FARSKÉ OZNAMY
Rímskokatolícka farnosť Všetkých svätých v Poproči
v 9. týždni od 24. februára – do 1. marca 2020.
Bohoslužby
Pondelok | Pondelok 7. týždňa | 18:00 | Sv. omša za zdravie a Božiu pomoc |
24.februára | v Cezročnom období | pri operácii | |
Utorok | Utorok 7. týždňa | 18:00 | Sv. omša za ✟ Moniku |
25.februára | v Cezročnom období | ||
Streda | Popolcová Streda | 07:00 | Sv. omša za ✟ sestry |
26.februára | 18:00 | pro defunctis canoniae nostrae | |
Štvrtok | Štvrtok po Popolcovej Strede | ||
27.februára | |||
Piatok | Piatok po Popolcovej Strede | 18:00 | Sv. omša za ✟ Ladislava Štefaneka, |
28.februára | mesačná | ||
Sobota | Vigília – 1. pôstna nedeľa | 17:00 | Pohr. sv. omša za ✟ Jozefa Gajda |
29.februára | |||
Nedeľa | 1. pôstna nedeľa | 08:00 | Sv. omša za ružencové bratstvo |
1.marca | 10:00 | Sv. omša za Boží ľud farnosti | |
Lektori Božieho Slova | |||
Streda | Popolcová Streda | 07:00 | O. Brada |
18:00 | L. Grácová, Z. Grácová | ||
Nedeľa | 1. pôstna nedeľa | 08:00 | H. Majcherová, D. Vincová |
10:00 | J. Kurjan, J. Brada | ||
V nedeľu pobožnosť o 14:00 (krížová cesta), o 15:00 pohrebné obrady ✟ Jozefa Gajda v Dome smútku.
V pondelok a utorok bude zmierna fašiangová pobožnosť.
V stredu je prísny pôst.
Vo štvrtok bude sv. omša len v Domove sv. Anny o 9:00 hod.
V piatok o 17:30 krížová cesta.
V sobotu od 10:00 do sv. omše je celodenná poklona.
V nedeľu je jarná zbierka na charitu. Aj v tomto roku prebieha charitná zbierka „Pôstna krabička.“
Zbierka na opravy vyniesla 2678,-€. Všetkým darcom úprimne Pán Boh zaplať.
Katechéza pre prvoprijímajúcich v nedeľu po druhej sv. omši.
DUCHOVNÉ SLOVO
Ecclesia de Eucharistia (Cirkev žije z Eucharistie)
Z encykliky sv. Jána Pavla II.
13. V sile svojho intímneho vzťahu s obetou Golgoty je Eucharistia obetou v pravom zmysle slova a nielen vo všeobecnosti, akoby išlo o jednoduché darovanie sa Krista ako duchovného pokrmu veriacim. Dar Kristovej lásky a poslušnosti až do krajnosti (porov. Jn 10, 17-18) je predovšetkým darom jeho Otcovi. Iste, je to dar v náš prospech, pre celé ľudstvo (porov. Mt 26, 28; Mk 14, 24; Lk 22, 20; Jn 10, 15), no dar predovšetkým Otcovi: „Otec prijal túto obetu a odplatil toto bezhraničné darovanie sa svojho Syna, ktorý sa stal „poslušným až na smrť” (Flp 2, 8) svojím otcovským darovaním sa, t. j. darom nového, nesmrteľného života v zmŕtvychvstaní.“ Kristus tým, že daroval Cirkvi svoju obetu, zároveň chcel prijať za svoju aj duchovnú obetu Cirkvi, ktorá je povolaná obetovať s Kristovou obetou aj samu seba. Čo sa týka všetkých veriacich, Druhý vatikánsky koncil učí: „Účasťou na eucharistickej obete, prameni a vrchole celého kresťanského života, obetujú Bohu božskú obetu a s ňou aj samých seba.”
14. Kristova Pascha popri Kristovom utrpení a smrti zahŕňa aj jeho zmŕtvychvstanie. To je to, čo nám pripomína zvolanie ľudu po premenení: „… a tvoje zmŕtvychvstanie vyznávame.“ Eucharistická obeta totiž nesprítomňuje len tajomstvo Spasiteľovho utrpenia a smrti, ale aj tajomstvo jeho vzkriesenia, v ktorom obeta nachádza svoj vrchol. Len ako živý a vzkriesený sa Kristus môže v Eucharistii stať „chlebom života“ (Jn 6, 35.48), „živým chlebom“ (Jn 6, 51). Svätý Ambróz to pripomína novokrstencom ako aplikáciu udalosti vzkriesenia na ich život: „Ak je dnes Kristus tvoj, on pre teba vstáva z mŕtvych každý deň.“ Svätý Cyril Alexandrijský zdôrazňoval, že účasť na svätých tajomstvách je „pravé vyznanie a spomienka, že Ježiš zomrel a vrátil sa do života pre nás a v náš prospech“.
15. Sviatostné sprítomnenie Kristovej obety vo svätej omši, korunovanej jeho vzkriesením, zahŕňa najosobitnejšiu prítomnosť, ktorá – ak použijeme slová Pavla VI. – „sa volá reálnou nie v exkluzívnom zmysle, akoby iné neboli reálne, ale antonomáziou, pretože je podstatná a jej mocou sa Kristus, Bohočlovek, celý stáva prítomným“. Tak sa nám opäť predkladá vždy platná náuka Tridentského koncilu: „Premenením chleba a vína sa uskutočňuje zmena celej podstaty chleba na podstatu tela Krista, nášho Pána, a celá podstata vína na podstatu jeho krvi. Táto zmena sa vo svätej Katolíckej cirkvi vhodným a primeraným spôsobom nazýva transsubstanciácia – prepodstatnenie.“ Eucharistia je skutočne mysterium fidei, tajomstvo, ktoré presahuje naše myslenie a môže byť prijaté len vo viere, ako to často pripomínajú patristické katechézy o tejto božskej sviatosti: „Neviď“ – povzbudzuje svätý Cyril Jeruzalemský – „v chlebe a víne jednoduché prirodzené prvky, pretože Pán povedal doslovne, že sú jeho telom a krvou; viera ťa o tom uisťuje, i keď ti zmysly hovoria iné.“