FARSKÉ OZNAMY
Rímskokatolícka farnosť Všetkých svätých v Poproči
v 11. týždni od 9. marca – do 15. marca 2020.
Bohoslužby
Pondelok | Pondelok po 2. pôstnej nedeli | 18:00 | Sv. omša za ✟ Juraja Benka |
9.marca | a rodičov Gejzu a Cecíliu | ||
Utorok | Utorok po 2. pôstnej nedeli | 18:00 | Sv. omša za Božie požehnanie |
10.marca | pre Veroniku | ||
Streda | Streda po 2.pôstnej nedeli | 18:00 | Sv. omša za ✟ Máriu Hiľovskú, |
11.marca | výročná | ||
Štvrtok | Štvrtok po 2. pôstnej nedeli | 18:00 | Sv. omša za Božie požehnanie |
12.marca | pre Borisa s rodinou | ||
Piatok | Piatok po 1. pôstnej nedeli | 18:00 | Sv. omša za ✟ Františka Filčáka, |
13.marca | manž. Františku a syna Štefana | ||
Sobota | Sobota po 2. pôstnej nedeli | 11:00 | Sv. omša za Božie požehnanie |
14.marca | pre Bohumila s rodinou | ||
(matky s deťmi) | |||
Nedeľa | 3. pôstna nedeľa | 08:00 | Sv. omša za zdravie |
15.marca | 10:00 | Sv. omša za Boží ľud farnosti | |
Lektori Božieho Slova | |||
Nedeľa | 3. pôstna nedeľa | 08:00 | Z. Morvayová |
10:00 | Z. Bradová, J. Brada | ||
V nedeľu bude pobožnosť o 14:30 (krížová cesta a krátka adorácia).
Štvrtok po sv. omši adorácia (v rámci roka Eucharistie). V piatok o 17:30 krížová cesta.
V nedeľu po druhej sv. omši katechéza pre prvoprijímajúcich, pre birmovancov 21. a 22. marca.
Jarná zbierka na charitu vyniesla 366,-€. Všetkým darcom úprimne Pán Boh zaplať.
V nedeľu bude zbierka na opravy schodiska.
DUCHOVNÉ SLOVO
Ecclesia de Eucharistia (Cirkev žije z Eucharistie)
Z encykliky sv. Jána Pavla II.
18. Zvolanie, ktoré ľud vyslovuje po premenení, sa právom uzatvára pripomenutím eschatologického pohľadu, ktorý charakterizuje eucharistické slávenie (porov. 1 Kor 11, 26): „kým očakávame jeho druhý príchod.“ Eucharistia je nasmerovaná k večnému cieľu a už teraz dáva zakúšať radosť z naplnenia Kristovho prísľubu (porov. Jn 15, 11); v istom zmysle je anticipáciou neba, „závdavku budúcej slávy“. V Eucharistii všetko vyjadruje dôveryplné očakávanie „blaženej nádeje a príchod nášho Spasiteľa, Ježiša Krista“. Ten, čo sa v Eucharistii živí Kristom, nemusí čakať, kým bude na druhom svete, aby prijal večný život: vlastní ho už tu na zemi, s prvotinami budúcej plnosti, ktorá sa bude týkať človeka v jeho celistvosti. V Eucharistii totiž prijímame aj garanciu vzkriesenia nášho tela na konci sveta: „Kto je moje telo a pije moju krv, má večný život a ja ho vzkriesim v posledný deň“ (Jn 6, 54). Táto záruka budúceho vzkriesenia pochádza zo skutočnosti, že telo Syna človeka, ktoré sa nám dáva za pokrm, je jeho oslávené telo po vzkriesení. Možno povedať, že Eucharistiou sa pretvára na tajomstvo vzkriesenia. Preto svätý Ignác Antiochijský právom definoval eucharistický chlieb ako „liek nesmrteľnosti, protilátku smrti“
19. Eschatologické smerovanie, ktoré vychádza z Eucharistie, vyjadruje a posilňuje spoločenstvo s oslávenou Cirkvou. Nie náhodou sa vo východných anaforách a v latinských eucharistických modlitbách vždy s úctou spomína Mária, vždy Panna, Matka nášho Boha a Pána Ježiša Krista, anjeli, svätí apoštoli, slávni mučeníci a všetci svätí. To je aspekt Eucharistie, ktorý si zaslúži, aby sme naň poukázali: keď slávime Baránkovu obetu, spájame sa s nebeskou liturgiou a pripájame sa k tomu nesmiernemu množstvu, ktoré volá: „Spása nášmu Bohu, ktorý sedí na tróne, a Baránkovi!“ (Zjv 7, 10). Eucharistia je skutočne brána, ktorou sa nad zemou otvára nebo. Je lúčom slávy a nebeského Jeruzalema, ktorý preniká temnoty nášho života a vrhá svetlo na našu cestu.
20. Významným dôsledkom eschatologického zamerania, vlastným Eucharistii, je aj skutočnosť, že dáva podnety na ceste dejinami tým, že vkladá semeno živej nádeje v každodennom úsilí, ktorým sa veriaci venujú svojim úlohám. Ak totiž kresťanský pohľad vedie k tomu, aby sme pozerali na „nové nebo“ a „novú zem“ (porov. Zjv 21, 1), to nezoslabuje ale podnecuje náš zmysel pre zodpovednosť za súčasnú zem. Naliehavo túžim poukázať na to už na začiatku nového milénia, aby sa kresťania cítili viac ako doteraz zaviazaní nezanedbávať úlohy spojené s ich pozemským občianstvom. Ich úlohou je prispieť svetlom Evanjelia k budovaniu sveta, aby bol stavaný na mieru človeka a plne zodpovedal Božím plánom.