FARSKÉ OZNAMY
Rímskokatolícka farnosť Všetkých svätých v Poproči
v 22. týždni od 25. mája – do 31. mája 2020.
Bohoslužby
Pondelok | Pondelok po 7. veľkonočnej | 18:00 | Sv. omša za ✟ Margitu a Jozefa |
25.mája | nedeli | ||
Utorok | Sv. Filipa Neriho, kňaza | 18:00 | Sv. omša na úmysel |
26.mája | (spomienka) | ||
Streda | Streda po 7. veľkonočnej | 18:00 | Sv. omša na úmysel |
27.mája | nedeli | ||
Štvrtok | Štvrtok po 7. veľkonočnej | 18:00 | Sv. omša na úmysel |
28.mája | nedeli | ||
Piatok | Piatok po 7. veľkonočnej | 18:00 | Sv. omša za ✟ Stanislava Kováča, |
29.mája | nedeli | pohrebná | |
Sobota | Vigília – Zoslanie Ducha Svätého | 18:00 | Sv. omša za pokoj v rodinách |
30.mája | a vo svete | ||
Nedeľa | Zoslanie Ducha Svätého | 08:00 | Sv. omša za kňazské a duchovné |
31.mája | povolanie (seniori) | ||
10:00 | Sv. omša za Boží ľud farnosti | ||
Lektori Božieho Slova | |||
Sobota | Vigília – Zoslanie Ducha Svätého | 18:00 | O. Brada, Z. Bradová |
Nedeľa | Zoslanie Ducha Svätého | 08:00 | Z. Morvayová, D. Vincová |
10:00 | J. Kurjan | ||
V nedeľu o 14:30 bude májová pobožnosť a deviatnik k Duchu sv., v týždni pred sv. omšami.
Vo štvrtok bude od 18:45 – 19:15 adorácia k Najsv. sviatosti.
Vstup na sv. omše v soboty a nedele bude z kapacitných dôvodov prednostne pre vopred nahlásených (telefonicky na číslo FÚ po 20:00).
Sviatosť zmierenia a sv. prijímanie mimo omše na individuálne požiadanie (ako doteraz).
DUCHOVNÉ SLOVO
Ecclesia de Eucharistia (Cirkev žije z Eucharistie)
Z encykliky sv. Jána Pavla II.
22. Privtelenie ku Kristovi uskutočnené prostredníctvom krstu sa neustále obnovuje a posilňuje účasťou na eucharistickej obete, predovšetkým plnou účasťou na nej, ktorá sa dosahuje pri svätom prijímaní. Môžeme povedať, že nielen každý z nás prijíma Krista, ale že aj Kristus prijíma každého z nás. Uzatvára s nami priateľstvo: „Ste mojimi priateľmi“ (Jn 15, 14). My totiž žijeme vďaka nemu: „Ten, čo mňa je, bude žiť zo mňa“ (Jn 6, 57). V eucharistickom spoločenstve sa vznešeným spôsobom uskutočňuje vzájomné „prebývanie“, Krista a jeho učeníka: „Ostaňte vo mne a ja vo vás“ (Jn 15, 4).
Spájajúc sa s Kristom, ľud Novej zmluvy, vzdialený od toho, aby sa uzatváral sám do seba, sa stáva akoby sviatosťou pre celé ľudstvo , znamením a nástrojom spásy, ktorú uskutočnil Kristus, svetlo sveta a soľ zeme (porov. Mt 5, 13 – 16) na vykúpenie všetkých. Poslanie Cirkvi je pokračovaním Kristovho poslania: „Ako mňa poslal Otec, aj ja posielam vás“ (Jn 20, 21). Preto z eucharistického sprítomňovania obety kríža a zo spoločenstva s Kristovým telom a krvou Cirkev čerpá duchovnú silu potrebnú na spĺňanie svojho poslania. Tak sa Eucharistia stáva prameňom a zároveň vrcholom celej evanjelizácie, keďže jej cieľom je spoločenstvo všetkých ľudí s Kristom a v ňom s Otcom a s Duchom Svätým.
23. Eucharistické spoločenstvo Cirkev rovnako upevňuje aj v jej jednote Kristovho tela. Svätý Pavol sa odvoláva na túto jednotiacu účinnosť účasti na eucharistickej hostine, keď Korinťanom píše: „A chlieb, ktorý lámeme, nie je účasťou na Kristovom tele? Keďže je jeden chlieb, my mnohí sme jedno telo, lebo všetci máme podiel na jednom chlebe“ (1 Kor 10, 16–17). Komentár svätého Jána Zlatoústeho je presný a hlboký: „Čo vlastne je chlieb? Je to Kristovo telo. Čím sa stávajú tí, čo ho prijímajú? Kristovým telom; no nie mnohými telami, ale jedným telom. Tak ako chlieb je len jeden, i keď sa skladá z mnohých zŕn, ktoré sa v ňom, hoci ich nevidíme, nachádzajú, takže vďaka ich dokonalému vzájomnému spojeniu sa ich rozdielnosť stráca; takým istým spôsobom sme aj my spojení navzájom a všetci spolu v Kristovi“. Argumentácia je naliehavá: naše spojenie s Kristom, ktoré je pre každého darom a milosťou, spôsobuje, že v ňom sme včlenení aj do jednoty jeho tela, ktorým je Cirkev. Eucharistia upevňuje privtelenie do Krista, ktoré sa uskutočnilo v krste prostredníctvom daru Ducha Svätého (porov. 1 Kor 12, 13. 27).
Spojené a neoddeliteľné pôsobenie Syna a Ducha Svätého, ktoré je pôvodom Cirkvi pri jej ustanovení a zotrvávaní, je činné v Eucharistii. Autor Liturgie svätého Jakuba si je toho dobre vedomý: v epikléze anafory sa modlí k Bohu Otcovi, aby zoslal Ducha Svätého na veriacich a na dary, aby Kristovo telo a krv „slúžili všetkým tým, ktorí ich prijmú (…) na posvätenie duší a tiel“. Cirkev je prostredníctvom eucharistického posväcovania veriacich posilňovaná Duchom Svätým – Tešiteľom.