FARSKÉ OZNAMY
Rímskokatolícka farnosť Všetkých svätých v Poproči
v 1. týždni od 1. januára – do 7. januára 2018.
Bohoslužby
Pondelok | SLÁVNOSŤ PANNY MÁRIE | 10:00 | Sv. omša za ružencové bratstvo |
1.januára | BOHORODIČKY | 14:30 | Sv. omša za Boží ľud farnosti, |
(PRIKÁZANÝ SVIATOK) | s novoročnou pobožnosťou | ||
Utorok | Sv. Bazila Veľkého a Gregora | ||
2.januára | Nazianského, biskupov a učiteľov | ||
Cirkvi (spomienka) | |||
Streda | Najsvätejšieho mena Ježiš | 06:45 | Sv. omša za rod. Tokárovú, |
3.januára | (ľubovoľná spomienka) | za zdravie a požehnanie | |
Štvrtok | Štvrtok vo vianočnom období | 18:00 | Sv. omša za duše v očistci |
4.januára | |||
Piatok | Vigília – Zjavenie Pána | 18:00 | Sv. omša za ✟ Annu Štovčíkovú, |
5.januára | r. Juhárovú | ||
Sobota | ZJAVENIE PÁNA | 08:00 | Sv. omša za Boží ľud farnosti |
6.januára | (PRIKÁZANÝ SVIATOK) | 10:00 | Sv. omša ku cti Ducha svätého |
Nedeľa | DRUHÁ NEDEĽA | 08:00 | Sv. omša za Boží ľud farnosti |
7.januára | PO NARODENÍ PÁNA | 10:00 | Sv. omša za rod. Farbulákovú, |
za zdravie a požehnanie | |||
14:30 | POBOŽNOSŤ | ||
Lektori Božieho Slova | |||
Pondelok | SLÁVNOSŤ PANNY MÁRIE | 10:00 | Z. Podprocká |
BOHORODIČKY | 14:30 | L. Grácová, D. Morvayová | |
Sobota | ZJAVENIE PÁNA | 08:00 | Z. Berciková, D. Vincová |
10:00 | J. Kurjan, J. Brada | ||
Nedeľa | DRUHÁ NEDEĽA | 08:00 | H. Majcherová |
PO NARODENÍ PÁNA | 10:00 | M. Schmotzerová, S. Schmotzerová | |
Láska a pravda, spravodlivosť a pokoj sa stretli navzájom, vtelili sa v človeku, ktorý sa narodil v Betleheme Márii. Ten človek je Boží Syn, je to Boh, ktorý vstúpil do ľudských dejín. Jeho narodenie je výhonkom, počiatkom nového života pre celé ľudstvo. Kiež by sa každá zem stala dobrou zemou, ktorá prijme a umožní rásť láske, pravde, spravodlivosti a pokoju.
Požehnané Vianoce Vám všetkým!
Pavol Radoslav Mandryk, ofm
Katechéza pre prvoprijímajúcich a rodičov bude v nedeľu po druhej sv. omši.
Spovedanie chorých a starších veriacich pred prvým piatkom bude v piatok od 8:00. hod. vo zvyčajnom poradí ulíc.
V piatok od 17:00 bude poklona k úcte Božského Srdca a možnosť pristúpiť ku sv. spovedi. Pri sv. omši požehnanie vody.
V sobotu o 14:30 bude fatimská pobožnosť.
Záujemcovia o posvätenie domov nech sa nahlásia v sakristii.
DUCHOVNÉ SLOVO
Výraz „Bohorodička“ sa síce vo Sv. písme nenachádza, no na viacerých miestach sa píše o Panne Márii ako o tej, ktorá porodila Božieho Syna. Pomenovanie Bohorodička nachádzame v 3. storočí v spisoch sv. Otcov ako u sv. Gregora Nazianzského, sv. Gregora Nyssenského, sv. Cyrila Alexandrijského, sv. Ignáca Antiochijského a ďalších. Ako dogmu, čiže ako článok viery bolo toto tajomstvo vyhlásené na cirkevnom sneme (koncile) v Efeze v roku 431 a neskôr aj v Carihrade v roku 555. Konciloví otcovia v Efeze prijali uznesenie, že Panna Mária je Bohorodičkou (grécky Theotókos) a že v Kristovi sú zjednotené dve prirodzenosti – božská i ľudská. Súčasne odsúdili blud carihradského patriarchu Nestória, ktorý hlásal, že Panna Mária bola matkou Krista ako človeka, nie Boha.
V lone Panny Márie sa vyvinulo Ježišovo ľudské telo podľa biologických zákonov. Bolo počaté z Ducha Svätého. No vieme, že Boží Syn žil už od večnosti ako druhá Božská osoba. Tento Boží Syn si zobral ľudské telo z Márie Panny a stal sa aj človekom. Panna Márie je Bohorodička a Ježiš Kristus je Bohočlovek. Panna Mária mu poskytla teda ľudské telo. V kristologickom výklade žalmov sa stretávame s Pannou Máriou, poeticky opísanou ako Sväté mesto (Sion), ktoré má vznešeného Obyvateľa (napr. Ž 48, 87, 132 a iné). Pán Ježiš naozaj u nej deväť mesiacov pred narodením býval, aby mohol prísť na svet ako človek.
Aj Druhý vatikánsky koncil venoval Bohorodičke Panne Márii veľkú pozornosť. Celá VIII. kapitola hlavnej vieroučnej konštitúcie sa hovorí práve o nej. Koncil potvrdil doterajšie učenie a povzbudzuje všetkých, aby mali čím väčšiu úctu k tej, ktorá priviedla na svet samého Boha. Boh prišiel na svet skrze ňu a my sa tiež cez ňu najľahšie dostaneme k Bohu. Nazývame ju Kráľovnou vesmíru, Kráľovnou anjelov a má ešte mnoho iných prívlastkov. Z toho vidno, že aj sám Boh ju zahŕňa osobitnou priazňou a jej príhovor je naozaj mocnou modlitbou, ktorá dokáže vyprosiť veľké milosti. Nenadarmo sa konajú mnohé známe mariánske pobožnosti, ako ruženec, litánie, večeradlo a podobne. Toto všetko je praktickým vyjadrením starej latinskej vety „Per Mariam ad Iesum“ (cez Máriu k Ježišovi).