modlitbou Krista, najvyššieho a večného Kňaza; ale aj preto, lebo pozorná starostlivosť o eucharistickú službu zo strany kňazov, spojená s povzbudzovaním do vedomej, aktívnej a plodnej účasti veriacich na Eucharistii, vytvára účinný príklad a je stimulom na veľkodušnú odpoveď mladých na Božie volanie. Boh si často poslúži práve príkladom horlivej pastoračnej lásky niektorého kňaza, aby zasial a rozvinul v srdci mladého človeka semeno volania na kňazstvo.
32. To všetko jasne dokazuje, aká bolestná a vzdialená od normálneho stavu je situácia, keď kresťanskej komunite – hoci sa pre počet a rôznosť veriacich nazýva farnosťou – chýba kňaz, ktorý by ju viedol. Farnosť je totiž spoločenstvom pokrstených, ktorí vyjadrujú a potvrdzujú svoju identitu predovšetkým slávením eucharistickej obety. To si však vyžaduje prítomnosť kňaza, ktorému jedine prináleží obetovať Eucharistiu in persona Christi. Keď v komunite chýba kňaz, právom sa hľadá nejaká náhrada, aby mohli pokračovať nedeľné slávenia. Rehoľníci a laici, ktorí vedú svojich bratov a sestry v modlitbe, takto chvályhodne uskutočňujú spoločné kňazstvo všetkých veriacich, založené na milosti krstu. Takéto riešenia však treba považovať iba za provizórne, kým komunita čaká na kňaza.
Sviatostná neúplnosť týchto slávení musí podnecovať celé spoločenstvo predovšetkým do toho, aby sa s ešte väčšou horlivosťou modlilo, nech Pán pošle robotníkov do svojej žatvy (porov. Mt 9, 38); a musí ich tiež podnecovať do toho, aby zaangažovali aj všetky ostatné základné prvky primeranej pastorácie povolaní, avšak bez upadnutia do pokušenia hľadať riešenie aj za cenu zníženia morálnych a formačných kvalít, ktoré sa požadujú od kandidátov na kňazstvo.