FARSKÉ OZNAMY
Rímskokatolícka farnosť Všetkých svätých v Poproči
v 22. týždni od 28. mája – do 3. júna 2018.
Bohoslužby
Pondelok | Pondelok 8. týždňa | 18:00 | Sv. omša za ✟ Ivana Vincu, rodičov |
28.mája | v Cezročnom období | Jána a Františku Grácovú | |
Utorok | Utorok 8. týždňa | 07:00 | Sv. omša na úmysel |
29.mája | v Cezročnom období | ||
Streda | Vigília – Najsv. Kristovho Tela | 18:00 | Sv. omša za ✟ Jána |
30.mája | a Krvi | ||
Štvrtok | NAJSV. KRISTOVHO TELA | 07:00 | Sv. omša za Boží ľud farnosti |
31.mája | A KRVI (prikázaný svaitok) | 18:00 | Sv. omša za ✟ ružencového bratstva |
Piatok | Sv. Justína, mučeníka | 18:00 | Sv. omša za ✟ Marka Leláka, Máriu r. |
1.júna | (spomienka) | Jasaňovú, Margitu a Viktora Petrášovcov | |
Sobota | Panny Mária v sobotu | 07:30 | Sv. omša za ✟ Róberta Onderka |
2.júna | |||
Nedeľa | DEVIATA NEDEĽA | 08:00 | Sv. omša za ružencové bratstvo |
3.júna | v CEZROČNOM OBDOBÍ | 10:00 | Sv. omša za prvoprijímajúcich |
14:30 | POBOŽNOSŤ | ||
Lektori Božieho Slova | |||
Štvrtok | NAJSV. KRISTOVHO TELA | 07:00 | H. Majcherová |
A KRVI | 18:00 | L. Grácová, D. Morvayová | |
Nedeľa | DEVIATA NEDEĽA | 08:00 | D. Vincová |
v CEZROČNOM OBDOBÍ | 10:00 | rodičia prvoprijímajúcich | |
Spovedanie pred prvým piatkom:
chorí a starší veriaci v piatok od 8:00 vo zvyčajnom poradí ulíc.
ostatní veriaci vo štvrtok a piatok od 16:00 v kostole.
Spovedanie prvoprijímajúcich a príbuzných bude v sobotu od 10:00.
Adorácia bude vo štvrtok od 16:00, v piatok od 17:00, v sobotu od 17:30 za rodiny. V sobotu o 7:00 fatimská pobožnosť.
Test birmovancov v sobotu o 9:00 v kostole.
Na opravu organu možno prispieť do pokladníčky na bočnom oltári.
DUCHOVNÉ SLOVO
Sviatok Najsvätejšej Trojice.
Dnes si katolícka cirkev pripomína sviatok Najsvätejšej Trojice. Najsvätejšiu trojicu tvoria tri božské osoby – Otec, Syn a Duch svätý. Zmienka o Trojici sa implicitne objavuje v mnohých biblických požehnaniach, pokynoch a výrokoch: „Choďte teda, učte všetky národy a krstíte ich v mene Otca i Syna i Ducha svätého.“ (Mt 28,19). Výraz „Trojica“ (po grécky trias) prvýkrát použil Teofil z Antiochie okolo roku 180. Od 3. storočia náuka o Svätej Trojici – jeden Boh v troch božských osobách – tvorí jeden z článkov kresťanskej viery. Cirkevní otcovia 3. a 4. storočia zložili mnohé hymnické piesne a modlitby na oslavu Trojjediného Boha, napísali určené traktáty (napr. sv. Augustín De Trinitate) a Prvý nicejský ekumenický koncil v r. 325 zhrnul základné zjavené pravdy o tomto tajomstve do Nicejsko – carihradského vyznania viery. Votívne sv. omše (omše na zvláštny úmysel) na úctu Najsvätejšej Trojice sú známe z 8. a 9. storočia. V tomto čase bol už všeobecne rozšírený zvyk ukončiť odriekanie, alebo spievanie žalmov chválospevom k Najsvätejšej Trojici: „Sláva Otcu i Synu i Duchu Svätému…“. V Anglicku sa sviatok Najsvätejšej Trojice slávil v prvú nedeľu po zoslaní Ducha Svätého už v 12. storočí ako osobitné privilégium, ktoré vymohol od Svätej stolice biskup – mučeník sv. Tomáš Becket (1118 – 1170). V r. 1198 bol založený rád trinitárov (Ordo Sanctissimae Trinitas), ktorý spolu s rádom cisterciánov v 13. storočí horlivo šíril úctu k Svätej Trojici a presadzoval oficiálne zaradenie tohto sviatku do cirkevného kalendára. Úsilie bolo zavŕšené úspechom a v r. 1334 pápež Ján XXII. (1316 – 1334) dal súhlas, aby sa sviatok Najsvätejšej Trojice slávil v celej Cirkvi prvú nedeľu po Turíciach. Viera všetkých kresťanov má základ v Najsvätejšej Trojici a kresťania sú krstení „ v mene Otca i Syna i Ducha Svätého.“ Tajomstvo Najsvätejšej Trojice je ústredným tajomstvom kresťanskej viery a kresťanského života. Oba Boh nám ho môže dať poznať tak, že sa nám zjavuje ako Otec, Syn a Duch Svätý. Zjavená pravda o Najsvätejšej Trojicu bola hneď od začiatku v základoch živej viery Cirkvi najmä prostredníctvom krstu. trojica je jedna, nevyznávame troch bohov, ale jedného Boha v troch osobách: Trojicu jednej podstaty.“