FARSKÉ OZNAMY

Kostol Všetkých svätých v zimeRímskokatolícka farnosť Všetkých svätých v Poproči

v 3. týždni od 13. januára – do 19. januára 2020.

Bohoslužby

Pondelok Pondelok 1. týždňa 18:00 Sv. omša za ✟ Śtefana a Máriu
13.januára v Cezročnom období  
     
Utorok Sv. Bohumíra, rehoľníka  
14.januára prem. rádu  
     
Streda Streda 1. týždňa 18:00 Sv. omša za ✟ Ivana, Marka a Júliu
15.januára v Cezročnom období  
     
Štvrtok Štvrtok 1. týždňa 18:00 Sv. omša za ✟ Martina Urbančíka,
16.januára v Cezročnom období   výročná
     
Piatok Sv. Antona, opáta  
17.januára (spomienka)  
     
Sobota Panny Márie v sobotu  
18.januára    
   
     
Nedeľa 2. nedeľa v Cezročnom období 08:00 Sv. omša za zdravie a Božiu pomoc   
19.januára     pre rodinu Kubasovú a Kravcovú
10:00 Sv. omša za Boží ľud farnosti
Lektori  Božieho Slova    
Nedeľa 2. nedeľa v Cezročnom období 08:00 Z. Berciková, S. Cingeľ
    10:00 J. Kurjan, J. Brada
   

 

 

V nedeľu pobožnosť o 15:00 (vešpery 2. cezročnej nedele).

V utorok bude sv. omša  len v Domove sv. Anny a v piatok v Domove Spása, obe o 9:00 hod.

Vo štvrtok po sv. omši bude adorácia (v rámci roka Eucharistie).

V nedeľu katechéza pre prvoprijímajúcich a rodičov, katechézy pre birmovancov začnú 25. a 26. januára.

V sobotu začína Týždeň modlitieb za zjednotenie kresťanov.

 

DUCHOVNÉ SLOVO

 

Ecclesia de Eucharistia (Cirkev žije z Eucharistie)

Z encykliky sv. Jána Pavla II.

  1. Cirkev žije z Eucharistie. Táto pravda nevyjadruje len každodennú skúsenosť viery, ale synteticky zhŕňa aj jadro tajomstva Cirkvi. V rozmanitých podobách s radosťou zakúša, ako sa neustále potvrdzuje prísľub: „A hľa, ja som s vami po všetky dni až do skončenia sveta“ (Mt 28, 20), no vo svätej Eucharistii, kde sa chlieb a víno premieňajú na Pánovo telo a krv, sa mimoriadne teší z tejto prítomnosti. Odvtedy, čo na Turíce Cirkev – ľud Novej zmluvy – začala svoje putovanie k nebeskej otčine, božská sviatosť neustále ožarovala jej dni a napĺňala ich dôveryplnou nádejou.

Druhý vatikánsky koncil právom vyhlásil, že eucharistická obeta je „prameň a vrchol celého kresťanského života“ . „Veď najsvätejšia Eucharistia obsahuje celé duchovné dobro Cirkvi, totiž samého Krista, nášho veľkonočného Baránka a živý chlieb, ktorý prostredníctvom tela, oživovaného Duchom Svätým, Oživovateľom, dáva ľuďom život”. Preto sa pohľad Cirkvi neustále obracia na svojho Pána, prítomného v Oltárnej sviatosti, v ktorej objavuje plné prejavenie sa jeho nesmiernej lásky.

  1. Počas Veľkého jubilea roku 2000 som mohol sláviť Eucharistiu v jeruzalemskom Večeradle, tam, kde ju podľa tradície prvýkrát slávil sám Kristus. Večeradlo je miesto ustanovenia Najsvätejšej sviatosti. Práve tam pri večeri vzal Ježiš do svojich rúk chlieb a dobrorečil, lámal ho a dával učeníkom, hovoriac: „Vezmite a jedzte z neho všetci, toto je moje telo, ktoré sa obetuje za vás” (porov. Mt 26, 26; Lk 22, 19; 1 Kor 11, 24). Potom vzal do svojich rúk kalich s vínom a povedal im: „Pite z neho všetci. Toto je kalich mojej krvi, ktorá sa vylieva za vás i za všetkých na odpustenie hriechov. Je to krv novej a večnej zmluvy” (porov. Mk 14, 24; Lk 22, 20; 1 Kor 11, 25). Som vďačný Pánu Ježišovi, že mi dovolil zopakovať na tom istom mieste v poslušnosti jeho príkazu slová „Toto robte na moju pamiatku” (Lk 22, 19), ktoré tu vyslovil pred dvetisíc rokmi. Pochopili apoštoli, prítomní na Poslednej večeri, slová, ktoré vyšli z Ježišových úst? Pravdepodobne nie. Tieto slová sa plne objasnili až na konci Triduum sacrum, Posvätného trojdnia, času, ktorý sa začína na Zelený štvrtok večer a trvá do nedeľného rána. V tých dňoch sa píše mysterium paschale; v nich sa píše aj mysterium eucharisticum.
Archív