FARSKÉ OZNAMY
Rímskokatolícka farnosť Všetkých svätých v Poproči
v 4. týždni od 20. januára – do 26. januára 2020.
Bohoslužby
Pondelok | Pondelok 2. týždňa | 18:00 | Sv. omša za ✟ Imricha Petráša, |
20.januára | v Cezročnom období | výročná | |
Utorok | Sv. Agnesy, panny a mučenice | 18:00 | Sv. omša za zdravie sestry |
21.januára | (spomienka) | ||
Streda | Streda 2. týždňa | 18:00 | Sv. omša za ✟ Annu Slovenkaiovú. |
22.januára | v Cezročnom období | r. Petrášovú a manž. Viktora | |
Štvrtok | Štvrtok 2. týždňa | 18:00 | Sv. omša za ✟ Jozefa |
23.januára | v Cezročnom období | ||
Piatok | Sv. Františka Saleského, biskupa | 18:00 | Pohr. sv. omša za ✟ Ladislava Štefaneka |
24.januára | a učiteľa Cirkvi (spomienka) | ||
Sobota | Vigília – 3. nedeľa v Cezročnom | 18:00 | Sv. omša za ✟ Milovú a Cengelovú |
25.januára | období | (mládežnícka) | |
Nedeľa | 3. nedeľa v Cezročnom období | 08:00 | Sv. omša za ✟ ružencového bratstva |
26.januára | 10:00 | Sv. omša za Boží ľud farnosti | |
Lektori Božieho Slova | |||
Nedeľa | 3. nedeľa v Cezročnom období | 08:00 | H. Majcherová, D. Vincová |
10:00 | Z. Bradová, V. Drábiková | ||
V nedeľu pobožnosť o 14:30 (loretánske litánie, adorácia).
Vo štvrtok po sv. omši bude adorácia (v rámci roka Eucharistie).
Katechéza pre prvoprijímajúcich bude v nedeľu po druhej sv. omši, takisto aj katechéza pre rodičov.
Katechézy pre birmovancov budú v sobotu o 17:00 v Kultúrnom dome a v nedeľu o 15:30 v kostole.
DUCHOVNÉ SLOVO
Ecclesia de Eucharistia (Cirkev žije z Eucharistie)
Z encykliky sv. Jána Pavla II.
- Z veľkonočného tajomstva sa rodí Cirkev. Práve preto sa Eucharistia, ktorá je sviatosťou veľkonočného tajomstva par excellence, stáva stredobodom cirkevného života. Vidno to hneď z prvých obrazov Cirkvi, ktoré nám ponúkajú Skutky apoštolov: „Vytrvalo sa zúčastňovali na učení apoštolov a na bratskom spoločenstve, na lámaní chleba a na modlitbách“ (Sk 2, 42). „Lámaním chleba“ sa myslí Eucharistia. Po dvetisíc rokoch pokračujeme v uskutočňovaní tohto prvotného obrazu Cirkvi. A keď tak robíme počas eucharistického slávenia, zrak duše sa zameriava na Veľkonočné trojdnie: na to, čo sa udialo na Zelený štvrtok pri Poslednej večeri a potom po nej. Ustanovenie Eucharistie sviatostne anticipovalo udalosti, ktoré sa uskutočnili po Poslednej večeri, počnúc getsemanskou agóniou. Opäť vidíme Ježiša, ako vychádza z Večeradla, zostupuje s učeníkmi, aby prešiel potokom Cedron a prišiel do Olivovej záhrady. V tejto záhrade je ešte dnes niekoľko veľmi starých olivovníkov. Možno boli svedkami toho, čo sa v ich tieni odohralo v ten večer, keď Kristus v modlitbe zakúšal smrteľnú úzkosť, „pričom mu pot stekal na zem ako kvapky krvi“ (Lk 22, 44). Krv, ktorú krátko predtým odovzdal Cirkvi ako nápoj spásy vo sviatosti Eucharistie, sa začala prelievať. Jej vyliatie sa napokon dovŕšilo na Golgote, kde sa stala nástrojom našej spásy: „keď prišiel Kristus, veľkňaz budúcich darov (…), raz navždy vošiel do Svätyne, a to nie s krvou capov a teliat, ale so svojou vlastnou krvou, a tak získal večné vykúpenie“ (Hebr 9, 11-12).
- Hodina našej spásy. I keď bol nesmierne skúšaný, Ježiš neunikal pred „svojou hodinou“. „Čo mám povedať? Otče, zachráň ma pred touto hodinou? Veď práve pre túto hodinu som prišiel“ (Jn 12, 27). Ježiš túži, aby mu učeníci robili spoločnosť, no musí zakúšať samotu a opustenosť: „To ste nemohli ani hodinu bdieť so mnou? Bdejte a modlite sa, aby ste neprišli do pokušenia!” (Mt 26, 40-41). Len Ján zostane pod krížom, vedľa Márie a zbožných žien. Getsemanská agónia bola úvodom do agónie kríža Veľkého piatka. Svätá hodina, hodina spásy sveta. Keď sa slávi Eucharistia v Jeruzaleme pri Ježišovom hrobe, takmer hmatateľne sa vraciame k „jeho hodine“, hodine kríža a oslávenia. Na to miesto a do tej hodiny sa duchovne prenáša každý kňaz, keď slúži svätú omšu, spolu s kresťanským spoločenstvom, ktoré sa na nej zúčastňuje.
„Bol ukrižovaný, umrel a bol pochovaný, zostúpil k zosnulým, tretieho dňa vstal z mŕtvych.” Vo vyznaní viery sa ozývajú slová kontemplácie a zvolanie: „Ecce lignum crucis, in quo salus mundi pependit. Venite adoremus.“ Je to pozvanie, ktorým sa Cirkev obracia na všetkých v popoludňajších hodinách Veľkého piatka. A opäť ho bude spievať, aby vo Veľkonočnom období ohlasovala: „Surrexit Dominus de sepulcro qui pro nobis pependit in ligno. Alleluja.“