FARSKÉ OZNAMY
Rímskokatolícka farnosť Všetkých svätých v Poproči
v 24. týždni od 8. júna – do 14. júna 2020.
Bohoslužby
Pondelok | Pondelok 10. týždňa | 18:00 | Sv. omša za oslobodenie |
8.júna | v Cezročnom období | od závislosti pre Mareka | |
Utorok | Utorok 10. týždňa | 18:00 | Sv. omša za pokoj, lásku |
9.júna | v Cezročnom období | a porozumenie v komunite | |
Streda | Vigília – Najsvätejšieho | 18:00 | Sv. omša za šťastlivú hodinu |
10.júna | Kristovho Tela a Krvi | smrti pre sestry | |
Štvrtok | Najsvätejšieho Kristovho | 07:00 | Sv. omša za ✟ Daniela, Agnesu, |
11.júna | Tela a Krvi (slávnosť) | Jozefa, Jána a Štefana (seniori) | |
18:00 | Sv. omša za Boží ľud farnosti | ||
Piatok | Piatok 10. týždňa v Cezročnom | 07:00 | Sv. omša za ✟ Jakuba Neupauera |
12.júna | období | ||
Sobota | Vigília – 11. nedeľa | 18:00 | Sv. omša za ✟ Katarínu Budzákovú |
13.júna | v Cezročnom období | ||
Nedeľa | 11. nedeľa v Cezročnom | 08:00 | Sv. omša za zdravie a Božie požehn. |
14.júna | období | pre Máriu Koščákovú (seniori) | |
10:00 | Sv. omša za Boží ľud farnosti | ||
15:00 | Sv. omša pre prvoprijímajúcich | ||
a rodičov (detská) | |||
Lektori Božieho Slova | |||
Štvrtok | Najsvätejšieho Kristovho | 07:00 | H. Majcherová |
Tela a Krvi (slávnosť) | 18:00 | L. Grácová, Z. Grácová | |
Sobota | Vigília – 11. nedeľa | 18:00 | Z. Morvayová, z. Slovenkaiová |
v Cezročnom období | |||
Nedeľa | 11. nedeľa v Cezročnom | 08:00 | D. Vincová, S. Cingeľ |
období | 10:00 | J. Kurjan, J. Brada | |
V nedeľu o 14:30 adorácia k úcte Božského Srdca.
Vo štvrtok bude na záver večernej sv. omše adorácia k Najsv. sviatosti.
Vstup na sv. omše v nedele bude voľný, miesta sa obsadzujú šachovnicovo.
V nedeľu je zbierka na opravy.
DUCHOVNÉ SLOVO
Ecclesia de Eucharistia (Cirkev žije z Eucharistie)
Z encykliky sv. Jána Pavla II.
26. Ak, ako som uviedol, Eucharistia buduje Cirkev a bez Cirkvi nemožno sláviť Eucharistiu, potom z toho vyplýva, že medzi Cirkvou a Eucharistiou existuje najužšie spojenie. To je pravda až do tej miery, že na eucharistické tajomstvo môžeme vzťahovať to, čo hovoríme o Cirkvi, keď v Nicejsko-carihradskom vyznaní viery vyznávame, že je „jedna, svätá, katolícka a apoštolská“. Jedna a katolícka je aj Eucharistia. Ona je aj svätá – je Najsvätejšou sviatosťou. No teraz chceme upriamiť pozornosť predovšetkým na jej apoštolskosť.
27. Keď Katechizmus Katolíckej cirkvi vysvetľuje, že Cirkev je apoštolská, čiže založená na apoštoloch, špecifikuje trojitý význam tohto výrazu. Prvým významom je to, že „bola a je postavená ,na základe apoštolov” (Ef 2, 20), svedkov, ktorých si sám Kristus vyvolil a poveril misijným poslaním“. Aj základom Eucharistie sú apoštoli nie preto, že by táto sviatosť nesiahala až k samému Kristovi, ale preto, lebo ju Ježiš zveril apoštolom a oni ju odovzdali svojim nástupcom až po nás. Je v kontinuite s konaním apoštolov, poslušných Pánovmu príkazu, že Cirkev počas stáročí slávi Eucharistiu.
Druhý význam, ktorý o apoštolskosti Cirkvi naznačuje Katechizmus, je, že „s pomocou Ducha Svätého, ktorý v nej prebýva, chráni a odovzdáva ďalej učenie, zverený poklad, zdravé slová, ktoré počula od apoštolov”. Eucharistia je apoštolská aj v tomto druhom zmysle, lebo sa slávi v súlade s vierou apoštolov. Magistérium Cirkvi pri rozličných príležitostiach v priebehu dvojtisícročných dejín ľudu Novej zmluvy spresňovalo náuku o Eucharistii aj preto, aby nadobudla presnú terminológiu a uchovala apoštolskú vieru v toto vznešené tajomstvo. Ich viera zostáva nezmenená a pre Cirkev je podstatné, aby takou aj zotrvala.
28. Cirkev je napokon apoštolská aj v tom zmysle, že „až do Kristovho návratu ju apoštoli neprestajne učia, posväcujú a spravujú prostredníctvom tých, čo po nich nastupujú v ich pastierskom úrade: prostredníctvom kolégia biskupov, ktorému pomáhajú kňazi, v jednote s Petrovým nástupcom a najvyšším pastierom Cirkvi“. Sviatosť posvätného stavu nutne zahŕňa nástupníctvo po apoštoloch v ich pastoračnom poslaní, čiže neprerušenú reťaz, ktorá siaha až k počiatkom; teda platné biskupské vysviacky. Táto postupnosť je nevyhnutná, aby tu bola Cirkev v pravom a plnom zmysle.
Eucharistia vyjadruje aj tento zmysel apoštolskosti. Veď ako učí Druhý vatikánsky koncil, „veriaci na základe ich kráľovského kňazstva pristupujú k eucharistickej obete“, no je to služobný kňaz, ktorý „koná eucharistickú obetu v osobe Krista a obetuje ju Bohu v mene celého ľudu“. Preto Rímsky misál spresnil, že výlučne kňaz môže vyslovovať slová eucharistickej modlitby, kým ľud sa k nemu pripája vo viere a v mlčaní.