FARSKÉ OZNAMY
Rímskokatolícka farnosť Všetkých svätých v Poproči
v 5. týždni od 26. januára – do 2. februára 2020.
Bohoslužby
Pondelok | Pondelok 3. týždňa | 15:00 | Pohr. sv. omša za ✟ Petra Hiľovského |
27.januára | v Cezročnom období | 16:00 | Pohrebné obrady v Dome smútku |
Utorok | Sv. Tomáša Akvinského, kňaza | 14:45 | Pohr. sv. omša za ✟ Štefana Petráša |
28.januára | a učiteľa Cirkvi (spomienka) | 15:45 | Pohrebné obrady v Dome smútku |
Streda | Streda 3. týždňa | 14:45 | Pohr. sv. omša za ✟ Štefana Štovčíka |
29.januára | v Cezročnom období | 15:45 | Pohrebné obrady v Dome smútku |
Štvrtok | Štvrtok 3. týždňa | 18:00 | Sv. omša za ✟ Annu a Gejzu Juhárovcov |
30.januára | v Cezročnom období | a Rozáliu Rostášovú | |
Piatok | Sv. Jána Bosca, kňaza | 18:00 | Sv. omša za ✟ Pavla Urbančíka, |
31.januára | (spomienka) | polročná | |
Sobota | Panny Márie v sobotu | 07:30 | Sv. omša na úmysel celebranta |
1.februára | |||
Nedeľa | Obetovanie Pána | 08:00 | Sv. omša za ružencové bratsvo |
2.februíra | (sviatok) | 10:00 | Sv. omša za Boží ľud farnosti |
Lektori Božieho Slova | |||
Nedeľa | Obetovanie Pána | 08:00 | Z. Morvayová, S. Cingeľ |
10:00 | L. Grácová, Z. Grácová | ||
V nedeľu o 14:30 bude pobožnosť (radostný ruženec a premienka).
Vo štvrtok po sv. omši bude adorácia (v rámci roka Eucharistie).
V sobotu o 7:00 bude fatimská pobožnosť, o 17:30 adorácia za rodiny.
Katechéza pre prvoprijímajúcich v nedeľu po druhej sv. omši.
Zbierka na opravu kostola vyniesla 2603,-€. Všetkým darcom úprimne Pán Boh zaplať.
DUCHOVNÉ SLOVO
Ecclesia de Eucharistia (Cirkev žije z Eucharistie)
Z encykliky sv. Jána Pavla II.
- „Mysterium fidei! – Hľa, tajomstvo viery!“ Keď kňaz vyslovuje alebo spieva tieto slová, prítomní odpovedajú zvolaním: „Smrť tvoju, Pane, zvestujeme a tvoje zmŕtvychvstanie vyznávame, kým neprídeš v sláve.“ Keď Cirkev poukazuje na Krista v tajomstve jeho utrpenia, týmito alebo podobnými slovami zjavuje aj svoje vlastné tajomstvo: Ecclesia de Eucharistia. Ak s darom Ducha Svätého na Turíce vychádza Cirkev na svetlo a vydáva sa na cesty sveta, tak rozhodujúcim momentom jej utvárania istotne je ustanovenie Eucharistie vo večeradle. Jej základom a jej žriedlom je celé Triduum paschale, ktoré je však zhrnuté, už anticipované, a navždy „skoncentrované“ v eucharistickom dare. V tomto dare Ježiš Kristus odovzdal Cirkvi stále sprítomňovanie veľkonočného tajomstva. Ním ustanovil tajomné „sprítomnenie“ tohto Tridua v priebehu všetkých storočí.
Táto myšlienka v nás vzbudzuje city veľkého a vďačného obdivu. Vo veľkonočnej udalosti a v Eucharistii, ktorá ho cez stáročia sprítomňuje, sa nachádza akoby koncentrát, ktorý zahŕňa celé dejiny ako adresáta milosti vykúpenia. Tento obdiv musí stále napĺňať Cirkev zhromaždenú pri eucharistickom slávení, no osobitným spôsobom musí sprevádzať služobníka Eucharistie. Lebo v skutočnosti je to on, kto vďaka moci, ktorá mu bola daná v sviatosti kňazstva, uskutočňuje premenenie. Je to on, kto s mocou, ktorá pochádza od Krista vo večeradle, vyslovuje: „Toto je moje telo, ktoré sa obetuje za vás… Toto je kalich mojej krvi, ktorá sa vylieva za vás…“ Kňaz vyslovuje tieto slová, alebo lepšie – dáva svoje ústa a svoj hlas k dispozícii tomu, ktorý ich vyslovil vo večeradle a chcel, aby sa opakovali z generácie na generáciu prostredníctvom tých, čo majú v Cirkvi služobne účasť na jeho kňazstve.
- Touto encyklikou by som chcel zamerať pozornosť na obdiv k Eucharistii, a to v kontinuite s dedičstvom Jubilejného roku, ktoré som chcel Cirkvi odovzdať v apoštolskom liste Novo millennio ineunte s jeho mariánskym korunovaním v Rosarium Virginis Mariae. Kontemplovať Kristovu tvár, kontemplovať ju s Máriou je program, ktorý som na úsvite tretieho tisícročia predložil Cirkvi, pozývajúc ju, aby s entuziazmom novej evanjelizácie hlboko načrela do mora dejín. Kontemplovať Krista zahŕňa vedieť ho spoznať všade tam, kde sa prejavuje, v rozmanitých podobách jeho prítomnosti, no najmä v živej sviatosti jeho tela a krvi. Cirkev žije z eucharistického Krista, ním sa živí, on ju osvecuje. Eucharistia je tajomstvo viery a zároveň „tajomstvo svetla“. Vždy znova, keď ju Cirkev slávi, veriaci môžu istým spôsobom znova prežiť skúsenosť dvoch emauzských učeníkov: „otvorili sa im oči a spoznali ho“ (Lk 24, 31).